Unconfigured Ad

Collapse

Seilflyging på sunnmøre..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lille_Thomas
    • Sep 2008
    • 364

Fikk mail ifra Mike på Custom electronics nå å F3F timeren koster 250£ = 2625 kr ink. frakt. Dette sette er komplett med buzzere i hver av kontrollene å en skikkelig "bråke bøtte" på midten. eneste man må bestille utenom er kabler ut til hver kontroll men det kan sikkert være greit å kjøpe innenlands siden det sikkert tar opp litt plass å vekt når den skal sendes

Jeg bestiller iallefall en sånn en så snart jeg har penger
    - legger sikkert ut seng,tv,vaskemaskin og litt andre ting og tang på finn.no hvis noen er intressert
    Thomas Rongve

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Regnet med at du mekket en mye mer moderne greier til en 1/6 av prisen

Kunne nesten tenkt meg og laget en selv - er vel ikke mer en en 3 hundre lapper i deler + en 14 dagers programmering (Hvorfor i huleste holder han på med en rs-232 - bruk blåtann til PC'en og tråløst ut til håndsettene)
      Last edited by Quadrocopter; 23-12-08, 19:59.

Comment

• Lille_Thomas
        • Sep 2008
        • 364

har noe med at jeg er 1 års elektro elev å lærer etter hvert å dermed ikke har kompetanse nivå akkurat nå til å lage noe som er like bra til samme pris.
        Men jeg vil kjøpe den der å lære mer om den å få flydd litt F3F å finne forbedringer å slikt så vil jeg til slutt lage den akkurat slik som jeg vil ha den med blant annet trådløst å automatiske sensorer.

Men får du til lage den der til 3-4 hundre lapper så må du gi meg adressen din så skal jeg sende deg en flask congaq å en eske med Monte Cristo
        Thomas Rongve

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Takk for tilbudet - 3-4 lapper i deler + 14 dager a 1200 kroner timen
          Har et par UAVP'er som står på bordet å skulle hatt ny software for lengesiden så de er pri 1 p.d.d.

Men bare si i fra hvis du trenger noen tips eller råd - en hel gjeng men bitfiklere her nede som sikkert har noe å bidra med.

Har dessverre ikke noen F3F flysteder her i Oslo området så man må vel kjøre noen mil for å oppleve de fantastiske mulighetene dere har.

Comment

• Lille_Thomas
            • Sep 2008
            • 364

Off.. Jeg kondolerer det er veldig trist og høre om slikt, men du får ta med deg en gjeng å komme opp over på bud i april da
            Thomas Rongve

Comment

• Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

Originally posted by Quadrocopter
              Regnet med at du mekket en mye mer moderne greier til en 1/6 av prisen

Kunne nesten tenkt meg og laget en selv - er vel ikke mer en en 3 hundre lapper i deler + en 14 dagers programmering (Hvorfor i huleste holder han på med en rs-232 - bruk blåtann til PC'en og tråløst ut til håndsettene)

Det er endel personer som venter på å se hva du får til nå...
              Mvh
              Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Originally posted by Soarer
                Det er endel personer som venter på å se hva du får til nå...
                Begynner å føle at jeg har stukket strikken litt lang nå - prestasjons angsten kommer smygende

Finnes det en oversikt over hva som er et "must" og hva som er "nice to have" av features i et F3F ringe system - evet noen beskrivelse/regel sett fra FAI.
                Skal man først tenke på*et konsept så bør det gjøres riktig.

Comment

• Lille_Thomas
                  • Sep 2008
                  • 364

Den har nå ganske greie funksjoner den i fra Custom Electronics da. Tror ikke du trenger mere enn det i første omgang.

Den har jo system som du kan velge om du vil ha 30,45 eller 60 sek tid på deg til å passere første checkpoint med ett pip pr 10 sek å ett pip pr sek dem siste 5 sek, å dobbelt pip på nest siste leggen. samt har den en liten buzzer i hver hånd kontroll som er greit å ha for at dem som sitter i basene skal få med seg at signalet ble gitt å en "bråk bøtte" buzzer på midten. På displayet så viser det total tid og raskeste legg, samt nedtelling før man passerer første checkpoint. Den dumper også data ned til en bærbar pc slik at man legger ting rett inn i en tabell
                  Har du alt dette samt ett system som er knirke fritt, har kort opp settings tid å er veldig lite og lett slik man kan lett pakke det med seg så skal du nok være i boks
                  Thomas Rongve

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Når Quadrokopter er klar med F3F timeren, så trenger vi bare en vindmåler.
                    Noen gode tips på hva å handle inn?
                    Mvh
                    Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                      • Sep 2008
                      • 364

Denne vil jeg si er en god kandidat siden den tar inn vinden 360 grader.

Jula har også ett økonomisk alternativ, har ikke noe link på den men den koster iallefall bare 399,-

Den første der har forresten Morsan så kanskje han kan utdype litt mere om den.
                      Thomas Rongve

Comment

• morsan
                        • Apr 2003
                        • 373

Har ikke erfaring med andre vindmålere, men denne Windmaster 2 virker enkel og grei. Den er ikke spekket med mange tilleggsfunksjoner som en del andre vindmålere. Så den dekker kanskje ikke alles behov.

Men den har kanskje noen fordeler i forhold til en del andre målere:

-Stort display, med store, tydelige tegn.
                        -Kan avlese vindhastighet fra alle vinkler
                        -Vanntett (vel, vel, kjekt å ha)
                        -Kan plasseres på stand/tripod (standard fotostativ montering)
                        -Lang levetid (inntil 10år!! på samme batteri)
                        Last edited by morsan; 29-12-08, 15:39. Reason: Oppklaring mht modell

Comment

• torgust
                          • Aug 2005
                          • 842

Jeg har en Silva ADC Wind: http://www.vannsport.no/article/articleview/90/1/18/

Vindmåling og de andre funksjonene fungerer ok, men den har en utrolig pinglete løsning på batterilokket. Det er et lokk som skal vris inn og låses av ved hjelp av 3 bittesmå, svært tynne pinner laget av plast. Har skiftet batteri 3 ganger på den nå og allerede er 2 av pinnene knekt av. I tillegg måtte jeg legge inn papir mellom dekselet og batteriet første gangen jeg skifte for å få presset batteriet langt nok ned til at det fikk kontakt...

Ja og så det såkalte kompasset da... Vel, glem det

Anbefales ikke på grunn av låsemekanismen til batterilokket ...
                          Mvh
                          Torbjørn Gustafson
                          www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

Tror vi må gå for en vindmåler som ikke er restriktiv for måling om den kommer i kast fra sida, eller ikke blir satt helt korrekt opp mot vinden.
                            Dvs at en har en som roterer rundt en vertikal akse, ikke horisontal.
                            Har leitet mer nå og fant den her: http://www.vannsport.no/trade/productview/102/4/

Den her kan fastmonteres på fotostativ også, dvs ved hjelp av en skru med 1/4" gjenger.
                            Mvh
                            Gudmund

Comment

• Lille_Thomas
                              • Sep 2008
                              • 364

Soarer hvis du leser tilbake på inlegg #100 så er det der jeg la ut link til! det er den samme som Morsan har og den samme som jeg skal ha
                              Thomas Rongve

Comment

• morsan
                                • Apr 2003
                                • 373

Vindmøller på Haramsøya

Det ser ut som det er flere enn modellflyseilere som har fått opp øynene for vindforholdene på Haramsøy og naboøya Flemsøy. Har vært kjent med interessen for utbygging der, men idag ble dette gjentatt i lokalsendingen på radio. Haram Kraft har allerede fått konsesjon på en vindmøllepark med 150m høye vindmøller, og om regjeringen kommer til å skyte inn store midler på fornybar kraft i forbindelse med finanskrisen, så må en nok være snar med å komme seg ut på øya før det er for sent.

Kart/oversikt fra NVE
                                Attached Files

Comment

Working...