Announcement

Collapse
No announcement yet.

Resultater og info fra World Championship F3K 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja det blir litt penger av det, men synes ikke det er riktig å utale meg om flyegenskaper på fly jeg ikke har flydd selv. Så ønsker derfor å teste de selv før jeg gjør meg opp noen mening, og da må man bare investere da.
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #32
      Tja interessant diskusjon på RC-Group om sponsing/flytyper/hvem som fløy hva og hvorfor,..Which models where used during the WC in Sweden? - RC Groups Legg spesielt merke til hva Joe Wurts skriver

      Originally posted by doogledee View Post
      Hei,
      flytyper ja... Det gikk i Steigeisen, Stobel 2 og 3, SALPeter i diverse versjoner, Osiris 2,Blaster 2 og 3, Brko, Sirius, Polaris, FW5 Flow, Concept, Lightspeed 2, BartBird og Axis. Det er hvertfall de jeg husker sånn i farta.
      De aller fleste fløy enten Steigeissen, Stobel, eller SALpeter. Det var en del Flow og Blaster også.
      En av japanerene fløy Axis (som han lager selv), en fra Canada fløy lightspeed, en av Danskene hadde Bartbird, Svenskene var det litt forskjellig hos men Sirius og Polaris var å se der blant annet. Checkerene fløy Brko og Osiris 2.
      Blaster 2+3 var populære blant juniorene blant annet.
      Joe Wurts Fløy Concept, Stobel og en Black magic, men det var uten tvil Stobel han brukte mest.
      På det norske laget gikk det i Flow (alle tre hadde minst en), Predator 2 (Lars-Petter og Christian) og Osiris 2 og SALpeter på meg.
      Christian hadde med seg en SALpeter og ett par flower til men var veldig uheldig og ikke alt overlevde Eurotour konkuransen i forkant.
      Det er det jeg kommer på i farta hvetfall.

      Hva jeg har bestilt meg.. hmmm Blir nok en Axis, en Concept Xtreme 2 og en ekstra SALPeter i første omgang.


      Leif
      If flying were the language off man,soaring would be it`s poetry.

      Comment


      • #33
        Jeg er helt enig med Joe anng modeller.
        Jeg har valgt å bestille flere forskjellige modeller for å finne ut hvordan jeg synes de er å fly. Det varierer veldig fra person til person hva de liker å fly og flystilen deres. Det er veldig forskjellig å fly en longshot 3 og en SALPeter, synes hvertfall jeg. Begge to er gode fly, men for meg passer SALPeter bedre en longshot 3 samtidig som Arnfinn Lie gjorde det meget bra i NC tidligere i år med nettop en Longshot 3. Arnfinn er rå god til å fly og lese luft og beviste meget bra at bare fordi man har det siste og nyeste.
        Det blir en personlig sak for hver enkelt pilot og jeg føler at jeg må teste selv for å finne ut hva jeg er mest komfortabel med.
        Jeg ender nok opp med å selge noen av de modellene jeg har bestilt etterhvert som jeg blir kjent med de, men hvilke det blir kan jeg ikke svare på før jeg får prøvd de selv.
        SALPeter har jeg bestilt fordi jeg har en allerede og vil ha en ekstra. Det er en modell som passer meg og flystilen min bra.
        FW5 Flow passer ikke så bra til meg, så den har jeg solgt.
        Uansett er det viktigste for å bli god i F3K å fly mye og ofte.

        Håper flest mulig tar turen til Spydeberg 7 august for NC i F3K. Det er moro, lærerikt og gøy


        Leif
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment

        Working...
        X