Unconfigured Ad
Collapse
wow! har vi noe å lære mon tro?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tenk å hatt slike forhold nå sukk.... - 11 blå på utsidenLast edited by Quadrocopter; 01-12-10, 11:14. -
-
Comment
-
men klarte han noe på det opptrekket der da? 0.7 sek? det kunne i allefall ikke bli stort høyde av det?Comment
-
-
btw. han er på det new zealandske f3k landslaget, så vi får se han i vm! med f3k modeller.
Så her må det øves! begynner nesten å tro vm-tittelen kan glippe jeg!Comment
-
Ser det "ofte" på F3J treningene på stripa vår i Spydeberg hvor pilotene plukker lav termikk for så å ta heisen helt opp.
Litt morsomt at dette temaet kom opp for jeg var innom pusheren på Bryn/Skøyen i går og vi diskuterte akkurat det samme.
Thorbjørn som har mengder med erfaring fra å fly ute i verden påpekte at det er STOR forskjell på Norsk/skandinavisk termikk generering kontra hva som skjer i sydlige strøk.
Vi diskuterte også F3K VM i Sverige til neste år hvor "syd" europeere og amerikanere skal få bryne seg på samme forhold vi har her i landet..... regner med at Jonas Blomdahl og de som bor her nord har en liten fordel
Et par til her.......
Comment
-
Jo, du kan nok ha rett i det.
Har faktisk tenkt det samme selv, men Joe wurts her så jo ut til virkelig å fatte hva det dreier seg om.
Men det som overasket meg litt er at Hammaskjold ikke er på det svenske laget. Han var nemmelig det når jeg reiste rett etter premieseremonien i sommer. Men jeg fikk med meg at det kanskje var snakk om noe feil i resultatene, så alt skulle telles på nytt, og nå ser jeg at han da endte på 4.plass og derfor ikke på laget deres. For han er jo den svensken som vinner mest, og kom bl.annet på 3.plass i usa i the bruce konkuransen, blomdal på en meget respektabel 6plass. (og da fløy de under forhold som amerikanerene er vand til!)
hammaskjold deltok også på to eurotour runder i år, og vant begge. Så litt trist at han var litt uheldig(slik som jeg ser det) i den ene konkuransen som avgjør uttaket i sverige.Comment
-
Ja for all del - de beste pilotene flyr som regel bra samme hvor de er!
Ang Hammaskjold og eurotour'en så blir det sikkert veldig opp til hva man får/tar seg tid til.
Eurotour stevnene i år var veldig ujevnt bemannet - i den svenske runden var det nesten bare svensker piloter osv.Comment
-
Dette var en reflight der JW ikke hadde noe å tape. Han hadde 1000 på omgangen fra før. Og jada... Tok en 1000 til han. Full tid og perfekt landing**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Ser det "ofte" på F3J treningene på stripa vår i Spydeberg hvor pilotene plukker lav termikk for så å ta heisen helt opp.
Litt morsomt at dette temaet kom opp for jeg var innom pusheren på Bryn/Skøyen i går og vi diskuterte akkurat det samme.
Thorbjørn som har mengder med erfaring fra å fly ute i verden påpekte at det er STOR forskjell på Norsk/skandinavisk termikk generering kontra hva som skjer i sydlige strøk.
Vi diskuterte også F3K VM i Sverige til neste år hvor "syd" europeere og amerikanere skal få bryne seg på samme forhold vi har her i landet..... regner med at Jonas Blomdahl og de som bor her nord har en liten fordel
Det vi ofte er gode på er å forflytte oss fra en boble til en annen. Og det å takle vind og vær.**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment