Announcement

Collapse
No announcement yet.

easyglider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • easyglider

    jeg skal kjøpe meg et seil fly med balanseror og har hørt mye bra om det flyet!
    er det og anbefale eller kan dere foreslå noe annet?
    glad for all hjelp jeg kan få
    Robert
    Hole El-Flyforening

  • #2
    har det som første ordentlige seilfly selv og kan på det varmeste anbefale det. Kjøpte det i høst så jeg har ikke fått testet det så mye, men vanter nå bare på at sola kommer nærmere igjen og begynner å varme og lge litt termikk rundt omkring er forresten fint på hang også vistnok. har så vidt prøvd det selv bare men veldig morsomt. også tåler det virkelig en støyt. myyyye sterkere en vanlig isopor ala GWS.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      hva slags isopor er det som er så sterk? er det det som kalles elapor eller styropor?
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        er vel elapor tror jeg den heter. er utrolig seig. og limes med vanlig CA og kicker.
        Styropor er vel det vi kalle blåisopor som brukes til isolasjon
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Er det ikke styropor gws flyene er laget av da?
          Geir Amund Lindberget

          Comment


          • #6
            nå ble jeg usikker. er mulig det er det. men er elapor som multiplex bruker og det er mye seigere i hvertfall. nesten litt gummi aktig.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              hang

              jeg er så heldig at jeg har en av norges mest poppulere hangglaider ramper i nærheten så jeg er inntresert i et fly jeg kan fly hang med og jeg har hørt folk prate varmt om easyglideren da
              Robert
              Hole El-Flyforening

              Comment


              • #8
                Tror den passer fint som første hangfly. er i hvertfal min erfaring. den er sikkert ikke av de raskeste men ganske lett å fly også tåler den en støyt. også er det veldig kjekt å ha motoren tilgjengelig i starten da man ofte svinger litt feil i forhold til hanget slik at man plutselig kommer litt lavt Løp og kjøp tror du kommer til å bli kjempefornøyd med den.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Du snakker om rampe... og bor på Hole. Hvem av startene er det du er nabo til? (Nysgjerrig siden jeg flyr PG, og kanskje har fløyet forbi der...)

                  Du har selvsagt lest reviewet på EasyGlider her? (MFN) ModellflyNytt.no

                  Er du erfaren seilflypilot eller ganske fersk? Har du andre seilfly fra før av?
                  Har du ingen andre seilfly og vil ha noe som tåler litt juling er EasyGlider garantert et godt valg.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Sub/Robert! Flott bilde av deg/oss i avisen igår!

                    Du er meget god på balanserorsflyging (Med Moth!) og jeg tror du vil ha mye glede av en EGE. Hadde min i luften på tirsdag men det ser ut til at motoren er gåen og ny må skaffes. Ser litt jalla ut med giret greie... Lyst til å få på en 660 speed med direktedrift av en foldepropell. EGE blir aldri Kelly, men litt mere spenst skulle jeg likt å se.

                    Uansett er EGE, slik jeg har erfart det med mine tre korte turer, utrolig satabilt. Savner litt mere respons på balanserorene, men det kan man kompensere for med å bruke sideroret. EGE flyr som på fløte.

                    Jeg håper vind/snø har gitt seg til i morgen. Da tar jeg med Albatrossen så kan vi kanskje fly i formasjon?? Snart på tide å ta det flyet i luften

                    Dronningens utsikt i Hole er et sted vi har skult til i lengre tid. Der tror jeg vi kan finne rått hang. Har mistanke om at det kan bli for mye løft med en EGE der, men det gjenstår å se. Landingsforholdene er elendige, så EGE bør kunne kastes i bakken der. Vi får se

                    Cycler batterier i øyeblikket. Klar for morgendagen! Ta med Albaen!!

                    T
                    Trygve M.
                    Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

                    "Not within a thousand years will man ever fly!"
                    -- Wilbur Wright, 1901.

                    Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

                    Comment


                    • #11
                      Hvem har EG her på berget?Ca.pris?
                      Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

                      Comment


                      • #12
                        Blant andre Øgrey. Tror den koster 698.-.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          joo

                          hva mener du med startene? jeg er fersk på seilfly har en albatross 2000 men har ikke flydd det enda, men jeg takler fint og fly med balanseror og vil gjerne ha det på et seilfly! og ja jeg bor i hole men skjønte ikke hva du mente med nabo til startene?
                          Robert
                          Hole El-Flyforening

                          Comment


                          • #14
                            x-pilot

                            ja kjempe bra bilde og jeg er meget fornøyd med responsen vi fikk for og starte fly klubben våres! ble for mye snø i dag så får håpe på bedre vær til neste helg! vi snakkes kompis
                            Robert
                            Hole El-Flyforening

                            Comment


                            • #15
                              Start: f.eks HG-rampe. Da skjønner jeg at det er Dronninga du har tenkt å fly på. (Opp bomvegen?)
                              Har fløyet PG der, men ikke seilfly. Er jo et svært hang, spesielt i seilfly-sammenhang på vestlige vinder der, og nedafor rampa/starten er det PG-start (på andre sida av vegen. Der er egentlig nok plass til å lande en EasyGlider på hvis du er litt dreven.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X