Unconfigured Ad

Collapse

Mini Nyx og Bird 60"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

Mini Nyx og Bird 60"

Skal kjøpe meg ny heng leke og ble anbefalt enten og kjøpe mini nyx eller bird60" er de noen her som har testet en av disse eller begge?? tenker på kvaliteten på di fly egenskapene og hvordan di er bygd opp og slik??
    mvh Stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • ChristianAustenå
    • Feb 2006
    • 257

er også sjesken på en mininyx, men så vekta er mellom 600-800gram?
    veier ikke den gode gamle mini-elipsen ca 350gram?
    det flyr uansett på hang, men hva med rolig thermikkflygning? blir det for tungt ned 800gram for en sak på 1,5m da?
    dersom man vil prøve å håndkaste den f.eks?

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Tok litt feil på vekta, MiniEllipsen min veier 550g flyklar.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• Stin
        • Jan 2007
        • 629

Originally posted by ChristianAustenå
        er også sjesken på en mininyx, men så vekta er mellom 600-800gram?
        veier ikke den gode gamle mini-elipsen ca 350gram?
        det flyr uansett på hang, men hva med rolig thermikkflygning? blir det for tungt ned 800gram for en sak på 1,5m da?
        dersom man vil prøve å håndkaste den f.eks?
        Christian mini nyx er ikke ett termikk fly, men ett rent hang fly de veier ca 500g uten bly+ att de er plass til ca 700g bly, skal du ha termikk/hang fly så kan du feks cabby den yngve har.

mvh stin
        Last edited by Stin; 27-04-08, 19:29.
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

6-700 gram er ganske lett for en 60" hangracer. Regn med å bruke ballast når det er forhold.
          Holdt på å kjøpe MiniNyx for et par år siden, siden den fikk mye skryt. Men så ble det en annen 60" som hadde flaps istf. Siden de hanga vi har rundt her er så trange er crow-mix en stor fordel på landingene.
          Har du OK landingsplass ved hanga dine mistenker jeg MiniNyx for å være et superb valg
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Stin
            • Jan 2007
            • 629

Originally posted by joo
            6-700 gram er ganske lett for en 60" hangracer. Regn med å bruke ballast når det er forhold.
            Holdt på å kjøpe MiniNyx for et par år siden, siden den fikk mye skryt. Men så ble det en annen 60" som hadde flaps istf. Siden de hanga vi har rundt her er så trange er crow-mix en stor fordel på landingene.
            Har du OK landingsplass ved hanga dine mistenker jeg MiniNyx for å være et superb valg
            Vi har ikke noen hang i nærheten av oss, vi kommer nok til og ta noen turer til hansholm vært år sattser vi på. men har kun vært på hamburg hanget til nå og der var de god plass, vet ikke hvor god plass de er på di andre hanga i danmark, men sattser på att de går greit
            mvh stin
            På vei inn i Hangaren.

Comment

• ChristianAustenå
              • Feb 2006
              • 257

Originally posted by Stin
              Christian mini nyx er ikke ett termikk fly, men ett rent hang fly de veier ca 500g uten bly+ att de er plass til ca 700g bly, skal du ha termikk/hang fly så kan du feks cabby den yngve har.

hmmm.
              hva mener dere seilfly "proffer" om dette?
              trodde den var et velegnet allround fly? som også funket som håndkaste i thermikk fly?

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Kjøp en slik, Christian: http://www.artistic3d.net/images/sto...ai//Nemo_1.jpg

Morsom og hendig sak som alltid kan ligge flyklar i bilen!
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• Stin
                  • Jan 2007
                  • 629

Hei
                  i dag bestillte jeg meg en mini nyx i fra

Di hadde desverre ikke den inne nå, men di venter den inn snart,
                  dette blir min første glass hang leke ,og gjett om jeg gleder meg til og få den i hus
                  mvh stin
                  Last edited by Stin; 13-05-08, 16:23.
                  På vei inn i Hangaren.

Comment

• kaklei
                    • Sep 2005
                    • 458

Originally posted by Tom Erik
                    Kjøp en slik, Christian: http://www.artistic3d.net/images/sto...ai//Nemo_1.jpg

Morsom og hendig sak som alltid kan ligge flyklar i bilen!
                    Veldig enig! Artig sak, ligger klar i bilen og bare venter/ håper på å bli slengt ut i lufta!!
                    Det eneste jeg sliter med er rekkevidden på en Jeti mottaker som blir matet fra en lipo celle, men det er et annet problem..

Kjell Arne

Comment

• ChristianAustenå
                      • Feb 2006
                      • 257

hmmm...
                      hvor selges disse?

Comment

Working...