Unconfigured Ad

Collapse

Valg av DLG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Det er uten både tysk og norsk moms.
    Så totalprisen blir jo + frakt og norsk moms
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• 2Can
      • Jun 2006
      • 75

Øgrey har ihvertfall utvalg av JR/Graupner-servoer.
      C261 http://nettbutikk.digitroll.no/ogrey...76&prodid=1582
      Om ikke Torbjørn & Kåre har noe, så kan det kanskje være verdt å ta en telefon dit.

Comment

• hangman
        • Feb 2009
        • 339

Originally posted by 2Can
        Øgrey har ihvertfall utvalg av JR/Graupner-servoer.
        C261 http://nettbutikk.digitroll.no/ogrey...76&prodid=1582
        Om ikke Torbjørn & Kåre har noe, så kan det kanskje være verdt å ta en telefon dit.
        Du har kjøpt og fått Flow, ikke sant? isåfall håper jeg du er klar over Markus og PCM ikke lenger anbefaler bruk av HS45HB som brettet er CNC-frest for, men C261, DS281 (Graupner) og Atlas DS09 AMD (Hyperion)

Har gjort tabba og kjøpt inn servoer til begge mine og prøver bytte de nå da Markus sa fra til meg om dette først idag Kun D47/X31/FS31 er fortsatt aktuelle for sideroret.

Jo
        Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• 2Can
          • Jun 2006
          • 75

Stemmer =)
          Går for DS09 AMD på høyde. Men det ser ut til å bli TRANGT! Med hornet på, så måler den ca 33mm fra bunn til topp, så jeg vurderer å la høyde- og siderorsservoene bytte plass, og evt. bruke motfjør på høyderorsservoen. Kan også gå ned litt på lengden på hornet for å "gire" ned, i og med at DS09´en kan programmeres opp til 175 graders utslag.
          HS5045 på balanserorene inntil videre.

Comment

• bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

Stemmer =)
            Går for DS09 AMD på høyde. Men det ser ut til å bli TRANGT! Med hornet på, så måler den ca 33mm fra bunn til topp,
            @ 2can; Hvis det er marginalt, så tror jeg at jeg har et triks for å "shave" et par mm i høyden, uten for mye knot.
            Til resten; Stol på hs`ene deres! De har funka på flaperons i mange år, de er ikke blitt dårligere av at det har kommet et bedre produkt på markedet. DLG grenen er blitt veldig trendfokusert, så samme hva du putter inn i flyet ditt, så kommer det alltid til å være et par folk som sier at du må bytte servo, peg eller hansker, "for de er bare såååå høsten 2010"...
            Det får meg iblandt til å tenke på da puddelrockbandet Toto fikk griseslakt på sitt (aller) siste album, og gitaristen, Steve Lukather skyldte på at han hadde hatt feil 9voltsbatterier i effektpedalene...
            Jeg kan se bekymringen i fjøra på høyderor, men husk at det er en all moving, så det er ikke mange mm utslag som trengs hvis det ikke skal hovres, så den kan sikkert, med fordel settes på et veldig kort servohorn, og da tror jeg selv en d47 på 4,8V klarer jobben.
            Og ja..Jeg måå ha meg en floW!
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by bad scientist
              ......Jeg kan se bekymringen i fjøra på høyderor, men husk at det er en all moving, så det er ikke mange mm utslag som trengs hvis det ikke skal hovres, så den kan sikkert, med fordel settes på et veldig kort servohorn, og da tror jeg selv en d47 på 4,8V klarer jobben.....
              IKKE bruk D47 på høyderoret på en FW eller Steigeisen - jeg og flere andre har gjort tabben, servoen slites ut veldig raskt, den er ikke kraftig nok til å dra fjæra. Det kostet meg nesten dyrt da den ikke orket mer og fjæra i halen dro høyderoret ut i ytterkant!!!!

På andre DLG som har montert "all moving" høyderoret på en pidestall bak så er fjæra (på de modellen jeg har kjent på) vesentlig svakere og en D47 funker sikkert OK.
              Bruker du Pull-Pull eller vanlig høyderor med pull og C-bend fjær så spiller det ingen rolle.
              Last edited by Quadrocopter; 11-11-10, 00:34.

Comment

• 2Can
                • Jun 2006
                • 75

Uten at jeg skal si noe for sikkert, så tror jeg bs mente sideroret mht. D47 & Flow. Muligheten for å regulere torsjonen i fjøra er absolutt tilstede, i og med at en må bøye den til for egen hånd.
                Og om gjørma blir for dyp, så får man gjøre som svenskene. Tape, reverse dihedral og rudderless. Sparer muliggens noen gram også

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

På sideroret er DS47 helt perfekt!

Comment

• hangman
                    • Feb 2009
                    • 339

Originally posted by bad scientist
                    Til resten; Stol på hs`ene deres! De har funka på flaperons i mange år, de er ikke blitt dårligere av at det har kommet et bedre produkt på markedet. DLG grenen er blitt veldig trendfokusert, så samme hva du putter inn i flyet ditt, så kommer det alltid til å være et par folk som sier at du må bytte servo, peg eller hansker...
                    Vel, mr bad, stol så mye du vil på HS, du, men vær aleine om det så styrter du kun din egen Flow uten å be andre dele samme skjebne.

Jeg velger å stole på Markus i PCM. Vi har endel kontakt og han forteller meg om HS-problemet dønn seriøst fordi det har vært rimelig alvorlig med Flowen og HS45HB'ne, da de dessverre har CNC-frest ut servobrettet for balror og høyde til disse og D47 på sideror da de stolte på at carbonite ville holde. Når han sier han har slitt ut dreva på HS45HB ila ett år på Flowene sine, så velger jeg å ta advarselen hans på alvor. Og han peker ikke mot noe nytt "trendy" merke, men 3 forskjellige, hvorav C261 er en godt kjent, vel utprøvd traver som er alt annet enn "trendy".
                    Vi flyr like mye, ca; dvs hver eneste dag (ved opphold) fra morgen til mørkt. Dvs jeg ville kommet til å slitt istykker dreva ant før 1 år da han jobber litt iblant oxo i firmaet sitt mens jeg er konsulent på heltid. Termikk konsulent. Bra jobb, dårlig lønn. Lite fritid, da..

2Can: er det plass til 3 x C261 inni? De er 2mm breiere enn DS09 AMD..men jeg foretrekker analoge på høyde så den ikke står å suger strøm konstant..

Jo
                    Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• 2Can
                      • Jun 2006
                      • 75

2Can: er det plass til 3 x C261 inni? De er 2mm breiere enn DS09 AMD..men jeg foretrekker analoge på høyde så den ikke står å suger strøm konstant..
                      Om du ser på tegningen så:
                      Høyde: ja. Ikkeno´problem, trenger ikke forandre på åpningen.

Utsparingen for bakre balanserorsservo: ja, god plass nedover.

Utsparing for fremre balanserorsservo: Der er finéren mellom balanse- og siderorsservoen bare 3,8mm. Den er laget for HS-45, som er 9,65mm, så det blir igjen litt gods imellom dem. Jeg ville nok muliggens laget en liten forsterkning om jeg skulle filt ned nesten halvannen millimeter, i og med at servobrettet er ment for å sørge for endel av stivheten mht. pod´en.

Og ja, du er nesten nødt til å file deg nedover pga. formen på poden. Om en lager åpningen større oppover, så vil servohuset med stor sannsynlighet ikke få plass uten å skråstilles.

Dette er UTEN at jeg vet den totale høyden på C261 (med horn). Som jeg erfarte litt tidligere idag, så var DS09´en endel høyere (32,5mm fra bunn til og med servohornet) enn de oppgitte målene på 23x9x22,8mm.
                      Last edited by 2Can; 11-11-10, 02:02.

Comment

• hangman
                        • Feb 2009
                        • 339

Oj, det hørtes jaggu trangt ut..det må jo kunne gå på et vis..fex legge noe kompositt imellom, for som du sier er det viktig brettet ikke mister styrken..men når jeg kikker inni fw4.2 foran meg nå ser jeg Frank har klart skvise inn 2 C261,1 DS288 og 1 D47 og C261+DS288 er like store, såvidt jeg kan se. Men kan ikke se noe materie imellom de..så dette akkurat nå, hakke kikka etter det før..Takk skal du ha, da har jeg håp om å få de inn, hvertfall.
                        Men lurer på hvor viktig det er de har gods imellom når jeg nå ser 4.2'n ikke har det og den har jeg F3J-planta med hensikt noen ganger uten å tenke over det.. Frank, hva mener du, du som har spikka ut godset i FW4.2'n? Er det kritisk, tror du? Har bedt pusheren om å ta med 4 C261 på møtet imorra..og vil ikke kjøpe feil servoer 3 ganger..

Jo
                        Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Originally posted by hangman
                          .....2 C261,1 DS288 og 1 D47 .....
                          hmmmmm det var da som f... - det er der den DS288 sitter som jeg lett etter....
                          Her sitter jeg og forkynner hardnakket at man ikke skal bruke Digitale servoer på høyde roret og så har jeg gjort det selv
                          Vel det har sin naturlige forklaring - trengte sårt en C261 og siden det var 3 i FW så nappet jeg ut fra den.
                          Original modifikasjonen min var 3x C261 og en D47 - noe du bør bytte tilbake til (skal sjekke om jeg har en C261 så kan vi bytte den med S288 )

Ang styrke - greier dere å lage hullet rundt servoene så trangt som mulig så vil selve servoen gi den styrken som fjernes fra selve servobrettet når hullet utvides.
                          Det har ingen hensikt å ha deler av servoplata mellom servoenen - la de sitte helt tett inntil hverandre!
                          Last edited by Quadrocopter; 11-11-10, 02:46.

Comment

• 2Can
                            • Jun 2006
                            • 75

Bilde av servobrett til 4.2:

Om det er noe av det samme som er brukt på 4.2´en du har foran deg, så er det ikke rart det ikke er noe mellom servoene...hehe..der går det jo to i hver brønn, og brettet er laget av karbon i tillegg.

Uansett, så tar det jo ikke veldig lang tid å legge på ei stripe med karbonroving og lime den med tynn CA.

Comment

• hangman
                              • Feb 2009
                              • 339

Fy fan, du ække sann !! Snakk om å være distre, hehehe...og heeeeeheeeheee...kicka litt da jeg så det satt i en DS, men tenkte faktisk ikke over det sjøl...og har argumentert mot digitale på høyde sjøl

JA, sjekk om du har så vi bytter; nå er jeg Veldig glad jeg har gitt meg på 80min og ikke 90 som med LS

Fy fan...hehehehe....du trenger ikke leite mer nå...
                              Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• hangman
                                • Feb 2009
                                • 339

Bilde av servobrett til 4.2:

Om det er noe av det samme som er brukt på 4.2´en du har foran deg, så er det ikke rart det ikke er noe mellom servoene...hehe..der går det jo to i hver brønn, og brettet er laget av karbon i tillegg.

Uansett, så tar det jo ikke veldig lang tid å legge på ei stripe med karbonroving og lime den med tynn CA.
                                WTF?? Ække brettet i carb på Flowen?? rein ply, balsa, glassa ply/balsa, balsa el ply-aramid/glass eller hva fanden er det mekka av da, da? Trudde de var klin like, jeg..nå blei jeg nysgjerrig..

Hey; en ting..servobrettet på 4.2'n er nytt og forbedra etter Flowen blei sluppet; da CNC-freste de ut dette oxo. Før det var det ikke ferdig og mye mere jobb og mekke en FW.
                                Last edited by hangman; 11-11-10, 03:04.
                                Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

Working...