Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator 2 low wing. Første inntrykk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Da kan du faktisk spare omtrent 15 gram i nesa på å sette inn en lipo i stedet. Inludert en liten regulator, hvis oppsettet krever det, og det burde vel holde?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #32
      Har vurdert dette før, men jøss, er det såååå mye vekt å spare!?!?
      Kan du linke til hva for batteri du bruker?

      (på vei ut for maiden nå)
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #33
        Mountain Models by Laser Arts

        Klipp av balanseringskontakten, og kort ned ledningen litt, så er den på rundt 21 gram.
        Men hvis du klarer deg med 260 mAh, så kan du slippe unna med rundt 18.
        Jeg bruker en liten gws børste-esc som regulator, og den veier rundt 1 gram strippet for ledninger.
        GWS ICS50 Speed controller - elefun.no - Radiostyrt hobby

        Hvordan gikk maiden?
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #34
          Jeg bruker Rhino 2S-360 batteriet som Bad scientist linker til i kombinasjon med denne: LiPo Regulator & Alarm - 5.5V - Electronics - LiPo Regs & Switches
          i min Blaster 3. Det blir litt mere vekt enn med gws regulatoren, men her har du lipo alarm, da slipper du å gå tom for strøm, og du sparer batteriet.
          Og blasterŽn balanserer perfekt med det oppsettet.
          Jeg bruker kun alarmdelen på regulatoren, da jeg bruker 2s lipo på mottaker og servoer.

          Kjell Arne

          Comment


          • #35
            Takk for tipset!
            Maiden gikk vel sånn passe.
            Irriterte meg stort over at flyet la seg heftig over til venstre i kastene ( mer enn vanlig for meg) og i en landing i gresset oppdaget jeg at hele bommen hadde vridd seg ca 30 grader
            Viser seg at bommen har en sprekk helt inne ved poden og sågar løssnet.
            Vel vel, ikke store jobben å fikse. Sikkert i lufta igjen om noen få dager
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #36
              Originally posted by Propepperell View Post
              Irriterte meg stort over at flyet la seg heftig over til venstre i kastene ( mer enn vanlig for meg) og i en landing i gresset oppdaget jeg at hele bommen hadde vridd seg ca 30 grader
              Godt å høre jeg ikke er alene i 30 graders klubben Med min Lighthawk skjer det samme som med deg, legger seg til venster.. Men med blasterŽn går det rett til værs! Skjønner ikke helt hvorfor de oppfører seg så forskjellig, har innbillt meg at jeg muligens slipper litt seint i kastet, men dette er jeg ingen ekspert på.

              Vi burde kanskje opprette en tråd der vi kunne diskutert litt kasteteknikk, muligens legge ut litt videoer av kastene våre? Det er ikke alltid like enkelt å se sine egne feil!

              Kjell Arne

              Comment


              • #37
                Det lønner seg å forsterke skjøten mellom pod og bom. Surr noe karbon-tow eller kevlartråd rundt og ha på tynn ca eller støpeepoxy.
                Det er også viktig å passe på at det ikke blir for trangt når man skyver på bommen, da er fort gjort at den sprekker.
                Min trekker ikke til venstre hvis jeg slipper den riktig, men hooker jeg litt, så svinger den selvsagt. Her er det selvsagt viktig at siderorsoverføringene er helt tighte, gir roret etter i kastet, så svinger man selvsagt.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #38
                  Det jeg mente var at siden hele bommen satt løst så gjorde dette at det ble gitt venstre ror i kastet grunnet tension.
                  Jeg har tendert å slippe sent slik at dette skjer også før, men i går var det ekstremt. Men fant som sagt ut hvorfor etterhvert
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

                  Comment


                  • #39
                    Du burde uansett forsterke skjøten, har lest om flere som får sprekkdannelse i det området.
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #40
                      Ikke hold galt i pegen. Den skal ikke ligge mellom de ytterste fingerledda men på fingertuppene. Med rett teknikk "glipper" den avgårde istf at du skal slippe.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by joo View Post
                        Ikke hold galt i pegen. Den skal ikke ligge mellom de ytterste fingerledda men på fingertuppene. Med rett teknikk "glipper" den avgårde istf at du skal slippe.
                        What he said!
                        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                        Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

                        Comment


                        • #42
                          Det var jeg som limte på halen - og den ble ikke "presset" inn på kroppen.
                          Klok av skade ( har sett for mange knekte PII bommer) så bestilte jeg med en ekstra som er på vei til Peter.
                          Må innrømme at denne bommen er noe av det tynneste jeg har sett - selv de super lette topp modellene flow og salpeter har tykkere gods i halen enn hva Predator gutta har prestert å produsere.

                          Skal ta en titt på halen sammen med Peter i neste uke for å se om det ikke går å få reparert den - hvis ikke så blir det bytte.

                          Comment


                          • #43
                            Jeg forsterket min hale.
                            Limte karbontow fra ca midten av poden og nesten ned til enden av bommen,på begge sider. Deretter surret jeg litt mere tow rundt skjøten. Den har hittil tålt alt av skjeve kast, sidlengs medvindslandinger og alt annet jeg har klart å servere den så langt. Bank i bordet..
                            Last edited by bad scientist; 26-06-11, 08:33.
                            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                            Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

                            Comment


                            • #44
                              Det holder med et par runder med kevlartråd rundt den delen av bommen som går innpå podd-en. Jeg har klart å knekke begge mine der, de sprakk i kastet, men zappet sammen boommen i sprekken, epoksyet bommen til podden. derretter surret jeg noen runder med det som var til overs av kevlartråden for rorene, og limte det med tynn ca. Har aldri sprukket eller knekket etter det. Håper det jeg skrev var mulig å forstå...

                              Comment


                              • #45
                                Har skjønt alt! Oppdrag er nå utført, venter kun på at epoxyen skal herde så blir det mer flyving mot slutten av uken.
                                Må desverre til Sørlandet på jobb noen dager derimellom.
                                Peter Rahm
                                Siggerud
                                Cirrus RCFK

                                Comment

                                Working...
                                X