Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apropos klør ja..
    Her er ei klo på den fjærnstyrte lokkehubroen jeg lagde for kråkejakt engang for sikkert ti år sia.
    Migsveiset i rustfritt den her da. Original Caterpillargul lakk, gjorde det i matpausene der jeg jobbet før på Hustad Marmor.
    Hubroen hevet hodet, snudde det 180 grader og flakset med vingene
    Å må tru kråka blei blind av sinne! Jo flere som datt, jo sintere ble de.

    Svamp og pensel på lakken der.

    Må vel la seg gjøre å lage en lettere variant?
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 29-08-08, 23:46. Reason: Fant den andre kloa, og legger til et bilde til.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • Mye er vekta på nå? Kan hende den blir vel lett allikevel... Så kanskje noen tunge klør ikke gjør noe. Greit å ha sterkt "understell" og. Burde tatt en tur oppover for jomfrutur, så vi hadde fått litt video av detta beistet. Knallfin er'n allerede
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

      Comment


      • Vingene veier 3,2 kilo hver, kroppen litt mindre.
        Cg er nesten på rett plass allerede, takket være den rustfrie profilplate i hodet.
        Så rundt 10 kilo tenker jeg den lander på. Så med areal til en halvskala storseiler, så er det ei grei vekt egentlig.
        Bare bra at jeg så at det blei i meste laget med kevlar i vingene, og stoppet i tide.
        Styropor er tungt i utgangspunktet.
        Den skrur ikke på en elgfjert, det gjør den ikke, men tror den skal bli ganske habil på normalt hang.
        Om den flyr ja..

        Bare å komme det, skal ha "gul enke" sjampisen klar

        Får ta et utebilde i morra, sånn for å perspektiv på det, for nå blir det jo stillstand ei stund..
        En dårlig belyst garasje er ikke det beste heller.
        Last edited by Soarer; 29-08-08, 01:38. Reason: Tillegg og stavefleil;-)
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • Høstutstillinga...Igjen...

          Originally posted by Soarer View Post
          Apropos klør ja..
          Her er ei klo på den fjærnstyrte lokkehubroen jeg lagde for kråkejakt engang for sikkert ti år sia.
          Migsveiset i rustfritt den her da. Original Caterpillargul lakk, gjorde det i matpausene der jeg jobbet før på Hustad Marmor.
          Hubroen hevet hodet, snudde det 180 grader og flakset med vingene
          Å må tru kråka blei blind av sinne! Jo flere som datt, jo sintere ble de.

          Svamp og pensel på lakken der.

          Må vel la seg gjøre å lage en lettere variant.

          En lengre opp er målløs...Meg er det like galt med...Her fingertuppene i ferd med
          og bli stumme!

          Fortsetter du slik kommer du til og få skulptøroppdrag...tro meg!

          Mvh Einar - dette Soarer holder på med ville utvilsomt blitt det store trekkplastret
          på enhver kunstutstilling...makan!

          Comment


          • Det er ett imponerende stykke arbeid må jeg si, og veldig intresant og følge med. Det er utrolig hvor flinke og kreative modellbyggere er!
            Lykke til videre med prosjektet ønsker jeg deg

            Comment


            • Takk alle sammen
              Benyttet finværet til å få ut litt malingslukt, og ta noen bilder.
              Det her blir bare så grisedigert at jeg sto bare å tenkte på at det var bra den ikke var større iallefall....
              Når jeg holder den over hodet, så trer følelsen av å være startklar innkroket i hangglider inn igjen...

              Kanskje et prosjekt å fått slept opp etter en kusk det her?
              Med gjennomsiktig høystartline imellom, med lina inn i et nesebor... Kult...
              Attached Files
              Last edited by Soarer; 31-08-08, 01:21. Reason: Tillegg.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • Som mange andre så bøyer meg i støvet for det du får til. Du er en skikkelig tusenkunstner.
                Jeg håper virkelig at andre, utenfor forumet, og utenfor landet også, får sett og tatt del i denne tråden.

                MEN, det som imponererer meg ennå mer, det er progresjonen, fremdriften, du har i det arbeidet du gjør. Kan ikke tro du bruker så mye tid på søvn? Når jeg tenker på den "byggingen" jeg selv driver med så blir jo det bare en "fjært i natten" i forhold til det du driver med.

                Virkelig imponerende, teknikk, kvalitet og progresjon.

                Stein

                PS. Skal "fjærte" litt selv i helgen.

                Comment


                • Råtøff !!

                  Gleder meg til å se den på Seilfly på Vårlige Vinder neste år !

                  Regner med at du ikke må slite for å få plass til mottaker og batteri....
                  Hans Petter Ytterbø
                  Trondheim

                  RCRCM; Strega F3F
                  RCRCM; E-Typhoon
                  RCRCM; Predator V1 F3F
                  Wildflug; MDM Fox
                  CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                  Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                  ESM; Seafury m/ MVVS 40
                  ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                  ESM Seafury m/ OS FT-300
                  + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                  Comment


                  • Takk igjen.
                    Skulle gå bra det tror jeg...
                    Men det er mye som gjenstår selv om det ser ferdig ut her.
                    Satser på noen Hitec analoge HS-645MG Ultra Torque på ballanserora og spoiler, og en HS-5955 på høyde. To pakker 3300 mah NiHd på Rx.
                    Det burde holde ei stund.

                    Skal ikke bli med å smake på sjampisen du da? hehe.
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • Originally posted by Kingfisher View Post
                      Som mange andre så bøyer meg i støvet for det du får til. Du er en skikkelig tusenkunstner.
                      Jeg håper virkelig at andre, utenfor forumet, og utenfor landet også, får sett og tatt del i denne tråden.

                      MEN, det som imponererer meg ennå mer, det er progresjonen, fremdriften, du har i det arbeidet du gjør. Kan ikke tro du bruker så mye tid på søvn? Når jeg tenker på den "byggingen" jeg selv driver med så blir jo det bare en "fjært i natten" i forhold til det du driver med.

                      Virkelig imponerende, teknikk, kvalitet og progresjon.

                      Stein

                      PS. Skal "fjærte" litt selv i helgen.
                      Får bare takke så mye igjen
                      Jeg tror at det som stopper de fleste er at de ikke tør å prøve.
                      Jeg vet heller ikke hvordan hvert steg skal bli, eller hva jeg støter på i prosessen.
                      Men det aller viktigste er å tørre å prøve som sagt, og da la veien bli til mens en går.

                      Så når det går bra, så utvikler man seg på det og tar vare på det til andre ting også.
                      Problemer er til for å løses vettu, ideer er til for å realiseres. Om de ikke blir det, så er de bare en tankeflukt. Nå blei du jaggu dyp Gudmund..
                      Men det er sånn jeg ser på det da.

                      Om utfordringa er en QB 15 H for en som aldri har åpna et byggesett før, eller om det er den fuggeln her, så kan utfordringa være like stor for oss begge.
                      Og det er jo å få det til som er selve belønninga i begge eksemplene.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • Originally posted by Soarer View Post
                        Takk alle sammen
                        Benyttet finværet til å få ut litt malingslukt, og ta noen bilder.
                        Det her blir bare så grisedigert at jeg sto bare å tenkte på at det var bra den ikke var større iallefall....
                        Kanskje et prosjekt å fått slept opp etter en kusk det her?
                        Med gjennomsiktig høystartline imellom, med lina inn i et nesebor... Kult...
                        Dett har jo bare blitt helt rått. Imponert over finish`n, spesielt "fjær" detaljene på vingen.

                        Mvh OJ
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Hei Olav.
                          Er ikke engang halvferdig hverken der eller på kroppen. Å etterligne ei fjærdrakt kan aldri rett uansett, så sånn sett er det i seg selv et evighetsprosjekt. Lakken veier absolutt ingenting, til nå er det brukt hun 2,5 dl ! ! ! Airbrush er genialt, derav det utrolige forbruket, og med oppdagelsen av Jotun eksteriørmaling (halvliters fargeprøvebokser), så kan for min del alle produsenter som prøver å døtte på folk en 50 ml svett til priser en skulle tro en hadde med narko å gjøre, ja de er herved så aldeles forsvunnet som dugg for sola.
                          Husk de har sikkert et tusentall nyanser..

                          Så uten trykkluft så får jeg konse på radio heller, starter etter middagen og regner med at den er operativ i morra. Så var det bare å vente på en bris etter at en har bippa inn radioen.
                          Det var ikke helt med i beregninga det med at begge kompressorne knela, så viktigere ting må gå først på utgiftssida.
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • [QUOTE=Kingfisher;188613]
                            Virkelig imponerende, teknikk, kvalitet og progresjon.

                            Stein

                            QUOTE]

                            Det har jo ikke alltid vært slik da, det er jeg den første til å påpeke.

                            Har jo friskt i minne en annen diger sak, men som sagt før, en lærer så lenge en har lever.
                            Det var jo litt for freskt satsa dengangen, og beklager på det aller dypeste, og alt det som det eventuelt har ført med seg. Mye har vært sagt, og står vel i de flestes ryggmarg som den store "How not to".
                            Men som jeg har sagt for ikke så lenge sia, den skal få en ny sjanse. Når en tigerskjema F-16 som kineser`n holder på å støpe nå er ferdig, ja da er jeg klar for å gjøre alt den gamle ikke hadde. Den blir FEEEIT den jager`n.. (!) Gul ja, ikke orange. Begriper ikke hvorfor ingen har sagt det før at den skal være gul..! Og det er lakkert kun ett fly i det skjemaet originalt, så sånn blir det.
                            F-16 er det store for meg i jet da.

                            Men nå begraver vi den store gamle hvite damen for alltid! Det hadde vel vært greit for meg å vite at det er akkurat det..

                            RIP (Rest In Pieces)
                            Attached Files
                            Last edited by Soarer; 29-08-08, 15:26.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • Da har jeg igjen å feste høyderorsservo og tilpasse karbonstaget dit bak.
                              Kjøpte 6 stk 6 mm karbonrør meint til noen hangfly, men ett av de har ørna fått.
                              Ballanserors servoene er på plass og fast til rorene.
                              Alle rorhorn er lagd i printplate for elektronikk, og går et godt stykke bakover i roret, innlimt med times epoxy.
                              Luka får vente litt, men i morra er hengslene der tørr slik at de kan poppes fast.
                              Holder på å lade nå, slik at jeg får laget et program på radioen, MPX 4000.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • En god kompis av meg er fanatisk på high end stereo, og lurte på hvorfor vi bruker tvinnede "kabler" når signalet har så mye å si.
                                Så jeg bare fletta det etter sånn han sa, så det er sikkert like greit. De gjør det faktisk opp til åtte ledere de kara der. Datt av i forklaringa, men finnes sikkert på nett.

                                Men tar ibruk en eldgammelt teknikk som vi alle hadde før computerradioens dager.
                                Da var det heiteste en Trico 2002, eller skulle en rive skinnet av så var det Sagitta ifra samme gode Carrera. Vi modifiserte de med to ballanseror for å få mindre drag når ror ble gitt.
                                Teorien er enkel og korrekt, få brems på den indre vingen, og mere utslag jo lengre ut en kommer.
                                Så da gjorde vi det slik, en arm til hvert av rorene, det ytre lengst ut på arma på servoen.
                                Enkelt og genialt.
                                Her er det gjengede sykkeleiker som er brukt, ikke dum den heller.
                                Utrolig bra stål i de der, akkurat mykt nok til å bearbeide litt.

                                Da er vel ørna klar så å si, får bare ta en titt på radioen og justere cg til der jeg vil det skal være.

                                Og så broder`n da, som ringte at han har en grom kompressor med alle muligheter...
                                Jaaa.. På`n igjen
                                Men tar ett døgn off nå, må opp på fjellet en tur til, nytt vann, nye muligheter på pers... Tørt, for den som forstår seg på det...
                                Attached Files
                                Last edited by Soarer; 30-08-08, 00:31.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X