Announcement

Collapse
No announcement yet.

Windrider Bat Vinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Windrider Bat Vinge

    Hei alle sammen.
    Er ferdig med og sette sammen en Windrider Bat Vinge og prøver og få
    balangsert den men sliter med de har puttet inn over 260g bly men ikke
    søren om den vil være i balangse, lurer derfor om de er noen ander her
    som har byggd denne?? har brukt et 2000mah NiHm batteri men ikke om den vill. Står att C.G skal være på 4inch from the nose, og de er jo ca 10.1cm men ikke faen om den vil noen som vet hvorfor?? Se link

    Siden finnes ikke

    mvh
    Stin
    Last edited by Stin; 06-09-08, 18:14.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #2
    Har en annen vinge fra Windrider, og unnlot å følge anbefalingene fra produsenten etter å ha lest litt om den.
    Det samme gjelder nok Bat; windriders vinger har en stor fanskare på RCgroups.com, og det er helt utrolig hva de får ut av dem; en masse modifikasjoner har blitt gjort og erfaringene deles og diskuteres. Bar har jo vært brukt en stund, så det er sikkert masse som er hendt i dens levetid, men du kan jo starte med denne tråden som nettopp diskuterer CG. I diskusjonen rundt windriders produkter deltar produsenten (Ming), og The Predator, virker å ha stor tyngde i EPP vingemiljøet; les anbefalingene til de som har prøvd ut og imiter!
    I første post i linken over blir det slått fast at CG må lenger bak enn produsentens anbefalinger; til ca 5" fra tuppen

    F

    Comment


    • #3
      Hei der står de jo endel om c.g skal se om de er lettere og balangsere den på 5"
      Takk for hjelpen
      mvh stin
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment


      • #4
        Cg

        Jeg måtte ha ca 400g bly for å få den i balanse!
        Jeg tapet det på under siden,det ble kanskje ikke så fint men.......
        Har hatt den i lufta også,den gikk godt!!
        Men jeg håper å få prøvd den i mye mere vind!!!!

        Comment


        • #5
          Nå har jeg flyttet c.g til 5inch og da balanserte den med 110g bly i skal teste den i morgen.
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment

          Working...
          X