Announcement

Collapse
No announcement yet.

Longshot 3 spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Min LS3 døde i går...
    Rip.
    På nesen rett i torva fra 5m. Bommen gikk tvert av og ene vingen gjorde det samme. Tror ikke det er mye å reparere her med mindre man kjøper ny bom og vinge til overlevende pod og hale.
    Litt katastrofe er det jo side jeg ikke rakk å bestille en erstatter. Hadde faktisk tenkt å bruke juni til denne typen flyving.
    Noen som vet om T&K har noen på lager?
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #32
      Hej.

      Longshot 3 kan fåes i DK.
      PlaneMania

      DLG

      Ruben
      Alle former for modelflyvning dyrkes med største førnøjelse...!
      Husk 4.th Swinging Denmark F3K: www.swdk.dk

      Comment


      • #33
        På tide å blåse liv i en tråd med mange fine LS3 tips.

        Fikk idag LS3 fra T&K og gleder meg til å starte sammenstillingen av denne.
        På telefon så snakka Thorbjørn om at "vi gjør vanligvis to modifikasjoner på denne".
        1. Pull/spring. Sideroret ser greit ut - legger tråden inni bommen og setter rorhorn på høyre side (kaster med høyre arm).
        Høyderor lurer jeg litt mere på - da dette monteres under bommen så blir rorhorn på topp og fjæren drar ned. Borrer jeg et hull i bommen for å trekke ut snøret?

        2. Større dihedral. Ser at instruksjonen sier 6grader på hver side. Prøvde å ringe Thorbjørn nå å spørre etter vinkel men han har tatt ferie

        Er det noen her som er en del av "vi" og vet hvor stor vinkelmodifikasjonen er?

        Comment


        • #34
          Originally posted by RTL View Post
          ...Høyderor lurer jeg litt mere på - da dette monteres under bommen så blir rorhorn på topp og fjæren drar ned. Borrer jeg et hull i bommen for å trekke ut snøret?
          Ja, jeg laget bare et lite hull og satt inn en rør bit for å hindre at kevlar lina gnager/slites mot bom kanten. Røret er ikke tykt, ca 2mm ytterdiameter og litt under 1 mm innvendig

          Er høyderoret montert på undersiden nå??

          2. Større dihedral. Ser at instruksjonen sier 6grader på hver side. Prøvde å ringe Thorbjørn nå å spørre etter vinkel men han har tatt ferie
          Hvorfor øke dihedralen, har flydd alle mine med 6grader og det har fungert utmerket (mer enn nok stabil)?
          Last edited by Quadrocopter; 10-07-12, 16:19.

          Comment


          • #35
            Takk for svar.

            Så noen bilder fra rcgroups med høyderor under bommen. Ser i manualen/tegningen som fulgte med at den skal på topp (ser at vingeprofilen på stab ikke er symmetrisk heller så da er saken grei).

            Når det gjelder å øke dihedral så er jeg usikker på argumentet for å gjøre dette. Kan tenke meg at kroppen trenger litt modifisering for å støtte opp vingen med større vinkel.

            Jeg går for 6 grader som oppgitt i instruks hvis det ikke kommer noen knakende gode argumenter for å øke dette.

            Comment


            • #36
              12,5 grader, altså 6,25 grader på hver er det "guruene" mener er maks før diheralen påvirker kastet for mye. LS-en er mer enn nok stabil på 6 grader. Vingen er jo gigantisk til dlg å være..
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #37
                Ble ferdig igår kveld og fikk tatt et par kast idag før jobb.

                Etter noen kast så fikk jeg plutselig endel høyderor så lurer på om ledningene fra vingeservoene har kommet borti snørene som begge går inni bommen.
                Siden høyderoret fjærer oppover så må snøret ha blitt lengre, eventuelt at servoledningene har lagt seg "bedre" nå og gitt bedre rom for snøret.
                ...eller at snøret har strukket seg eller løsnet noe, dette må sjekkes

                så spørmålet mitt er:
                1. Hvilken type tråd bør jeg bruke til pull og er dette noe man kan kjøpe der det selges fiskeutstyr?

                2. Har nå brukt en MPX 6p kontakt til vingeservoene...denne er unødvendig stor og jeg kunne tenkt meg en 4polt kontakt. Noen tips om hvor dette kan skaffes?

                Forøvrig så ser modellen ut til å balansere på 80mm uten bruk av bly men med et 450mah 2s lipo. 287g i lufta.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by RTL View Post
                  Etter noen kast så fikk jeg plutselig endel høyderor så lurer på om ledningene fra vingeservoene har kommet borti snørene som begge går inni bommen.
                  Siden høyderoret fjærer oppover så må snøret ha blitt lengre, eventuelt at servoledningene har lagt seg "bedre" nå og gitt bedre rom for snøret.
                  ...eller at snøret har strukket seg eller løsnet noe, dette må sjekkes .
                  Hvis tråden har blit lenger så bør ting sjekkes ( sjekk at knutene ikke har løsnet) sjekk også at det ikke har skjedd noe med selve roret eller rorhornet
                  så spørmålet mitt er:
                  1. Hvilken type tråd bør jeg bruke til pull og er dette noe man kan kjøpe der det selges fiskeutstyr?
                  Jeg bruker kevlar line kjøop hos den lokale fluebinder sjappa, vet også at folk bruker annen (helt statisk) line brukt til fluebinding

                  2. Har nå brukt en MPX 6p kontakt til vingeservoene...denne er unødvendig stor og jeg kunne tenkt meg en 4polt kontakt. Noen tips om hvor dette kan skaffes?
                  Jeg bruker vanlige "pin header" kontakter (hun/Han)som brukes i elektronikken, disse er lette å små.
                  ShieldSquare Captcha
                  Click image for larger version

Name:	120001f.jpg
Views:	1
Size:	24.4 KB
ID:	590535

                  Jeg tror også Thorbjørn hos T&K har noen veldig fine små 4 pins kontakter
                  Last edited by Quadrocopter; 12-07-12, 11:10.

                  Comment


                  • #39
                    Stemmer det at T & K har noen fine vinge kontakter, har brukt de en del selv. Ellers så har jeg hat sukksess med å bruke en balanserings ledninge for 3s lipo. Skjøteledninger til denne har han og hun kontakt på. så ett par minutter med en avbiter og en loddebolt så har du en fin vingekontakt med gode plugger på.
                    Leif Bjørgo
                    Cirrus-RCFK

                    Comment

                    Working...
                    X