Unconfigured Ad

Collapse

Knuser'n

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lille_Thomas
    • Sep 2008
    • 364

Knuser'n

jeg satt å så litt på yr.no nå nettopp å det kan se ut som det blir flotte forhold på Knuser'n søndag 19.oktober er meldt frisk bris ca 10 m/s.
    Å når det er nede på frisk bris vil jeg tro at det hanget aksepterer ganske mange varrianter av modeller å piloter.
    Lurer veldig på om jeg skal ta turen opp dit men hvis jeg blir alene så vet jeg ikke om jeg gidder da tror jeg heller at jeg vil prøve hjørungavågen for å fly litt motorfly som har fått hvilt seg i snart 2 mnder pga dårlig vær.

Noen som kunne tenkt seg turen til Knuser'n på søndag?
    Thomas Rongve
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Ja kunne virkelig tenkt meg det, men har jobbhelg.. Oddetalls helg funker for meg.
    10 meter på sjøen, så husker du det garantert ...
    Håper andre slenger seg med.
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• nybegunda
      • Jun 2003
      • 729

Jeg er med så sant H2o ikke viser seg på hanget . H2O ødelegger hele stasen med sitt nærvær!
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Lille_Thomas
        • Sep 2008
        • 364

Du Gudmund hvordan er egentlig dem forskjellige rettningene på ørskogfjellet å fly.
        hvilken retninger som går ann å hva av dem som faktisk er bra?
        Thomas Rongve

Comment

• Soarer
          • Mar 2005
          • 1856

Det må vel bli på nord og sør. På den kulen ved vertshuset, og litt lengre vest ved Telenormasta. Rolf M veit mere om det der. Begge de plassene skal være bra, men masta på nord er nok best av de to. Sikkert mange flere plasser, en må bare ha det i tankene når en kjører bil.
          Vi fløy jo konkurranse på et nordavindshang på Valderøya i hine hårde. Der ser slakt ut, men nordsida der var fin den, mye bedre enn den knatten ved akvariet. Enn vestavind ved akvariet da, noen som har prøvd der? Ser jo bra ut det.
          Plag Rolf litt, så tenker jeg han hoster opp både det ene og andre jeg
          Mvh
          Gudmund

Comment

• morsan
            • Apr 2003
            • 373

Jeg har flydd flere ganger i området ved ørskogfjellet i høst. Da har jeg vært på Nysæternakken og på Lebergsfjellet/Heifjellet (toppen med antenne).

http://www.gulesider.no/kart/;jsessi...6tab%3Daddress

Lebergsfjellet har et kjempehang på nord, og faktisk på vest. Men på vestsiden går det noen høyspentkabler en må ta hensyn til Men det er et stykke å gå da...

Nysæternakken er hovedsaklig nordlig, og sørlig, men antaglig går de fleste vindretninger der. De gangene jeg har vært på Nysæternakken i høst, har det vært for lite løft. Så da har det vært greit med Blizzarden da...

Vestavind på 'Pila' (hanget over parkeringsplassen ved akvariet) kan være bra, men det hanget ligger inne i en bukt, og det kan være litt lumske forhold der oppe. Det var ofte noen der oppe før i tiden, men de hadde ikke ti tommeltotter som enkelte andre har Det er ikke allverdens landingsforhold der oppe. Men med rette forholdene (og flaps), er det sikkert bra der oppe.

http://www.gulesider.no/kart/;jsessi...6tab%3Daddress

Om det blir levelige forhold på Knusern på søndag, kan jeg stille med Blizzarden iallefall.

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Rapport forventes..
              Mvh
              Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                • Sep 2008
                • 364

blir nok ikke noe rapport før i morra, var ikek så bra vær her idag
                Thomas Rongve

Comment

• Lille_Thomas
                  • Sep 2008
                  • 364

Etter værmeldingene så ser det ut som at jeg står på knusern i morra mellom klokke 13-14 en gang. Noen som blir med? ser ut som det blir ganske så bra forhold.
                  Thomas Rongve

Comment

• nybegunda
                    • Jun 2003
                    • 729

I morgen blir det knallforhold!
                    Jeg er klar som et flygel i Grieghallen!
                    Kameraene står på lading.
                    Tor Helseth

Comment

• morsan
                      • Apr 2003
                      • 373

"Touch'n Go" på Molnes

Det skjedde en troppeforflytning fra Knusern til Molnes på Vigra pga litt for sørlig vind. 5 ivrige piloter dukket opp til det som ble en morsom og hendelsesrik ettermiddag. Mye ble dokumentert, så forhåpentligvis blir det en videosnutt å finne om noen dager

Comment

• Lille_Thomas
                        • Sep 2008
                        • 364

En ting som var veldig dumt at ikke ble filmet var den siste hendelsen som skjedde. Tor ble stor i munnen å ville fly dogfight, jeg takket ja å det startet som en veldig urettferdig kamp i å med at han hadde ett fly som heter "bit" på rundt 180-200cm som egentlig var en el.seiler men han erstatt det med en gjenge bolt med noen muttrer på som ble veldig truende under denne dogfighten. Jeg hadde en 138cm stor EPP modell (bat ifra windrider) som ikke veide mere enn kanskje 1 kilo ca.

Vel vel vi starte nå å rutte rundt etter hverandre med noen halsbrekkende kast i modellene å noen svinger som man ikke skulle tro gikk ann å gjøre med slike noen av dem modellen.
                        Det endte i en veldig "david vs goliath" historie. "bat'en" kjørte på for hardelivet å knakk ene vinge tuppen til "bit'en". så stakkars bitten måtte nødlande i lyngen bak oss
                        morro var det iallefall
                        Thomas Rongve

Comment

• nybegunda
                          • Jun 2003
                          • 729

Bit'n er allerede reparert og spenn klar for hanget igjen!
                          Steike dette var en flott dag!!
                          Tor Helseth

Comment

• Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

Fikk med meg at dere var fem på hanget i helga, så hvor mange har dere potensiale til å bli på ett års tid tror du?
                            Mvh
                            Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                              • Sep 2008
                              • 364

Var noen som var sjukmeldt under gårsdagens fly tur å noen jeg ikke fikk tak osv. så vil tro at bare neste gang vi er ute så er vi iallefall dobbelt så mange å neste år skal vel vi klare å holde på rundt 15-20 aktive (drømmer litt men hadde vært kjekt hvis det var så mange aktivt på seilfly fronten her)..

Morsan får du du lagt ut filmen i løpet av kvelden?
                              Thomas Rongve

Comment

Working...