Announcement

Collapse
No announcement yet.

Her er min KFm-5 DLG GLider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Her er min KFm-5 DLG GLider

    heisann!

    limte litt depron i kjelleren, legger ved et par bilder.
    har ikke montert radioutstyr, ei heller lagt den på vekta, mer info kan komme i morgen
    Attached Files

  • #2
    da var jomfruturen i hu og hast tatt i tunet, den glei vel bortimot 20meter med enkelt kast, fikk også litt løft i den! men valgte å lande den hardt isteden for å klatre i trær er ikke noe pent bygg, men tror den skal greie seg bra! skal se om jeg ikke får en video av saken også.

    Comment


    • #3
      da var kråken testflydd, konklusjonen er att dette ikke holder mål! jeg kasta ganske bra, traff jeg motvind så steig den bra, men den fløy som en skutt kråke uansett. skal teste den på fjellet og se om den duger å seile med, ellers så blir den nok søpell etter hvert!

      Comment


      • #4
        Kan ikke se at du har noen vingeprofil? Shockflyere klarers seg fint uten, men på en glider så er det ganske viktig.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #5
          dårlige bilder, er en kfm5 profil, (klein fogelman) er to step på den, som er tilpasst denne type fly.
          så er nok ikke bare en helt vanlig 3 mm depron plate

          Comment


          • #6
            fungerte bedre på hang ja! hadde det ganske kjekkt, men måtte ha 3 flyfaser, en på 35%, en 25, og en -15%
            tok av på 30% og fløyt på det, om det kom litt sterkere vind ned på 25% og store kast, -15 for å få det ned mot bakken og ikke bak hanget tåler utrulig mye, hadde knekkt nase på slutten der det ikke var carbon, men litt tape så var det off to go! fikk ikke filmet siden kompisen var mer opptatt av å følge med på flyet i steden for å filme

            Comment


            • #7
              Skal ikke se bort fra at det rett og slett ble for lett til å leve på hanget. Kanskje i 1-2m/s...?
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                kanskje i 1-2ms så vil den trives den var en akrobat i 10meter heheheheheh men gøyt var det uansett, så fikk jeg trimmet litt, hadde vært topp om vingen var stivere, og att vinden kom rett på hangen, no var det ca 10grader feil, så fikk ikke flydd mye sides vis, men gikk jo

                Comment


                • #9
                  10m/s??? Vel, da skal du lempe ut noe mer "vektig" enn et depronløv ja Så får du hive ut skapelsen din når det er bortimot stille så kan det hende den er en fryd å fly da.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    heheehehe, såpass ja, skjønner ingenting jeg :S jeg er en skap seiler den er ikke så tung nei, men på det hanget som er 3min biltur, og 7-8min gå tur fra huset, så blåser det altso aaaaldri 90grader på der jeg står, jeg har prøvd forskjellige plasser der, og beveget meg opp og ned, men endte altso nesten i bunnen, der fikk jeg jeg oppe tid på flyene, har jo testet med den guppy saken også, samme dritet, muligens jeg må spenne på meg skoene igjenn og ta en sige runde å se om jeg finner bedre plasser

                    Comment

                    Working...
                    X