Unconfigured Ad

Collapse

F3F på budsjett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

F3F på budsjett

Har gått med tanker om å prøve å dra igang en liten F3F serie hvor alle skal stille med helt like fly, og innenfor en begrenset kostnad.
    Tror dette kunne vært med å fått med litt flere folk på konkurranser.
    Noen der ute som har prøvd noe lignende og har erfaringer å dele?
    Evt noen forslag til billige fly?
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Originally posted by Ja9
    Har gått med tanker om å prøve å dra igang en liten F3F serie hvor alle skal stille med helt like fly, og innenfor en begrenset kostnad.
    Tror dette kunne vært med å fått med litt flere folk på konkurranser.
    Noen der ute som har prøvd noe lignende og har erfaringer å dele?
    Evt noen forslag til billige fly?
    Hei

Det finnes jo utrolig mange modeller å velge mellom. Er det noen størrelse du har sett deg ut eller tenkt på? Finnes jo masse fint i 2 - 2,5 meters klassen som blir en del billigere enn 3+ klassen!

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Kjempegod ide

Burde få opp interessen for F3F når man gjør det på den måten

Anbefaler at dere tar en nærmere titt på Gudmund Malones Zoombie. Meget god F3F-kjerre til en lav pris. Har en selv, og vet den flyr godt nok til konkurranse.

Litt om Zoom'en her:
      http://www.modellflynytt.no/showthre...ghlight=etiske

og her:

Lykke til med prosjektet ditt. Håper du får det i havn
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Ja9
        • Dec 2002
        • 572

Hadde egentlig sett for noe på rundt 2m i vingespenn.
        Hele tanken min er å holde kostnadene på ett absolutt minimum.
        I utgangspunkete hadde jeg sett for meg ett budsjett på ca 2-3000 kr for en flyklar modell. På den måten klarer en gjerne å dra med ungdommen også.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
          • Mar 2005
          • 1856

Helt enig i at prisen på fly og da gromme konkurransefly, har blitt altfor høy.
          Jeg liker ideen din veldig godt, og som du sier det der med ungdommen også.
          Mye potensiale i de, men slik prisnivået på F3F har utviklet seg, så har de ikke mulighet til å bli med..
          Men om det er prisen i seg selv som gjør F3F til en relativt beskjeden gruppe, ja det veit jeg ikke..

Stå på, ideen din var god den
          Mvh
          Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• sjaa
            • Feb 2006
            • 601

Hva med en fra Blade serien til www.el-fly.dk?

Ellers er det en mulighet å se på 60"/1,5m klassen. Mange artige og rimelige modeller i denne klassen.
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

Comment

• Ja9
              • Dec 2002
              • 572

Har sett litt på Blade modellen ja, kan være en aktuell sak.
              Har sendt ideen videre til noen folk i klubben, så får en se om det i det hele tatt er folk som er interressert i å være med.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

Comment

• Olavjoergensen
                • Jun 2005
                • 2208

Blade er hvertfall et knall godt seilfly. Den flyr godt på lite vind og våkner skikkelig til live med mye vind! Dette er definitivt det beste hang flyet jeg har hatt i 2 meters klassen, har faktisk en ny en på vei fra el-fly.dk nå! Ble sendt i går
                Koster "litt" kroner og flyr deretter!

Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

Comment

• Soarer
                  • Mar 2005
                  • 1856

Det jeg hadde sett for meg når en skal bevege seg bort ifra de til ti laken eller mer, så var det en konkurranse der alle stillte med helt likt fly som Ja9 sier.
                  Da får en bort mye av det som gjør en slik konkurranseform så spesiell (er jo nettopp derfor jeg blir våt i øyekroken av F3F da)

Hvilken Blade kjøpte du, ser den leveres i 8 varianter hos dk.. Alt ifra 1750 til 3895,-.

Skal en først ta et grep og lage noe nytt med konkurranse, hadde det ikke da vært moro at ALLE har det helt SAMME flyet? Da er det setting, ballast og små knep som får dine konkurrenter til å kikke over skuldra. Og selvfølgelig timer i løypa da, pluss noen hvite små en kan levere i tide og utide....

Her i Molde er det ti stk med de Zoombiene jeg har solgt med en knapp hundrings i fortjeneste. 32 nå lykkelige seilflygere i Norge fra Bergen til Bodø (som aldri hadde orket tanken på å kjøpe 3,2 meter seilfly til 6-10 tusen eller mer, les tre tusen pluss) har fått et nytt syn på det med kvalitet. Det var hele intesjonen min, få fly ut til folket! Få de på hanget og lage litt sprell! Nå har fabrikken bestemt at det går ut av programmet deres, dessverre. Har ett igjen....

Så vi planlegger akkurat det jeg har lufta nå. Alle med likt fly, en tier i potten til vinneren.
                  Det er ikke lengre snakk om at han har det og det flyet, mere om at ting skal være på stell og ha lest leksa si.
                  Ingen unnskyldninger om ditt og datt, bare pur og skjær morro... Og all julinga en får for å være bråkjekk i forkant

Har du enda ikke flydd imot klokka, så ta den første anledninga du får. SKIKKELIG KICK!
                  Last edited by Soarer; 21-09-08, 01:28.
                  Mvh
                  Gudmund

Comment

• Olavjoergensen
                    • Jun 2005
                    • 2208

Jeg kjøpte en GFK Blade på 1,9, samme som jeg har hatt før. Ville egentlig kjøpe en 1,9 eller 2,5 i carbon men dette var ikke på lager! Klarer meg uansett godt nok i massevis med den jeg kjøpte.

Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Vil vel uansett ta litt tid å "omgruppere" F3F her på bjerget. Det blir uansett ei greie litt på sida, men det kan ta av.. Og bare tenk på potensialet med rekruttering opp i F1 divisjonen Blod på tanna er jo som kjent en triggersak.
                      Men skal en først gjøre det, så er det etter min mening lite hensikt om alle har forskjellige fly i størrelse og utforming.
                      Mvh
                      Gudmund

Comment

• Ja9
                        • Dec 2002
                        • 572

Som det er blitt sagt her tidligere så er målet å øke interessen for F3F.
                        Og jeg tror at for å folk til å kaste seg uti å bli med så trengs en egen klasse hvor en ikke trenger en carbonkjerre til 15000 for å bli med. Tilgangen på brukte modeller F3F/F3B klassen er vel heller ikke noe å rope hurra for.
                        Så det jeg vil prøve å få til er å finne en rimelig og lett tilgjengelig modell som kan brukes, og som flyklar ikke koster for mye.
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

Comment

• Ja9
                          • Dec 2002
                          • 572

Er det noen som har erfaringer med MPX Easy Glider eller den nye Blizzard?
                          Er disse brukbare til lett F3F flyging?
                          De er i hvertfall være billige og lett tilgjengelige.
                          Denne burde vel gjøre susen.

Med denne så er i hvertfall ikke prisen noen unskyldning fo å ikke bli med
                          Last edited by Ja9; 21-09-08, 12:05.
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

Comment

• bad scientist
                            • Oct 2006
                            • 1506

Da tror jeg at jeg heller ville gått for greatplanes Spirit elite, Like billig, men det flyr som et seilfly, og tåler vind en hel del bedre enn Eg`n
                            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

Comment

• Olavjoergensen
                              • Jun 2005
                              • 2208

Originally posted by bad scientist
                              Da tror jeg at jeg heller ville gått for greatplanes Spirit elite, Like billig, men det flyr som et seilfly, og tåler vind en hel del bedre enn Eg`n
                              Helt enig! Spirit Elite gjør susen om den er satt opp riktig. C.G er oppgitt for langt fremme i manualen, dette MÅ flyttes bakover om den skal fly godt! Kan sjekke det nøyaktige målet på C.G til den senere.

Mvh OJ
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

Comment

Working...