Unconfigured Ad

Collapse

wow! har vi noe å lære mon tro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChristianAustenå
    • Feb 2006
    • 257

wow! har vi noe å lære mon tro?

Ikke akkurat noe typisk f3k fly, men det ble da kastet opp i luften!
    Et prøvekast, og så satt den!
    Og jeg som er opptatt av å kaste høyt med dlg-en, men det tydeligvis bortkastete krefter når han her bare trenger 10-15meter!

• Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Tenk å hatt slike forhold nå sukk.... - 11 blå på utsiden
    Last edited by Quadrocopter; 01-12-10, 11:14.

Comment

• ChristianAustenå
      • Feb 2006
      • 257

Hadde fint sovet meg gjennom vinteren jeg om jeg hadde slike egenskaper i å lese luft!

Comment

• Vingen300
        • Oct 2003
        • 81

Nå er det dessverre slik at noen bare er bedre enn andre, her fra vm i sommer.

Vi andre får late som...
        Last edited by Vingen300; 30-11-10, 16:38.

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by Vingen300
          Nå er det dessverre slik at noen bare er bedre enn andre, her fra vm i sommer......
          Han hadde da noe "kaste hjelp"

Comment

• hangman
            • Feb 2009
            • 339

Så en film i fjor der noen franskmenn lempa 3.5m F3J-modeller med hånda og skrudde til værs
            Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• ChristianAustenå
              • Feb 2006
              • 257

men klarte han noe på det opptrekket der da? 0.7 sek? det kunne i allefall ikke bli stort høyde av det?

Comment

• ChristianAustenå
                • Feb 2006
                • 257

og den videoen jeg linket var jo en f3b/f maskin, en ceres! ikke akkurat en f3j type!

Comment

• hangman
                  • Feb 2009
                  • 339

ja, så det. da jeg så spennet på modellene franskmenna lempa avgårde trodde jeg nesten ikke det jeg så..hvertfall ikke de skulle klare skru det opp, men joda..

og de mente dette blir mer og mer vanlig..hjelpe meg
                  Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• ChristianAustenå
                    • Feb 2006
                    • 257

btw. han er på det new zealandske f3k landslaget, så vi får se han i vm! med f3k modeller.
                    Så her må det øves! begynner nesten å tro vm-tittelen kan glippe jeg!

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Ser det "ofte" på F3J treningene på stripa vår i Spydeberg hvor pilotene plukker lav termikk for så å ta heisen helt opp.

Litt morsomt at dette temaet kom opp for jeg var innom pusheren på Bryn/Skøyen i går og vi diskuterte akkurat det samme.
                      Thorbjørn som har mengder med erfaring fra å fly ute i verden påpekte at det er STOR forskjell på Norsk/skandinavisk termikk generering kontra hva som skjer i sydlige strøk.

Vi diskuterte også F3K VM i Sverige til neste år hvor "syd" europeere og amerikanere skal få bryne seg på samme forhold vi har her i landet..... regner med at Jonas Blomdahl og de som bor her nord har en liten fordel

Et par til her.......

Last edited by Quadrocopter; 30-11-10, 18:49. Reason: ""

Comment

• ChristianAustenå
                        • Feb 2006
                        • 257

Jo, du kan nok ha rett i det.
                        Har faktisk tenkt det samme selv, men Joe wurts her så jo ut til virkelig å fatte hva det dreier seg om.

Men det som overasket meg litt er at Hammaskjold ikke er på det svenske laget. Han var nemmelig det når jeg reiste rett etter premieseremonien i sommer. Men jeg fikk med meg at det kanskje var snakk om noe feil i resultatene, så alt skulle telles på nytt, og nå ser jeg at han da endte på 4.plass og derfor ikke på laget deres. For han er jo den svensken som vinner mest, og kom bl.annet på 3.plass i usa i the bruce konkuransen, blomdal på en meget respektabel 6plass. (og da fløy de under forhold som amerikanerene er vand til!)
                        hammaskjold deltok også på to eurotour runder i år, og vant begge. Så litt trist at han var litt uheldig(slik som jeg ser det) i den ene konkuransen som avgjør uttaket i sverige.

Comment

• Quadrocopter
                          Moderator
                          • Aug 2007
                          • 6357

Ja for all del - de beste pilotene flyr som regel bra samme hvor de er!

Ang Hammaskjold og eurotour'en så blir det sikkert veldig opp til hva man får/tar seg tid til.
                          Eurotour stevnene i år var veldig ujevnt bemannet - i den svenske runden var det nesten bare svensker piloter osv.
                          Last edited by Quadrocopter; 01-12-10, 11:23. Reason: typo

Comment

• Seiler`n
                            • Mar 2005
                            • 821

Originally posted by ChristianAustenå
                            men klarte han noe på det opptrekket der da? 0.7 sek? det kunne i allefall ikke bli stort høyde av det?
                            Så starten selv. Var av lina før jeg rakk å blunke
                            Dette var en reflight der JW ikke hadde noe å tape. Han hadde 1000 på omgangen fra før. Og jada... Tok en 1000 til han. Full tid og perfekt landing
                            Mvh
                            Stig Olsen
                            Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                            Pike Perfect X tail
                            Pike Brio / Giant
                            Alpina 4001
                            DG 500/22 Elan under opppussing
                            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Seiler`n
                              • Mar 2005
                              • 821

Originally posted by Quadrocopter
                              Ser det "ofte" på F3J treningene på stripa vår i Spydeberg hvor pilotene plukker lav termikk for så å ta heisen helt opp.

Litt morsomt at dette temaet kom opp for jeg var innom pusheren på Bryn/Skøyen i går og vi diskuterte akkurat det samme.
                              Thorbjørn som har mengder med erfaring fra å fly ute i verden påpekte at det er STOR forskjell på Norsk/skandinavisk termikk generering kontra hva som skjer i sydlige strøk.

Vi diskuterte også F3K VM i Sverige til neste år hvor "syd" europeere og amerikanere skal få bryne seg på samme forhold vi har her i landet..... regner med at Jonas Blomdahl og de som bor her nord har en liten fordel

Vi i skandinavia har "store" fordeler med den luften vi flyr i. Der nede er det ikke de forskjelene på lufta som her oppe. Du kan risikere å ramle ned fra himmelen mellom to bobler om du ikke passer deg i norge, mens nedover kontinenter er ikke lufta så streng med deg.

Det vi ofte er gode på er å forflytte oss fra en boble til en annen. Og det å takle vind og vær.
                              Mvh
                              Stig Olsen
                              Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                              Pike Perfect X tail
                              Pike Brio / Giant
                              Alpina 4001
                              DG 500/22 Elan under opppussing
                              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

Working...