Unconfigured Ad
Collapse
CG på DLG??
Collapse
X
-
CG på DLG??
__________________________________________________ _______________________________________
Frode Andersen
www.haldenmodellflyklubb.no
www.rcwings.no
Sarpsborg Modellflyklubb
_____________________________________________Tags: None -
Men husk at det er viktig å trimme modellen slik at den flyr rett "i level" i en lav hastighet før stup testen.
Du finner hele innlegget til Mark Drela her:Last edited by Quadrocopter; 01-08-12, 12:11.Comment
-
Comment
-
Ja, men på motormodeller bør motoren være av eller på tomgang. Ellers vil motorens trekkvinkel komme inn og påvirke resultatet.
Stuptesten høres håpløst bakvendt ut ved første øyekast, men nøkkelen ligger som nevnt i at modellen er trimmet for rett flukt på forhånd. Framtung modell krever trimming med "opp-ror" for å fly beint. Og for å dra ut av stup er det jo ganske vanlig å dra høyderor...Knut
Diverse fly; de fleste med propell...Comment
-
Takker, da blir det en tur og fly i ettermiddag også
Jeg har fått den til og fly fint i lav hastighet, men når jeg har kastet den har jeg hatt begge disse ytterpunktene. Da er det bare og fortsette med og trimme den til jeg når riktig CG da__________________________________________________ _______________________________________
Frode Andersen
www.rcwings.no
Sarpsborg Modellflyklubb
_____________________________________________Comment
-
__________________________________________________ _______________________________________
Frode Andersen
www.rcwings.no
Sarpsborg Modellflyklubb
-
Testet 40% ute i hagen, den fløy meget fint. Slakk og pen glideflugt. Langt også, bare med et lite håndkast. Skal bli morro og teste den på skolen. Desverre går grenserittet i helga, så den faste flyplassen er opptatt
Frode Andersen
www.rcwings.no
Sarpsborg Modellflyklubb
-
Comment
-
Frode Andersen
www.rcwings.no
Sarpsborg Modellflyklubb
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment