Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator 2 low wing. Første inntrykk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Predator 2 low wing. Første inntrykk.

    Sesongens leketøy ble en P2 low wing, karbon d-box.
    HJZ-Model eShop

    Den ble montert hjemme, med en ivrig fireåring og en kone, gravid i 17. måned som vitner, så at jeg klarte det på fire-fem dager ser jeg på som et lite mirakel.
    Kvaliteten på settet er helt fabelaktig, prisen tatt i betraktning. Vingene veide i underkant av 120 gram samlet, før jeg limte dem sammen og forsterket. de endte på 122, eller der omkring. Stive, rette og fine, akkurat som vi vil ha dem!
    Kroppen er en pod-boom konfigurasjon, og de er ikke alltid så stive som man kan ønske, så jeg la en stripe med karbon tow fra et stykke inn på poden, til et godt stykke ned på bommen på begge sider. Jeg surret også et par runder med tow rundt sjøten mellom pod/bom, for å forsikre meg om at det ikke sprekker opp hvis jeg kaster hardt nok.
    Det kan ha kostet meg 2-3 gram sammenlagt, men det gjør meg ingenting.
    Sluttvekta endte i overkant av 260 gram, og det er mer enn lett nok for meg. Den ble betraktelig stivere, og det bidrar til at kreftene jeg legger i kastet blir i kastet, og ikke i å bøye ting.

    En annen modifikasjon jeg har gjort er at jeg har beholdt høyderoret uhengslet og satt på en Blaster stab, så da har jeg all moving høyderor. Det gir meg mer frihet hva CG angår, også slipper jeg å lure på om "angle of attac" er riktig..Det medførte selvsagt at pull pull løsningen som egentlig skal brukes ble litt upraktisk, så jeg endte opp med .8 mm carbonstang festet punktvis nedover bommen med små stykker krympestrømpe, krympet over 1 mm pianotråd, og limt til bommen med medium ca.

    Også har jeg selvsagt satt inn et "blade" I stedet for den pinnen som fulgte med.

    Bortsett fra det, så er den rimelig "stock" Fire servoer i poden, pull pull på sideror.
    Launch mode på venstre pekefinger og flaps og camber på throttle.

    Etter å ha flydd henne i en snau uke, i nydelig påskevær, så må jeg si at jeg er svært imponert!
    Kastene er høyere enn jeg hadde på min stakkars gamle binary 3 (RIP) (40-45 meter)
    Jeg skal putte inn en høydemåler ved neste anledning.
    Den lave vekten tatt i betraktning, så har den imponerende penetrering, og holder farten svært godt i motvind.
    I helt død luft, så kommer den ned et par sekunder før enn sparringspartneren min (2can) Som flyr en floW5.
    Jeg må pøske ut et ballastkammer, men det venter jeg med til jeg har bestemt meg 100% hvor CG skal ligge.
    Skal legge ut noen bilder etterhver, hvis noen er interressert, men foreløpig kan jeg bare si at, hvis noen skal ha seg en ny DLG, og ikke har råd, eller lyst til å bruke alle pengene i lommeboka, så tror jeg kanske denne er det beste man kan finne i denne prisklassen akkurat nå!!!
    Last edited by bad scientist; 12-05-11, 23:01. Reason: typo
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    Med godt grep om pod´en, ørneblikket skjult bak brillene og ganske så klar for et kast eller ti
    Attached Files
    Last edited by 2Can; 29-04-11, 22:26.

    Comment


    • #3
      Leter om dagen etter HLG #2. Noe mer info om denne?
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        I den prisklassen, så tror jeg neppe du finner noe bedre.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #5
          Hvis du så hva Morten B. fløy under konkurransen så var det høyst sannsynlig en av de to predatorene og de fløy vel OK de


          Last edited by Quadrocopter; 12-05-11, 22:42.

          Comment


          • #6
            Har lyst på en slik en ja og prisen avskrekker ikke.
            Men når man vil ha modellen i går blir det trist med 8 ukers levering...
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #7
              Hvis du skal ha modellen straks, så er det Predator 2, eller Longshot3 som gjelder, men det er ikke i nærheten av kvaliteten. I den prisklassen, vel og merke. 8 uker er i hvert fall 8 uker hos Mr. Hung.
              Han leverer når han lover. En del andre produsenter flytter datoen med jevne mellomrom.
              Går du opp i pris, så tror jeg Blaster 3 kan bestilles på dagen, men det er stort sett ventetid på de bra modellene.
              Har ikke du allerede en Ls3?
              Bruk den opp på å øve inn kasteteknikk i åtte uker, sørg for å ha alt du trenger av elektronikk og utstyr klart når du får flyet, og finles byggetråden på rchangout, så har du den i lufta på et par dager etter ankomst.
              Ellers, så er det en Binary 3 til salgs på rc-marked. Ikke min..Den er død. Det var min andre DLG, og flyr slettes ikke værst. Hadde noen problemer med delaminering på den ene vingen, men jeg aner ikke om det gjelder modellen generelt, eller mitt eksemplar spesielt.
              Hadde jeg vært stinn av gryn, så hadde jeg kjøpt en Concept extreme (en million ukers ventetid), men det er jeg ikke, og jeg er svært fornøyd med P2.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Har en som nesten er ferdig - hadde egentlig tenkt å kappe nesa å sette inn motor men hvis du er desperat så si ifra
                (Orange farge på vinge, Gul pod (type kevlar/karbon)

                Comment


                • #9
                  gravid 17 mnd?? hehe

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by arvid View Post
                    gravid 17 mnd?? hehe
                    Burde jeg ha skjønt den?
                    Peter Rahm
                    Siggerud
                    Cirrus RCFK

                    Comment


                    • #11
                      vet ikke jeg. Mulig jeg leser feil, men det ser ut som fruen hans er gravid i syttende måned! hehe. de går lenge gravide i lillehammer.
                      just a joke

                      Comment


                      • #12
                        Ja DA skjønner jeg. Trodde det var respons på senere innlegg.
                        Men det vet du vel, at svangerskapen i Lillehammer er noe helt for seg selv.
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment


                        • #13
                          Har lite med Lillehammer å gjøre, men kona er sunnmøring.. Gutten er ute nå da...
                          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                          Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

                          Comment


                          • #14
                            Gratulere hjertligst

                            Comment


                            • #15
                              Takktakk!
                              Driver å lager ballastsystem til den nå. Den trenger noen ekstra gram når det blåser som værst. Begynner med å legge på 30 gram, så får jeg se om det er passe.
                              Hjemmemekk.
                              Foreløpig materialbruk: Blå tusj. Sugerør fra et slush-beger. Blyspiral fra fiskebutikk. Litt glassfiber og karbon, og min tyske støpe-epoxy med det ekstremt brukervennelige blandingsforholdet 100-45...+-2 prosent.
                              Også pianotråd da...
                              Legger ut noen bilder hvis det viser seg å være vellykket.
                              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                              Steinar B Johansen
                              Lillehammer mfk

                              Comment

                              Working...
                              X