Unconfigured Ad

Collapse

DLG morro eller tabbe ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Originally posted by xilian
    noen som har en pent brukt en? Skralt i kassa om dagen :/
    Det finnes ikke noe slikt som en pent brukt dlg!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• sub_sonic
      Moderator
      • Mar 2005
      • 409

Driver og skal kjøpe DLG. Valget står mellom Binary 3 til elefun.no eller Osiris som t&k selger.
      Hva ville dere ha kjøpt? Er også åpen for andre forslag. men ikke serlig høyere prisklasse.
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Står det mellom de to så blir det uten tvil Osiris. Helt annen presisjon, design og bygge kvalitet!

Skal du han noe billig og bra så er som nevnt tidligere LS3 et godt alternativ (særlig hvis det er din første DLG!)

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Originally posted by sub_sonic
          Driver og skal kjøpe DLG. Valget står mellom Binary 3 til elefun.no eller Osiris som t&k selger.
          Hva ville dere ha kjøpt? Er også åpen for andre forslag. men ikke serlig høyere prisklasse.
          Jeg vippet mellom binary og Osiris, men endte på binary, driver å setter den sammen nå, og er svært fornøyd med kvaliteten. Grunnen til at jeg valgte den er at jeg ofte ender med å ta i mot flyet i vingen, og de hulstøpte vingene er så tynne og fislete at jeg hadde endt med fingrene tvers igjennom på forste prøvetur. Hvis jeg skulle kjøpt Osiris, hadde jeg ihverfall gått for Osiris 2, eller prutet hardt på T&k, da det begynner å bli en nokså gammel modell.
          Binary er har skumkjerne, MEN den er støpt i negativ form, så presisjonen skal ikke stå tilbake for skallvingene. Eneste ulempen er at den tåler litt mer deng, og er lettere å reparere

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• kjege
            • Jul 2008
            • 32

Originally posted by Quadrocopter
            Står det mellom de to så blir det uten tvil Osiris. Helt annen presisjon, design og bygge kvalitet!

Skal du han noe billig og bra så er som nevnt tidligere LS3 et godt alternativ (særlig hvis det er din første DLG!)
            Ringte t&k i går. Den siste LS3 ble solgt på onsdag De tvilte på at de fikk dem inn før august.
            Jeg skal fly i sommer. Hehe.. Da blir det en Osiris er jeg redd. Hva slags batterier/(regulator) bruker dere?
            Kjell Geir Nilsen - GOMFK - VFKM

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Både Thorbjørn og Arnfinn Lie bygger Osiris i disse dager og begge er kjent for at når de først setter i gang så bygger de modellene med en kvalitet og finish som få andre.
              Traff dem i dag nede i kjelleren til T&K hvor de diskuterte bygging og tekniske løsninger til den store gullmedaljen.
              Skal se om jeg kan få i alle fall Arnfinn til å poste noen linjer om hva han bruker av komponerer og hvordan han setter sammen modellen.

Så "stay tuned" som det heter på godt norsk...
              Last edited by Quadrocopter; 25-06-10, 20:45.

Comment

• bad scientist
                • Oct 2006
                • 1506

Begynner å lure på om DLG snart kanskje burde få ett eget underforum på rcnytt. Denne tråden startet med en GP Fling, og handler nå om noe helt annet.
                Samtlige tråder på "seilfly smått og stort" som angår DLG blir fort OT fordi det er såpass forskjellig fra andre grener innen umotorisert rc...
                Bare en tanke. Hadde gjort forumet mer søkbart også.
                Dette er selvsagt også OT, og burde blitt postet ett annet sted.
                Btw, så tror jeg fortsatt at Binaryen min kommer til å fly f...a av osirisen når jeg får den ferdig i løpet av uka.

Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by bad scientist
                  Begynner å lure på om DLG snart kanskje burde få ett eget underforum...
                  Enig, sender en forespørsel til Klausre

Btw, så tror jeg fortsatt at Binaryen min kommer til å fly f...a av osirisen når jeg får den ferdig i løpet av uka.
                  Meld dere på til NM så kan dere ha en liten innbyrdes fight!

Comment

• elektrodude
                    • Sep 2006
                    • 1342

Originally posted by bad scientist
                    Begynner å lure på om DLG snart kanskje burde få ett eget underforum på rcnytt. Denne tråden startet med en GP Fling, og handler nå om noe helt annet.
                    Samtlige tråder på "seilfly smått og stort" som angår DLG blir fort OT fordi det er såpass forskjellig fra andre grener innen umotorisert rc...
                    Bare en tanke. Hadde gjort forumet mer søkbart også.
                    Dette er selvsagt også OT, og burde blitt postet ett annet sted.
                    Synes denne tråden har vert veldig lærerik og nyttig,for meg som er helt fersk på denne grenen. Innlegget ditt som eg siterer er vel første innlegg som er O.T her slik eg ser det. Att GP fling er bare eit "seilfly" med en pinne i vingetippen hadde eg nok ikke funnet ut uten denne tråden Og att DLG burde få en egen plass her i forumet, er eg helt enig i.
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

Comment

Working...