Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legger med noen bilder som viser i korte drag noe av prosessen med "Hansemann".
    Andre sa den burde hete Jurassic

    Og må vel bare bite i meg ord ifra et av de første innleggene mine om at det er ikke så mye jobb med det, bare en er fokusert..

    Men som jeg også har sagt, ting har en tendens til å vakke på seg med meg..
    Det var en setning med potensiale for korrigering det med lite jobb om fokusen er rett, sånn at det er sagt..
    Det var myyye jobb..... Faktisk..

    Takk igjen til alle dere som likte det!

    Neste bilder blir ifra kasting i bakken.
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 02-09-08, 03:56.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • Gratulerer

      Må bare bøye meg i støvet og si at jeg er utrolig imponert!!!!

      Gleder meg til å se video når du har fått den i lufta.

      Comment


      • Originally posted by Soarer View Post

        Film blir det, bilder blir det også (Hvis Torbjørn får mekka ferdig hus..)

        Jeg er nok ikke ferdig med å mekke hus enda
        Men dette prosjektet er så rått Gudmund! Så rått å at husmekking skal få være husmekking den dagen Jomfruturen skal tas. Bare MÅ komme nedover å få med meg dette (og smake på sjampisen seff )

        Jeg har blitt bare mer og mer imponert etterhvert som prosjektet har gått fremover, og på slutten her tok det virkelig av med en finish som ble ekstremt bra, og det under en læringskurve som må ha vært brutalt bratt...
        Dette håper jeg så inderlig at kommer til fly bra

        All ære til deg for at du tør Gudmund. Dette er det ikke mange som hadde gjort etter deg. Om noen i det hele tatt...
        Last edited by torgust; 02-09-08, 11:39.
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • Forresten...

          Har du bestemt deg for hva du skal ha på øret når du lufter Hansemann for første gang da?

          Foreslår Carmen Rizzo Serenity Remix'n av Conjure One's "Sleep".
          Akkurat passe fet for en sånn anledning
          Mvh
          Torbjørn Gustafson
          www.trmfk.no



          Will fly for food

          Comment


          • Originally posted by torgust View Post
            Forresten...

            Har du bestemt deg for hva du skal ha på øret når du lufter Hansemann for første gang da?

            Foreslår Carmen Rizzo Serenity Remix'n av Conjure One's "Sleep".
            Akkurat passe fet for en sånn anledning
            "Sleep" kan jeg utenat etter den siste uka, men tåler å høre den noen ganger til, eller "Center of the sun". Tenker det er du som bruker Ipodèn min jeg. Mye bra der vettu hehe. Den får bli bakgrunn for film da, siden det er sånt som passer?
            Takk for overdådig skryt
            Last edited by Soarer; 02-09-08, 12:45.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • Denne ørnen har jo bare blitt så utrolig tøff. Er kjempe bra at du gidder å ta på deg et såpass omfattende prosjekt å dele det med oss!!! Håper jeg får oppleve denne modellen live engang

              Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Får håpe den klarer seg like lenge som den lille.
                Bare en glede det å dele det med de som synes det er kjekt.
                Med nesten 8000 treff så tyder det jo på at det er noen som har hatt interesse av det...

                Nå er det jo slik at å bygge fly (vinger) er nesten som med kvinnfolk, lær på den ene og praktiser på den neste (gammelt jungelord). Men tror ikke det er alle damer som hadde fixa det peset det har vært med denne, så hun må få en skikkelig påskjønnelse

                Jeg kunne godt ha tenkt meg at ørna var noen kilo slankere, men vi får se om ikke så lenge om vekta er en hemsko. Tror det går bra jeg, for når jeg holder den over hodet, så kommer følelsen av å være innkroka i hangglider tilbake, den lager skygge så å si...

                Gleder meg
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • SÅ var den store dagen kommet - jomfrutur!

                  Jeg ringte en stødig kar igår, Håvard Stokkeland.

                  Han sa ja til å være med idag for å prøve å få luft under vingene på "Hansemann".

                  Så vi dro til Malmefjorden der det er populært å holde paraglider kurs, ti minutter med bil.
                  Jordet har ca 25% hellning og er som skapt for ei slik anledning, stort og langt, 50 meter høydeforskjell.
                  Ringte på hos bonden, som mer enn gjerne ville filme begivenheten, det var ikke nei i hans munn med andre ord!

                  Rigga opp, noen bilder først, og så finne det perfekte stedet. Avstandssjekk, ror ok og CG likeså. Hengte ørna opp i går og lastet inn det som jeg anslo ville være spot`n.
                  Jeg tok rett og slett og ganget de ni centimetrene fra forkant på den lille, og ganget opp med 1,86, la inn 100 gram til pga 1,5 grader washout i den store her.

                  Håvard løfter opp, og vet nesten ikke hvordan han skal få grep på en 30 cm brei og rund kropp.
                  Alt klart!!
                  Håvard begynner å løpe, og kjenner at ørna er like tung som før, men "kaster" den allikevel...

                  Den dupper litt, og med 1 cm stikke for å korrigere, så flyr den..............................

                  Jeg blir stående å måpe.. Den flyr helt av seg selv, uten et hakk trim noen vei..
                  Ikke lange turen, ca 30 sekunder. Før finale hillside, så har den ca 45 grader bank, uten problemer av noe slag, døstabil!!!!!
                  Høyderor var lekent og lett, litt treigere på ballanse, men har mye å gå på der, ville ta det i steg. Første tur er perfekt filmet av bonden

                  En tur til, og filme selv, men fikk ikke noe med da. Holdt søkeren på video`n med tenna, noe jeg har gjort mange ganger før, men bomma med for mye zoom denne gangen.
                  Kanskje et minutt i lufta denne turen, og ca 20 meter høyde på max.
                  Avsluttet med baselegg ti meter over en flokk med kviger, skarpt venstre inn i finale, laaaang finale i en meters høyde.
                  Den sklei sikkert 150 meter for å skil av farta før en gentle stall..
                  Jeg står så å kikker på landingsstedet i sikkert et minutt, og spør meg selv om det er mulig..?!?

                  Har aldri sett på makan til syn, ei heller vært så fenglet i øyeblikket med ei stikke mellom fingra. Kan hende det høres ut som ei stor bøtte med selvskryt det her, men jeg har aldri i mine tretti år som modellfantast vært mere fornøyd!
                  Den fløyt på lufta som noe langt ifra en 13 kilo tung klump som den er, den var lekende lett å ha med å gjøre straks den var airborne, og for en masse og flyyyt.. Jeg er helt matt her jeg sitter og skriver det her, det er av det jeg har noengang bygget på 30 år, det jeg er aller mest fornøyd med.. Griserått for meg!

                  Gammelkaren på 87 på garden der, handhilste meg og takket for å få sett det "værste e ha nångång sett" som han sa.

                  !!!SÅ JEG ER LANDETS MEST ENDORFIN-FYLLTE MODELLFLYGER IDAG!!!!
                  Ingen bilder ifra ørna i lufta enda, men neste tur blir på hang, så da blir det nok en god del video og bilder.
                  Skal prøve å få til snutten med video i kveld eller morra.

                  Takk igjen til støtta jeg fikk i byggeprosessen. Dere er en del av det her for meg
                  Sjampisen er kald allerede, for det er på hanget vi tar med den ( Med retursjåfør selvfølgelig..)

                  Bildene er før og etter de to turene idag. Hohhhhh....................
                  Attached Files
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • Takk for at du deler dette med oss! helt rått å lese/se sitter å smågliser enda!
                    Gleder meg til film!
                    Stian Håvak (82)
                    Fly low or crash trying!

                    MFN @ Facebook - Like!

                    Comment


                    • Det er så drøyt!!! Jeg ler godt for meg selv her. Helt utrolig! VIL SE VIDEO!!!

                      On the side: Hvordan er stabiliteten sideveis på noe slikt uten "sideror"? Vi har jo alle sett hvor stabil og fin modellen blir etter siderorsfinnen er "nedlagt"...?
                      Anders Hauge

                      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                      www.JetsOfBergen.no
                      rc.andersh.com

                      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                      Byggeblog for Eurosporten
                      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                      Comment


                      • Grattis Gudmund !!
                        Dette var enorm lesing ! Nesten til å få gåsehud av..
                        Ligger an til at jeg og Torbjørn kommer ned til Bud en tur i høst..
                        Håper vi kan få sett den ..
                        __________________________________________________ ___
                        Jørn Kaasbøll
                        Scale Warbirds of Norway

                        Comment


                        • Originally posted by andersh View Post
                          Det er så drøyt!!! Jeg ler godt for meg selv her. Helt utrolig! VIL SE VIDEO!!!

                          On the side: Hvordan er stabiliteten sideveis på noe slikt uten "sideror"? Vi har jo alle sett hvor stabil og fin modellen blir etter siderorsfinnen er "nedlagt"...?
                          Takk alle tre!

                          Så selv på bildene så ser du ikke to sidestabilisatorer nei?
                          Da er det vel godkjent det da
                          1 mm polycarbonat, brusflaskeplast, skuddsikkert på 5mm tykkelse med salong 0,22 cal - 80 meter.
                          Vi så de ikke vi heller i lufta.

                          ROSA FLUFFY SKYER
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • Hehe.. ser det nå som du sier det... Godt jobba!
                            Anders Hauge

                            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                            www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

                            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                            Byggeblog for Eurosporten
                            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                            Comment


                            • Vel blåst...

                              Hørte endorfinene og adrenalinet bruse som gale gjennom deg når du ringte i dag ja

                              Kjempegrattis med vel blåst prosjekt. At dette ble success unner jeg deg noe så jævli altså Gudmund. Etter så mye arbeid og slit som dette må ha vært så må det være en helt ubeskrivelig følelse å se det fly som en drøm. Gleder meg enormt til å se Hansemann live, så nå er det bare å benke seg foran yr.no hver kveld for å plotte inn en dag med gode forhold

                              Gratulerer igjen Gudmund. Dette har du virkelig fortjent
                              Mvh
                              Torbjørn Gustafson
                              www.trmfk.no



                              Will fly for food

                              Comment


                              • Gratulerer med en vellykket jomfrutur, og mange takk for at du giddet å ta oss med på prosjektet.
                                Gleder meg til filmen kommer.
                                Kansje en fuglekonge som neste prosjekt ?
                                Burde være grei til innendørs flyging
                                Mvh
                                Bjørn Tore Espevik

                                Team Visa...

                                Comment

                                Working...
                                X