Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Planen er å dra tidlig fredag ettermidag. Vet ikke når vi er der oppe, men det bør være i god tid før det blir mørkt. Kanskje rundt 17.00?
Er vi heldige så slipper vi unna regnet på fredag.
da er leir plassen staket ut blir inne på slagsfjell inne i pergynt vegen
(jossv)
jeg blir med å camper i år
ps tips ta med godt med klær kan være kalt om natta nå
har jo vært snø her alt så liger på ca 4+ 5+ om netten nå
sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
Blir det camping ved bilen, eller er det langt å gå?
Må tenke litt på pakkingen. Hvis det er langt å gå så må jeg bytte ut litt øl med lettere saker.
Varme klær er viktig ja. Det er meldt minusgrader på natta.
Vi har kanskje plass til en eller to til i teltet hvis flere vil campe, eller så er det bare å ta med eget telt.
Ellers så håper jeg at noen vil ta en dagstur
vi camper vell på hang kanten vell
da er det ca 20 min å gå
så si flat til begynne med å veldigt bra siste 200 m
men det det spørs nå va dere karaktriserer som flat da for meg er det flat
sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
Jeg vil bare si at nå drar vi til fjels.
For de som ikke har fått det med seg så blir det aktivitet på slagsfjell hele helgen.
For dere som ikke vet hvor slagsfjell er så er det nord for Lillehammer. Nærmere beskrivelse vet jeg ikke ennå, men det er sikkert andre på forumet som vet det.
Slagsfjell finner dere ved å reise opp mot gausdal Fra Lillehammer. Kjør mot skistedet Skaikampen. Der er en bom, som må forseres, fortrinsvis med noen mynter. Noen kilometer videre så er hanget på venstre side. ca 20 min å gå fra veien.
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
kommer nettopp ned fra fjellet.
Målte 22 ms på det "verste". Kan ikke klage på løftet, men litt turbulent når det blåser som verst.
f3f modellene får kjørt seg, og det flys alt fra 1,8 m og opp til 4 meters saker.
Hyggelig med besøk fra sør !
Ny opplevelse å måtte sette speedflap på Alpinaèn for å komme frem til kanten underlandingslegge. Første gang i min kariere det.
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
Det er noe av den råeste flygingen jeg har vært med på. Det lå mellom liten storm og storm styrke og et godt hang. Heldig vis så var det en fin grop bak hanget hvor det var nesten vindstille. Der kunne vi slappe av mellom slagene.
For oss som lå i telt så våknet vi på lørdag med en vind som holdt på å blåse ned teltet, noe som var et godt tegn.
Vi fikk i oss en god frokost før vi gikk opp på hanget (ca 5 min å gå).
Der blåste det! og vinden holdt seg stabil hele dagen. ved 12-13 tiden så kom de første tilreisende, og utover dagen så kom det flere. Vi var vel på det meste ti piloter og 13 fly tror jeg. noe som er meget akseptabelt
Ved seks tiden gikk vi fornøyde ned til teltet, men da løyet vinden. Da var det bare å bytte ut carbontannpirkene med isopor (EasyGlider, osv) og fløy et par timer til. Vi ble da til solen gikk ned.
Når vi våknet i dag søndag, så var det ca 5cm snø ute. Vi fant fort ut at det ikke var noen grunn til å vente på at det ble mer snø, så sakene ble pakket og vi tok farvel med hanget.
Det ble en spennende tur ned fra fjellet med sommerdekk og snø, men det gikk rolig og greit.
Jeg vil bare takke alle som møtte opp for en meget fin helg. Det er den beste og morsomste flygingen jeg har vært med på.
Det ble også jomfrutur på min nye Opus V. Jeg fylte den opp med ballast og kastet den ut. Fy fa.. som det gikk.
Ja dette var en uforglemmelig helg! Har vært noen turer til Hanstholm (DK) men kan ikke huske at det blåste så voldsomt der.
Flere av mine flyturer hvor jeg måtte sette meg ned på kne å fly da det til tider var vanskelig å stå oppreist.
Jag hadde med meg en maskin som egentlig ikke egner seg for slik flyging men det funket veldig bra det og, og som "jossv" sier: litt morro å merke ut på kvelden at vinden avtar voldsomt for da å henter EG'er i forskjellige slag å fly til sola ble borte og den begynte å bli vanskelig å se på himmelen.
En helt uforglemmelig helg!
Håper vi kan ta dette igjen til neste år, så utrolig morro å se masse mennesker på "Kanten" og stort sett 2 til 3 fly i luften samtidig.
Høres og ser helt fantastisk ut. Hadde ikke mulighet selv i helga, men hanget ser veldig fristende ut, og kanskje det blir en sjanse for meg om et par helger; kunne dere ha markert av i kart på gule sider nøyaktig hvor hanget er, og gjerne også kjørerute fra Lillehammer?
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment