Unconfigured Ad

Collapse

Noen som har hørt om Gulp DS (Hang vinge) ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hangman
    • Feb 2009
    • 339

Detta blir moro -leif, finneru hjelm så ta med to

Jo
    Last edited by hangman; 18-10-10, 18:32.
    Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• hangman
      • Feb 2009
      • 339

GulpII-produsenten eksisterer visst ikke mer, selv om hjemmesidene fortz er oppe. Så der gikk den i vasken.

Noen som klarer hoste opp en annen epp-DS-sak så vi slipper komposittdød av dimensjoner?

Jo
      Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• JayBee
        • Sep 2009
        • 762

Originally posted by hangman
        GulpII-produsenten eksisterer visst ikke mer, selv om hjemmesidene fortz er oppe. Så der gikk den i vasken.

Noen som klarer hoste opp en annen epp-DS-sak så vi slipper komposittdød av dimensjoner?

Jo
        Tror Windrider sin bat skal være en god modell. Har sett den fly og den er en jævel hvis du skal fly ds eller dogfight. den tåler en god smell og er forholdsvis lett å reparere. Prisen er jo også bra

Krever sender, mottaker, 2 servoer (standard str) og mottakerbatteri. Inneholder instruksjoner og alt av hardware man trenger til byggingen.
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• hangman
          • Feb 2009
          • 339

Stemmer, den har jeg jo kikka på tidligere, men aldri tenkt på DS med den..får stappe carb i forkant, over, under og her&der og surre'n inn plenty med pakketape, så tåler den det meste.

Takker&bukker, da blir nok den min DS-opplæringskjærre

-editering...:

tenkte på en annen, gitt, men har kikka på denne nå og den ser ut som den gjør DS-susen

Jo
          Last edited by hangman; 18-10-10, 22:30.
          Jo Skavhaug

..sånn ca..

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Etter å har brukt en uke på å få kontakt med GULP DS produsenten eller noen av hans venner så har jeg gitt opp - i denne prosessen kom jeg i kontakt med noen DS-freak's i Santiago som anbefalte å gå for JW modellene framfor for GULP

I denne tråden finner du mer informasjon om JW60

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Ok det måtte bare skje - Steve Drake har "våknet til live" og sendt meg et svar på forespørselen.

Han beklaget at han ikke hadde fått svart på mailen min tidligere p.g.a. at han hadde vært ute å reist.

Her er modellene han tilbyr:
              First, I just received word A special composite Gulp DS a friend and I built, successfully landed after a 20,000 ft drop from a weather balloon.
              The team that choose the design required a plane that could handle 200 MPH wind speeds, ice, rain and high wing loading and space to accommodate the special electronics of such a flight. No carbon was allowed to be used.

The Standard DS II is an excellent DSing and fun frontside glider for speeds up to about 130 MPH and winds from 6 MPH to 60 MPH. This is more than enough capability for most RC pilots.
              The kit itself is $95
              Options include:
              1. Spacers and ballast weights to up to add 16 ounces inside the fuselage $22.50. you can also build your own ballast system as well.
              2. Four ounce thickness unicarbon cloth strips to cover the balsa elevons using your own epoxy. This also includes carbon for reinforcing the hinge basswood. $12. No mylar or vacuum bagging needed.
              3. Ultra-lite filler spackle to apply and sand out making the pre covered surface very smooth. $8
              4. Light weight Cross weave tape to apply diagonally instead of your own standard strapping tape. Requires filling with lite weight spackle. $5.

My second update is I have shipped the first DS III X which is for extreme DSing (speeds over 130 MPH).
              This kit includes additional items
              1. An additional 7/16" dia carbon spar 30" long for additional wing stability
              2. Uni-Carbon cloth for covering the balsa elevons and the back of the wing
              3. A carbon and aluminum tube setup with special milled wood for a gapless elevon hinge system.
              4. 10 mil mylar film to install over the standard covering for a very firm wing.
              5. Special tape with a cross weave grid to apply diagonally to reduce wing twist
              6. Light filler paste to create a smooth finish
              7. A full length carbon longeron for the fuselage to handle the high G forces

This kit runs $160

JW har en ekstra modell i porteføljen og siden prisene er omtrent identiske og prosessen med JW har kommet så langt som den er så velger jeg å gå videre med JW men skulle noen ønske en GULP II/III så ta kontakt med meg slik at vi kan få samordnet innkjøpet her også.
              Last edited by Quadrocopter; 23-10-10, 00:49.

Comment

Working...