Announcement

Collapse
No announcement yet.

Egnet hang?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    lars har du vert der oppe og kikka du ?
    tenker på ankomst til toppen. stier \ fjell klatring eller hvordan ligger det an ?
    hanget på bildene ser jo bra ut syns jeg.. hadde vert kanon det om det hadde funka bra. slepper og kjøre til bokn \ aksdal for å fly heng.
    MvH Marius Leirdal

    Comment


    • #17
      Ja jeg gikk veldig mye tur der oppe tildligere når jeg hadde hund. Adkomst fra alle kanter egentlig (kommer ann på hvor mye du gidder å gå), men den letteste stien er den jeg har merket med rødt. Tar ca. 15 min. å gå, muligens 20 min. med noen meter vinger under armen.
      Attached Files
      Last edited by LarsO; 24-01-09, 14:39.

      Comment


      • #18
        hmm var intresant det der syns eg.

        ingenting er kjekkere en og ha flere hang plasser på fly på.
        kunne godt tatt en tur og kikke en dag. tar me vinga eg for og teste

        har du noe hang flybart og kansje lars?
        MvH Marius Leirdal

        Comment


        • #19
          Originally posted by Lars Odland View Post
          Ja jeg gikk veldig mye tur der oppe tildligere når jeg hadde hund. Adkomst fra alle kanter egentlig (kommer ann på hvor mye du gidder å gå), men den letteste stien er den jeg har merket med rødt. Tar ca. 15 min. å gå, muligens 20 min. med noen meter vinger under armen.
          Dette ligger nord for Bleikmyr ikke sant? Sønnavindshang? Det er jo bare å prøve. Opphavet bor der, og jeg pleier å ha fly med meg... Men, jeg har heller valgt å kjøre til Bokn, spesielt med litt nordavind

          Ben-Erik
          Ben-Erik Ness
          Bergen Modellflyklubb

          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


          http://www.bmfk.no
          http://www.jetsofbergen.no

          Comment


          • #20
            Originally posted by Ben_E View Post
            Dette ligger nord for Bleikmyr ikke sant? Sønnavindshang? Det er jo bare å prøve. Opphavet bor der, og jeg pleier å ha fly med meg... Men, jeg har heller valgt å kjøre til Bokn, spesielt med litt nordavind

            Ben-Erik
            Stemmer de.
            Fjellet øst for Bleikmyr/Fagerheim, men det blir vel ett litt mer vestlig/sørvestlig hang. Se noen av de andre bildene , "kompass" oppe i hjørnet.
            Last edited by LarsO; 28-01-09, 11:15.

            Comment


            • #21
              Egnet hang? Karinuten i Sandnes

              På tur med ungene før sommeren oppdaget jeg at det kanskje var mulighet for litt hangflyging på Karinuten i Sandnes( toppen rett bak Skårlia på Asutrått). Er det noen som har testet her??

              Høydefoskjellen mellom jordet og toppen er en 30-40 m. Lavest mot øst. Hanget ligger mot syd,syd-vest. Muligens kan det også fly på nordavind på motsatt side. Det er en liten slette på toppen som en kan lande på, evt på flaten nedenfor toppen mot vest.

              Hadde passet perfekt, da det tar meg 5 min kjøring + 10-15 min gange, hjemmfra.

              Har noen utforsket mulighetene på Vedafjell? (toppen med radiomast, ligger rett nordøst for Skårlia). Evt andre lett tilgjengelig hang rundt Sandnes?
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Originally posted by grønnskolling View Post
                På tur med ungene før sommeren oppdaget jeg at det kanskje var mulighet for litt hangflyging på Karinuten i Sandnes( toppen rett bak Skårlia på Asutrått). Er det noen som har testet her??
                Er det flybart så legg det inn i tråden "hang i Norge"

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Lars Odland View Post
                  Ingen av dem som vil gå gjennom skog og gjørme
                  Det kan umulig stemme. Har aldri gått så langt for å komme opp på et hang som når jeg har vært på stevne i Haugesund, både gjennom skog og over endeløse myrlandskap

                  Såvidt jeg kan huske så er det dårlig stelt med sønnavindshang der i distriktet, så hvis det er brukbart er de sikkert interessert i å høre om det

                  Comment


                  • #24
                    Hei det er jo en del skog som tar av vinden i de skråningene der noe som har en del å si.
                    Da dette er ett sønnavindshang vil jeg heller anbefale alvanuten inne ved aksdal det er ett ganske bra hang for vind på sør ikke er detr langt å gå heller da jeg har vert på de fleste hangene her i Haugesund.
                    Men er det vind inn på fjellet der du er lars så flyr det har vert der oppe selv jeg og letet etter fly så med rett vindmengde og retning så går det fint det landing der er oxo problemfritt.

                    Men må nesten si meg enig i at når vi flyr på hang i haugesund/bokn så er det ikke uvanlig å tråkke gjennom myr lyng etc i 10-20 min for å komme frem
                    Oi en perfekt landing

                    Comment


                    • #25
                      viss noen blir me så er jeg også med. både me og uten fly for og teste hanget til lars
                      MvH Marius Leirdal

                      Comment

                      Working...
                      X