Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ørn på anabole steroider...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fantastisk prosjekt. At noen gidder å sette seg ned og bare lage noe sånt noe, er enestående. Detaljene er flotte, og mye finpuss.

    Jeg blir mektig imponert av prosjektet.

    PS: Krav fra alle oss andre er at du filmer dine flyturer når de kommer -)
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • Takk for det.
      Ble ikke fjelltur, skodde vindstille og yr la en demper på det.
      MEN ikveld har jeg latt kreativiteten få fullt utspring, og har lært mye!!
      Tørna helt totalt bananas så å si.

      Så nå gliser jeg også, for nå synes jeg det holder på å komme seg på utseende. Husk jeg begynte med airbrush i uka som var.
      Prøv selv og se mulighetene!

      Utrolig arti å holde på med, jeg skal garantert lære meg mer om det der.
      Og skaffe skikkelig utstyr etterhvert. Og den Jotunmalinga imponerer meg virkelig. Mon tro om de som er proff på airbrush er klar over at det er en slik mulighet i noe så billig?

      Begynte så smått med å legge inn rekke nummer to med dekkfjær, og så at det må kontraster til her.
      Og begynte litt her, og litt der. Det ser hvitt ut på bildene, men er ikke det.
      Og endte opp med en komplett lakkert overside, med alle detaljer som skal være med.
      Tror faktisk alle fjærene er med nå.

      Nå er altså oversida ferdig lakkert, kun tre dl lakk er brukt.
      Og lakken sitter som om det var spesial til det her..
      Nå gjenstår det bare å lage midtstammen i alle fjærene som fibrene er festet til, og kanskje dra en kam hardt ned i lakken for å lage fibre.

      Nå gliser jeg, for jeg er fornøyd med jobben så langt.
      Har go`følelsen så å si
      Attached Files
      Last edited by Soarer; 31-08-08, 01:46. Reason: Stavefleil ;-)
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • Og radio er ferdig justert, så nå nærmer det seg...........
        Det blir prøvekast i en lang slakk bakke først for å finne korrekt cg.
        Tar samme plassen som den lille fikk testa seg på.
        Når det er gjort, så er det rett på hanget!

        Vi må ha film av det her ja, enig i det.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • To bilder av en halvferdig vinge. Undersida gjenstår jo......

          Veldig forskjell i fargene på de, men det riktigste slik det er, er det til høyre.
          Attached Files
          Last edited by Soarer; 31-08-08, 00:15.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • Husket alua også

            Alua er noe som alle fugler har. En slats (forkantflaps) så å si.
            Likheten mellom når du føler at du faller og fuglen holder på å stalle er ganske treffende.
            Du tar deg for, og fuglen slår ut disse fjærne foran forkanten for å få lufta til å følge profilet bedre. Akkurat som slats på fly er ment for

            Og alle fugler har det som sagt, Kolibri eller Albatross. Du kan se de i leddet som er leddet bakover, litt over halveis ute i vingespennet. Ørna har ganske store alua.
            Vakkert konstruert, og genialt som ellers i naturen....
            Attached Files
            Last edited by Soarer; 31-08-08, 00:05.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • Originally posted by Olavjoergensen View Post
              Dett har jo bare blitt helt rått. Imponert over finish`n, spesielt "fjær" detaljene på vingen.

              Mvh OJ
              Bedre nå? Heldigvis, så er undersida enklere, større fjær og enklere i det store og hele.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • Da starter jeg på undersida.
                Attached Files
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment


                • Originally posted by Soarer View Post
                  Bedre nå? Heldigvis, så er undersida enklere, større fjær og enklere i det store og hele.
                  Kjempemessig!!! Blir artig å høre hvordan jomfruturen går! Eventuelt se det hvis du får filmet

                  Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment


                  • Imponerende Gudmund - Stort arbeid på alle måter

                    Ben-Erik
                    Ben-Erik Ness
                    Bergen Modellflyklubb

                    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                    http://www.bmfk.no
                    http://www.jetsofbergen.no

                    Comment


                    • Må bare få takke for at vi får "være med" på prosessen med ørna.
                      Den ser helt utrolig flott ut!!
                      Eneste minuset jeg kan komme på er at jeg ikke bor i nærheten og får se denne fuglen fly "live"...
                      Stå på,og lykke til videre!

                      Utrolig imponert av pågangsmotet ditt!
                      Stefan Strand

                      Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

                      Comment


                      • Takk begge to. Har har hatt fri ei uke snart, og det har stort sett vært bøyd rygg over den ørna..
                        Men merker at jeg har fått en bra porsjon ja, skulle ønske jeg var ferdig med den.
                        Hadde problemer med lakktørk igår fordi det var så fuktig i lufta.
                        Så idag flytter jeg greia til varandaen, sånn at jeg får jobbe i sola.
                        Nettopp stått opp, så jeg begynner straks maten er nede.
                        Takk igjen
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • Får se om jeg gidder å ta kroppen i kveld, men her er iallefall dagens slit...
                          Attached Files
                          Mvh
                          Gudmund

                          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                          Comment


                          • Fytte rakkern Gudmund! Denne er alene grunn til å dra På Vårlige Vinder i 2009!

                            Du er ikke redd den skal bli skutt?
                            Anders Hauge

                            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                            www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

                            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                            Byggeblog for Eurosporten
                            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                            Comment


                            • Takk Anders
                              Er det for mye ørn i Bergen?

                              Velkommen til Bud er alle som en!
                              Sørg for å ta med så mange som råd, jo fler jo bedre.
                              Mye rart som flyr på Vårlige Vinder

                              Men er jo mere spent på om den her flyr da.
                              Men trur sikkert jeg får trixa det til på et vis lell.
                              Enkelt blir den uansett ikke, uten pilform og med en kropp som er fire ganger kortere enn vingespennet, minimalt med yawstabilitet.. Blir litt på sida av et vanlig seilfly det, og det har jo 2/3 deler av vekta i vingene, så du skjønner...

                              Men iallefall med en uvillig Ipod (må ha feit musikk når store ting skal skje), så har jeg trøbla med den sprøyta i ei uke nå, og oppdaget idag at det er en skrukobling for nåla i enden på sprøyta...(!).. Hvor mange hundre ganger jeg har rensa den, og hvor mange bøker med nye bannord jeg kunne ha skrevet, ja det vil jeg ikke vite, og det ETTER! at jeg er ferdig med å lakke..(!!!!) At det gåååår an..
                              At ting ser ut som det gjør sier litt om knotinga her!

                              Så når jeg fikk festa nåla, sånn at avtrekker for mengde lakk virket som den skulle, så funka det mye bedre selvfølgelig! Og renseprosessen ble redusert til et minimum.

                              Den aller største utfordringa sto imidlertid igjen. Og det var å få en jevn overgang fra det lyse hodet over til kroppen. Troverdig for å si det sånn.. Høy vanskelighetsgrad, og det mener jeg at jeg har klart på et vis.

                              Og knota igjen som #&%"!xxx, og lagde nye vers i den svarte boka..
                              På tross av riktig justert dyse og allting.
                              !XXX! heller, jeg legger bort at som har med trykkluft å gjøre og tar det manuelt, med SVAMP.. Renser alt som har med sprøyter og lakkglass.. Gir beng, og gir det en sjanse, akkurat det har jeg gjort før iallefall.
                              Her ser du utgangspunktet jeg hadde. Sammenlign selv med bildene under.
                              Attached Files
                              Last edited by Soarer; 02-09-08, 04:27.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • Så med svarte svergelser friskt i minne tar jeg en bit svamp og legger på her og der.
                                Ikke for å overdrive, bildene gjør ingen rettferdighet med resultatet, men jeg er sikkert på at mine fire minutter med svamp innbærer mange år erfaring med airbrush. Det bare trylla seg på plass!

                                Jeg ER så fornøyd at jeg lager en liten regndans Tok hele undersida med svamp.
                                Og så fort da mann, bare la seg inn her og der, og ble rett knærsh, akkurat sånn svaret på hodebryet mitt var..
                                Men det er jo jeg som er fornøyd da. Og egentlig så skiter jeg i om andre ikke er det. for det her er vanskelig å få gjort må vite..
                                Nå er ikke ørna amerikansk Bald Eagle lengre, men har noenlunde hodet til Norsk havørn (Skotsk) iallefall. Våre havørner er i stor grad importert ifra Skotland, takket være bla.a Hans

                                SÅ NÅ ER DET BARE KLØR IGJEN, SÅ ER JEG FERDIG MED DEN XXX%&#"! ørna!..
                                Hohh, det skal bli godt, spør kona om hvor jeg har vært hen da. Ho har omtrent ikke sett meg, men veit hvor jeg har vært.
                                Men skal jeg si det selv, så er jeg veldig fornøyd med resultatet.
                                Jeg sa jo det at jeg får gå å se hvordan det funka det her med lakk og sprøyte, men første gangen det kom lakk ut var nettopp på ørna.

                                Og når jeg nå kan si at jeg er !!!!!FERDIG!!!!!, så takker jeg ALLE som har backa`meg opp med oppmuntrende tilbakemeldinger, det ga meg et extra skyv, og er en stor prosent av at ting har gått som det har gått.
                                Så takk til alle som har gitt sin gode anerkjennelse på mitt prosjekt denne gangen, det har vært SVÆRT lærerikt...

                                Film blir det, bilder blir det også (Hvis Torbjørn får mekka ferdig hus..)

                                Bare klør igjen no, må støpe på litt til utgangen for føttene for å få en overgang der.
                                Ikke syrefast rustfritt stål nei........
                                Det er utvikling i bildene her, selv om forskjellene er små, de tre siste er det som tørker nå..
                                Så får det bare være om hodet er havørn eller ei..........

                                Takk til alle som likte det jeg lagde, dere er mye av resultatet!

                                Hjertelig TAKK til alle dere!
                                Attached Files
                                Last edited by Soarer; 02-09-08, 04:22.
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...
                                X