Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
lars har du vert der oppe og kikka du ?
tenker på ankomst til toppen. stier \ fjell klatring eller hvordan ligger det an ?
hanget på bildene ser jo bra ut syns jeg.. hadde vert kanon det om det hadde funka bra. slepper og kjøre til bokn \ aksdal for å fly heng.
Ja jeg gikk veldig mye tur der oppe tildligere når jeg hadde hund. Adkomst fra alle kanter egentlig (kommer ann på hvor mye du gidder å gå), men den letteste stien er den jeg har merket med rødt. Tar ca. 15 min. å gå, muligens 20 min. med noen meter vinger under armen.
Ja jeg gikk veldig mye tur der oppe tildligere når jeg hadde hund. Adkomst fra alle kanter egentlig (kommer ann på hvor mye du gidder å gå), men den letteste stien er den jeg har merket med rødt. Tar ca. 15 min. å gå, muligens 20 min. med noen meter vinger under armen.
Dette ligger nord for Bleikmyr ikke sant? Sønnavindshang? Det er jo bare å prøve. Opphavet bor der, og jeg pleier å ha fly med meg... Men, jeg har heller valgt å kjøre til Bokn, spesielt med litt nordavind
Ben-Erik
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
Dette ligger nord for Bleikmyr ikke sant? Sønnavindshang? Det er jo bare å prøve. Opphavet bor der, og jeg pleier å ha fly med meg... Men, jeg har heller valgt å kjøre til Bokn, spesielt med litt nordavind
Ben-Erik
Stemmer de.
Fjellet øst for Bleikmyr/Fagerheim, men det blir vel ett litt mer vestlig/sørvestlig hang. Se noen av de andre bildene , "kompass" oppe i hjørnet.
På tur med ungene før sommeren oppdaget jeg at det kanskje var mulighet for litt hangflyging på Karinuten i Sandnes( toppen rett bak Skårlia på Asutrått). Er det noen som har testet her??
Høydefoskjellen mellom jordet og toppen er en 30-40 m. Lavest mot øst. Hanget ligger mot syd,syd-vest. Muligens kan det også fly på nordavind på motsatt side. Det er en liten slette på toppen som en kan lande på, evt på flaten nedenfor toppen mot vest.
Hadde passet perfekt, da det tar meg 5 min kjøring + 10-15 min gange, hjemmfra.
Har noen utforsket mulighetene på Vedafjell? (toppen med radiomast, ligger rett nordøst for Skårlia). Evt andre lett tilgjengelig hang rundt Sandnes?
På tur med ungene før sommeren oppdaget jeg at det kanskje var mulighet for litt hangflyging på Karinuten i Sandnes( toppen rett bak Skårlia på Asutrått). Er det noen som har testet her??
Det kan umulig stemme. Har aldri gått så langt for å komme opp på et hang som når jeg har vært på stevne i Haugesund, både gjennom skog og over endeløse myrlandskap
Såvidt jeg kan huske så er det dårlig stelt med sønnavindshang der i distriktet, så hvis det er brukbart er de sikkert interessert i å høre om det
Hei det er jo en del skog som tar av vinden i de skråningene der noe som har en del å si.
Da dette er ett sønnavindshang vil jeg heller anbefale alvanuten inne ved aksdal det er ett ganske bra hang for vind på sør ikke er detr langt å gå heller da jeg har vert på de fleste hangene her i Haugesund.
Men er det vind inn på fjellet der du er lars så flyr det har vert der oppe selv jeg og letet etter fly så med rett vindmengde og retning så går det fint det landing der er oxo problemfritt.
Men må nesten si meg enig i at når vi flyr på hang i haugesund/bokn så er det ikke uvanlig å tråkke gjennom myr lyng etc i 10-20 min for å komme frem
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment