Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken DLG flyr du?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doogledee
    • Jul 2006
    • 452

Hvilken DLG flyr du?

Siden dette er en DLG prat tråd....
    Nå nærmer det seg sesong slutt her på østlandet hvertfall... og da lurer jeg på følgende:
    hvilke DLG'er har du flydd i årets sesong? og hvilke modeller tenker du å fly neste sesong?
    Jeg kan starte:
    Årets (2010) modeller:
    Osiris 2
    Longshot 3
    Binary 900

Til neste sesong blir det en fireworks Flow i tillegg... Lurer på om jeg skal bytte ut Osiris eller Longshot med den, men ikke bestemt meg enda.
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Har i år flydd:
    Fireworks 4.2 Disser
    Longshot 2

Har ikke fått anledning til å delta på noen F3K konkuranser i år, men det skal jeg prøve å få til neste år.
    Skal fortsette å fly FW 4.2 og i tillegg tenker jeg på å bestille meg en Sirius.
    I tillegg så blir det Dexx micro Dlg, just for fun.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6935

Har Absalut http://www.nesail.com/detail.php?productID=3043 i blå. Den har begynt å få noen sprekker i det syltynne vingeskinnet etter et par kne-treff...

Vet ikke hva som blir neste DLG... lyst på en som er minst like god som Absaluten, og denne gangen blir det limt inn mye dyrere servoer enn jeg har i dagens DLG!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1562

Har fått en innføring i kunsten å fly DLG, av Frank og Jo her på forumet. Foreløpig krasjer jeg en Mini Topsky 1 m. http://www.topsoaring.com/index_page0002.htm
        Har lyst å lære mer, så jeg tenker seriøst på å skaffe meg en 1,5 m.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• hangman
          • Feb 2009
          • 339

Mine modeller hittil i år:
          Long Shot3 x 2 (#1 totalknust pga glemte skru på senderen -hurra for idioti..)
          Fireworks 4.2 carbon lite

Kommer en Fireworks 5 FloW i posten i januar som "tilleggs modell" for neste sesong. Blir nok hovedmodellen, den..
          Vurderer en Sirius òg, mulig SALpeter..får se hva lommeboka sier..
          Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

LongShot-2 med motor i nesa
            LongShot-3 med krok for strikk start

PCM Nano P1, P2, P3, P4 (P=prototype )

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Har flydd en Binary 3 i sommer, den begynner å bære preg av å ha vært i min varetekt, og jeg må ha en ny i løpet av våren. Jeg sliter "litt" med å bestemme meg for hvilken. Fw ser veldig fin ut, men den har jo snart "alle" Finnes mye fint og dyrt der ute.. Planlegger i tillegg å bruke vinteren på å bygge en selv.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• ChristianAustenå
                • Feb 2006
                • 257

Blir predator 2, SALpeter og fw5 på meg neste år. Fløy predator 2 og SALpeter i år. Ville ha flere SALpetere pga meget bra fly(karbon d-boks bl.a.), men den tyskeren som lager dem er så uplitelig at det ikke nytter å bestille fra ham. Så jeg går nå for Fw5 istedefor. Håper det fungerer like bra.

Comment

• sveininge
                  • Dec 2007
                  • 1205

Er dette en grei førstegangs DLG ?

kommer på ca 500 kr så det er ikke no og si på prisen
                  Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Originally posted by sveininge
                    Er dette en grei førstegangs DLG ?

kommer på ca 500 kr så det er ikke no og si på prisen
                    Litt liten, og temmelig tung, men sikkert morsom nok til at du ender opp med en skikkelig en tilslutt

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• ArneH
                      • Dec 2009
                      • 1562

Jeg har den. Morsom billig glider som flyr godt. Men jeg vil ikke kalle den DLG. Vi prøvde å kaste den på sletta i forrige uke, og det var temmelig vanskelig å få kontroll over den i kastet! Selv for svært erfarne DLG Piloter. Anbefales ikke til DLG trening.
                      Jeg bruker å skyte den opp med strikk eller fly den på mindre hang. Da er den virkelig morsom og den flyter fint avgårde på sine brede vinger. Guttene mine har også hatt stor glede av den som skolefly, både ved håndstart (Javelin) og strikkstart. Det er vel det flyet jeg har hatt mest glede av i sommer. Det er mye avslappende moro i en enkel 2 kanals glider.
                      Jeg kan legge til at flyet er velbygd, med svært solid glassfiberkropp og halebom i karbon. Vingene er spantbygget i finer og Balsa, med Karbonrør som list. Flyet har tålt mye hard behandling i sommer!
                      Attached Files
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• bad scientist
                        • Oct 2006
                        • 1506

Halen blir nok litt kort til å komme rett ut av et Dlg-kast. Bytt til et GIGANTISK sideror, eller bytt ut bommen med en som er omtrent dobbelt så lang, så går det bedre... Eller bruk strikk, hang eller alt det andre som funker
                        Fikk uansett litt lyst på en...Til strikk og hang og alt det andre... Billig da.!!

Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

Comment

• hangman
                          • Feb 2009
                          • 339

Originally posted by ArneH
                          Men jeg vil ikke kalle den DLG. Vi prøvde å kaste den på sletta i forrige uke, og det var temmelig vanskelig å få kontroll over den i kastet!
                          Det kan jeg skrive under på, Arne -herregud at det gikk bra..! Uansett vinkel/kraft/"vridning"(!) jeg la i kasta så la den seg kontant over i en form for knife edge mot venstre og Frank klarte såvidt rette den opp -selv med max høyreror under kasta..da ga vi oss

Men artig sak, bare ikke sett i pegen

Jo
                          Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• 2Can
                            • Jun 2006
                            • 75

Heisann!
                            Helt fersk her på dette forumet, men får vel legge igjen et spor denne gangen. Og i samma slengen takke for at det endelig er en norsk "samleplass" for HLG.

Fikk prøve noen kast med den nå pensjonerte Longshot 3´ern til bad scientist i våres, og kort fortalt helt hekta.

Resten av sommeren har gått med til å pælme, reparere og modifisere livskiten utav en Topsky 2 (Viper) som epoxyen herder på mens jeg skriver her. Den skal få litt frisk høstluft idag også.
                            I neste uke kommer det en FW5, men snuser rundt etter én til for neste års sesong.

Helt på tampen, så vil jeg få komme med en anbefaling. Altimeter! Bestilte meg en RAM3 som har vist seg å bli et veldig nyttig verktøy, ihvertfall for min del. Hvor høyt og hvor lenge omsatt fra teori til fine grafer på skjermen =)

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

Hei og velkommen i "DLG-klubben"!

2011 kommer til å bli et veldig aktivt DLG år med en mengde konkurranser, vi savner dere fra Lillehammer og håper du og BS har mulighet til å stille på noen av stevnene til neste år.
                              Det hadde også vært moro å få iallefall en konkurranse hos dere!

Vi sees når vår-termikken er som verst i 2011

-Frank-

Comment

Working...