Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny verdensrekord i DS - 571km/t!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny verdensrekord i DS - 571km/t!!

    Den 30. april 2008 satt Spencer Lisenby (USA) ny verdensrekord i DS (Dynamic Soaring) med hans egen-designede Kinetic (254cm vsp). Den nye rekorden lyder på vanvittige 357Mph eller 571 km/t! Rekorden ble satt på Weldon hill, Lake Isabella, California i en vindstyrke som passerte 50mph over kanten på fjellryggen. Video følger:

    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

  • #2
    ??????
    Er dette helt pålitelig?
    over 570kmt????

    Comment


    • #3
      Går fort med seilfly.

      Er det ikke litt flaut for jet-folka at noe uten motor går nesten dobbelt så fort?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jøllsrud View Post
        Går fort med seilfly.

        Er det ikke litt flaut for jet-folka at noe uten motor går nesten dobbelt så fort?
        Og bråker halvparten så mye...?
        Erlend Moen
        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

        Comment


        • #5
          En grei måte å teste om det er noen byggefeil eller svakheter i konstruksjonen.

          Comment


          • #6
            Det der er helt rått! motor-gutta kan bare gå hjem å legge seg! Når passerer de 400Mph grensa
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Når passerer de mach 1,0?
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment


              • #8
                Originally posted by erlend View Post
                Når passerer de mach 1,0?
                Tja, de trenger mere vind. Men med den globale oppvarmingen alle snakker om (nei, vi begynner ikke med den diskusjonen igjen!) så øker jo vinden og vi vil få mere ekstremvær. Ergo - det tar ikke lang tid før vi får høre "sonic boom" av seilfly Jeg gleder meg.

                Forresten, de som ikke har prøvd SD har virkelig gått glipp av noe stort bare så det er sagt!
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Hvis man følger DS forumet på RCgroups er det masse info for intereserte der Problemet gutta sliter med er at radar pistolene som de bruker til å måle fart med har vanligvis en maks fart på 300 MPh.
                  Denne rekorden ble målt med en radar pistol som er spesial ombygd til å være presis opp til 375 MPh. Denne grensen regner de med å nå ganske fort for å si det sånn.
                  Leif Bjørgo
                  Cirrus-RCFK

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by doogledee View Post
                    Hvis man følger DS forumet på RCgroups er det masse info for intereserte der Problemet gutta sliter med er at radar pistolene som de bruker til å måle fart med har vanligvis en maks fart på 300 MPh.
                    Denne rekorden ble målt med en radar pistol som er spesial ombygd til å være presis opp til 375 MPh. Denne grensen regner de med å nå ganske fort for å si det sånn.
                    Etter å ha lest dette bare MÅ jeg poste denne fornøyelige historien jeg fikk på mail her om dagen - veldig OT men dog...

                    Two California Highway Patrol Officers were conducting speeding enforcement
                    on I-15, just north of the Marine Corps Air Station at Miramar One of the
                    officers was using a hand held radar device to check speeding vehicles
                    approaching the crest of a hill. The officers were suddenly surprised when
                    the radar gun began reading 300 miles per hour. The officer attempted to
                    reset the radar gun, but it would not reset and then turned off.
                    Just then a deafening roar over the treetops revealed that the radar had
                    in fact locked on to a USMC F/A-18 Hornet which was engaged in a low flying
                    exercise near the location.

                    Back at the CHIPs Headquarters the Patrol Captain fired off a complaint to
                    the USMC Base Commander.

                    The reply came back in true USMC style:

                    Thank you for your letter. We can now complete the file on this incident.
                    You may be interested to know that the tactical computer in the Hornet had
                    detected the presence of, and subsequently locked on to, your hostile
                    radar equipment and automatically sent a jamming signal back to it, which is why
                    it shut down.

                    Furthermore, an Air-to-Ground missile aboard the fully armed aircraft had
                    also automatically locked on to your equipment location.
                    Fortunately, the Marine Pilot flying the Hornet recognized the situation
                    for what it was, quickly responded to the missile system alert status and was
                    able to override the automated defense system before the missile was
                    launched to destroy the hostile radar position.
                    The pilot also suggests you cover your mouths when cussing at them, since
                    the video systems on these jets are very high tech. Sergeant Johnson, the officer
                    holding the radar gun, should get his dentist to check his left rear molar.
                    It appears the filling is loose. Also, the snap is broken on his holster.

                    Thank you for your concern.
                    Erlend Moen
                    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                    Comment

                    Working...
                    X