Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Link su27.de - Dette nettstedet er til salgs! - su27 Ressurser og informasjon
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

    Comment


    • Ja, vi posta helt samtidig der Svein

      46 kilo er inkl. 10 l fuel, men lell
      Last edited by Soarer; 05-09-08, 11:49. Reason: Ble dobbelt opp med foranliggende post
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • Detta er såååå stiilii!!! Kongeørn!
        Jeg var aldrig i tvil om at den kom til å fly bra...det er jo ei ørn!
        Nesegrus beundring og til stor inspirasjon.
        Grattis!
        Mvh

        Olav Lund

        Comment


        • Meg takker, bare flaks..

          Bra at du blir inspirert, DET setter jeg umåtlig pris på!
          Andersh har snutten i morra og blir vel lagt ut her.
          Ikke så mye å se, men får jo se at den flyr da.
          Last edited by Soarer; 06-09-08, 08:29.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • Videoen er mottatt og på plass!

            http://rc.andersh.com/html/videofile.php?VidUID=1462

            Det er noe av det drøyeste jeg har sett!!!!

            (NB: Noe galt med formatet så jeg får ikke "produsert" en film som funker med 16:9 format. Dermed blir det litt odd format. Om dere laster ned filen og ser den i feks. VLC kan dere selv velge 16:9 format i menyene og se den riktig.)
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • Steike så flott den var i lufta

              Flott jobba Gudmund!!


              Nå er det bare vind på hanget som mangler


              Ben-Erik
              Ben-Erik Ness
              Bergen Modellflyklubb

              Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

              www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


              http://www.bmfk.no
              http://www.jetsofbergen.no

              Comment


              • Bare synd sola var akkurat i den vinkelen at det på filmen blei så mye gjenskinn. For det var ikke slik for de andre som stod der oppe.. Og at jeg ikke fikk festa den andre turen på teip.. All lakk er silkematt forresten.

                Men det kan jo bli mere film, forhåpentligvis om ikke så lenge Kjekt at dere likte det.
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • Da er den "good to go" ! !

                  Har fått inn en servo til, en analog Volz Alustar som godt klarer biffen.
                  Når radioluka (spoileren er helt oppe, så er det en helt rett linje fra servoarma og til punktet der 3mm linken er leddet i luka.
                  Denne kan jeg samtidig bruke til utløsing av slepeline også.

                  Servoarma måtte skjøtes på for å bli lang nok, kan tillate meg det på en sånn funksjon.
                  På den måten er det max belastning i 45 grader, og bortimot null belastning på servoen når luka er vidåpen Om det er vanskelig å se det, så er det altså en kort støtstang mellom servoarma og luka.
                  Stabilisatorene er nå flyttet helt bak på roret uten at servoen murrer, så det ble bra.
                  Skal bare blåse på litt lakk nå, sånn at det ser ut som om det er folk som har gjort det.


                  Så da venter jeg bare på v i n d, for nå er ørna helt ferdig .... Og jeg har snart ei uke fri
                  Attached Files
                  Last edited by Soarer; 09-09-08, 20:12.
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • Dette har jammen blitt skikkelig bra. Gratulerer med vel overstått jomfrutur.

                    Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Jo, takk for det! Gammel mann gjør så godt han kan, og må si meg fornøyd med jobben.

                      Ikke så lenge sia jeg startet på den da. Men det har jammen vært en lang tur lell.

                      Nå er det lakk på luka også. Viser med et bilde knekken ved 45 grader.

                      Nok et nærbilde av en skikkelig suring som ikke kommer til å bry seg det bøss om det som måtte fly rundt øra på`n.
                      Ser nesten ut som om den tenker: Du må`kke komme her og komme her, og attpåtil tro at du er no`..
                      For jeg er størst, så det så.

                      Forøvrig en tankegang vi andre tofotinger har kasta på havet for lenge sia.

                      Et bra hang neste! Med kamera.
                      Attached Files
                      Last edited by Soarer; 10-09-08, 09:35. Reason: Kom på at ørna ikke har fire føtter.. La til "andre".
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • Feteste ørna i kongeriket

                        Første gang på lenge jeg er innom modelflynytt, og gjett om jeg er glad for den kjedlige arbeidsoppgaven som i dag gav meg tid til å lese tråden fra ende til annen.
                        Sykt bra, og virklig en prestasjon dette her. Må si jeg er imponert til døde over evne og vilje til å forfølge målet. Ble rent rørt da jeg leste den seila fint på første testen (skjønner på en måte følelsen, prøver bare å gange den med 10 for å fatte skalaen av prestasjonen).

                        Måtte det bli mange videoer og mange mange år med glede med Hansemann for deg.
                        Om du bare ante hvilken glede det gir at noen er villige til å dele ideer og risiko på en slik måte som du her har gjort (har foresten litt sans for innstillingen din til ting og tang).

                        Takk og gratulerer fra Vm
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • Snufs snufs..
                          Og det er sånne tilbakemeldinger som du og alle de andre har kommet med, som gir det lille dyttet som skal til for å krumme ryggen lell når det stopper opp.
                          Å bygge ting som for meg går nye veier, er halve hobbyen for meg.
                          Allerede nå før ørna er etablert på hanget, så blir jeg urolig før jeg har kommet igang med noe nytt. Men løypa er lagt opp kan du si

                          Etter mitt hode, så er det omtrent slik at den som står stille kommer kommer ingen vei videre heller.
                          Så er det jo opp til hver enkelt om å bli fornøyd! Og om en er det, så spiller det ingen rolle hva det er eller ikke er, heller ei hva andre mener om hva hobbyen er.
                          Vi har alle våre individuelle synspunkt på hobbyen vår, så det her liker jeg da.

                          Så takk skal du ha, Gert.
                          Last edited by Soarer; 10-09-08, 16:45. Reason: Tillegg.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • Ørna flyr hur bra som helst!

                            Da er det også gjort! Kommer nettopp hjem fra hanget i Malmefjorden. Et nytt hang vi har tatt ibruk, ti minutter ifra Molde.
                            Kanonhang på nordvest til nordøst, brukbart på sør som det var idag.
                            Ca fem meter på hanget, og det bar rett opp til en nydelig timinutters tur

                            Hadde med video også, så det fins på film.
                            Vi satte ifra oss kameraet på en stein og fikk med starten også på det viset, så går Tore tilbake og begynner å filme.

                            En utrolig flyt i den greia der, rett imponert jeg.. Grei landing også.
                            Er det noen som vi se flyturen, så er det ikke opp til meg..

                            Plystre plystre, trallalallala
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • BRA!. Gleder meg til filmsnutten. Når kommern?

                              Comment


                              • Maskina mi takler ikke lengre sånt, så det avhenger som sagt ikke av meg, men har sendt en forespørsel, så vi får se engang over helga kanskje?

                                Får koble det opp på tv`n når Disneychannel drar teppet ned for dagen for å ta en bedre titt.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X