Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilifly til hang/tegninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seilifly til hang/tegninger

    Hei!

    Begynte litt med modellfly i vår. Kjøpte først en flyvende vinge så etter noen uker kjøpte jeg en Jupiter. Fikk hjelp til de 2 første flygingene og etter det har det blitt kanskje 20 turer på egenhånd. Har øvd litt på loop/roll/stallturn/inverted (er ikke så sikker på om det er det det heter ). Flyet har en rossi .45. (

    Men saken er den at jeg ble litt lei Jupiteren. Farta var ikke helt på topp og den klarte heller ikke trekke så bra vertikalt. Har bare prøvd 10x6 proppell. (må nevne at det ikke er noen modellklubber nærmere enn 11 mil så folk slipper be meg oppsøke en for å få det morsommere med flyginga).

    Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om noen bra og billige seilfly til hang og som tåler litt eller noen tegninger til seilfly som ikke er så avanserte å bygge. Balanseror er et must. Må kunne bruke standard radioutstyr.

  • #2
    Hei!
    Jeg kan ikke hjelpe deg med seilflytegninger,men hvis du prøver f.eks 10x8 eller 11x7 ,tror jeg du vil få et helt nytt fly.10x6 må da gi et helt sinnsykt turtall?
    Mvh
    Gunnar Børseth

    I might not be very good, but I'm fun to watch.

    Comment


    • #3
      Vet ikke hvor høyt turtallet er har ikke noe å måle med. Kjøpte det brukt og han anbefalt 10x6. ksandal her på forumet anbefalte å prøve 11x5 men de var utsolgt i de 3-4 hobbybutikkene jeg var innom i sommer så jeg fikk aldri testa.

      Comment

      Working...
      X