Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilflyging i Bud.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seilflyging i Bud.

    Sunnmøre har jo sin tråd på sine hang, sa da tenkte jeg at Molde bør ha sin også.

    Har nettopp hatt besøk av Lille Thomas som kom hit igår. Da var det stille i Bud, så han hadde heldigvis med vinsjen sin slik at det ble flyging på det digre jordet ved Bud Camping.
    Så vi vinsja til batteriet var flatt, kjekt sia jeg ikke har vinsja sia NM i F3B i -92 her ute.
    Måtte jo hjem å hente senderen.. En får jo ikke med seg alt sånn på en gang..

    Hadde aldri tatt opp Arisen på line før, og den oppførte seg der som ellers.
    Endel skuelystne folk på campen som sikkert lurte på hvordan i all verden det flyet går i 200 uten propell.. De sto der leeenge iallefall.

    Idag sto vi opp til frisk vind ifra sør-øst og SEKSTEN grader fønvind!..
    Thomas med flett ny Predator, Helge Naastad med en meget pen Zoom glider, og jeg med like flett ny Short Ascot.
    Thomas har dårlig kondis (!), men kom opp til slutt, Helge endel bedre. 15 minutter opp på det hanget, som jeg betegner det hanget som det skarpeste på Gulberget, mye fordi lufta ifra sør-øst er av den rette kvaliteten til at hanget får fram det det fortjener.
    6-7 meter rett inn, og ut med alle flya, tur etter tur.

    Etter en time så slo yr.no til med utrolig presisjon på tidspunkt iallefall. Skikkelig kaldfront, som rett ifra læreboka. Da ble det minst 15 meter skrått fra nordvest, og vi holdt på vingetrekk og alt annet som var løst. Men bakvinger og vingetrekk føyk som servietter UT på hanget, men vi gikk manngard og fant igjen alt sammen..

    Litt film ble det, og poster det når det er lastet opp litt senere i kveld når det er klart.
    Fine dager i kjekt selskap
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Originally posted by Soarer View Post
    Da var det stille i Bud, så han hadde heldigvis med vinsjen sin slik at det ble flyging på det digre jordet ved Bud Camping.
    Håper det var årets utgave av "stille vinder" slik at vi får utnyttet hele 1. mai-helga
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


    http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ben_E View Post
      Håper det var årets utgave av "stille vinder" slik at vi får utnyttet hele 1. mai-helga
      N O P E ! ! !
      Omtrent som sist du var der, samme tempen, litt mindre vind. Geniaaalt....
      Dvs, ca 8 meter rett inn, så løftet var som det bruker å være der.
      Last edited by Soarer; 11-04-09, 22:36.
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #4
        Det var så abslutt 2 kjempe dager i bud. Får bare håpe vi får mere termikk neste gang vi skal ut med vinsjen, å så må vi prøve å få med ett ekstra batteri.
        Hadde det ikke vært for at du glemte sendren så hadde nok det batteriet hvert tomt før dagen var halveis.

        å når det kommer til kondissen min så blir det jogging hver dag fremmover (tvilsomt men jaja lov å være god troende)

        PS! Jeg skal ha meg hytte, hus, spikertelt eller campingvogn på Bud! Mekka for seilflygere å ellers kjempe plass for en rolig helg med en 5L Imsdal dunk med hjemmelaga vin langs sjølinjen

        Når vinden blir skrudd på så er Bud the place to be
        Last edited by Lille_Thomas; 12-04-09, 00:10.
        Thomas Rongve

        Comment


        • #5
          Da har det blitt film her. Ka du trur?
          Veldig hakkete ser det ut til, noen som veit hvorfor?

          Verify to Continue
          Last edited by Soarer; 12-04-09, 18:42.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Soarer View Post
            Da har det blitt film her. Ka du trur?
            Veldig hakkete ser det ut til, noen som veit hvorfor?

            Verify to Continue
            Hakkete.... Du må slutte å blunke så sakte... Hakker ikke her..

            Bra film ja !
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment


            • #7
              Dårlig PC, fant ut det når jeg gjorde vinduet mindre.. Takk og takk
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #8
                Veit ikke åssen jeg ser ut som lille Thomas her, men ser ut som om om jeg er logga på han/deg
                Last edited by Lille_Thomas; 18-04-09, 22:33.
                Thomas Rongve

                Comment


                • #9
                  Å søren... Du Thomas måtte ha logga deg inn på min PC, så alt her er fra din munn ha ha ha..!
                  Iallefall, her er dagens resultat:


                  Veldig beklagelig å måtte meddele at helgens F3F er avlyst pga av manglende interesse..
                  På max hadde det stillt FEM interesserte. En kan avvikle en enkel konkurranse, men det var ikke sånn det var tenkt.
                  I bakgrunn av de tbm som har kommet på det, så så det veldig lyst ut, men når alt kommer til alt, så er det nok tenninga som mangler på de fleste som ikke kommer, eller frykt på hva det der er for noe..
                  Lite jeg kan gjøre med det, annet enn å fortsette å prøve..

                  Skal bytte bruker på denne PC`n.....
                  Last edited by Lille_Thomas; 18-04-09, 22:37.
                  Thomas Rongve

                  Comment


                  • #10
                    Haha! Splittet personlighet idag :P kan stemme det at jeg logget inn da jeg var på besøk hos deg sist...

                    Fryktlig trist at det ble avlyst men må bare fortsette å prøve for jeg tror at så snart folk ser at det ikke er så "døds" seriøst å farlig som jeg tror at mange mener om konkurranser så vil folk bite på å bli med på moroa.
                    Thomas Rongve

                    Comment


                    • #11
                      Ta å hiv litt bly i den kjerra der da Gudmund.
                      Tor Henrik Hernes

                      Comment


                      • #12
                        Javel, har vel lasta mer bly enn du siste året Eller to..
                        På tide at du som drømmer om å slå alle oss hiver deg på igjen.

                        En gang modellflyger, alltid modellflyger..

                        (Nå er det din tur

                        Og står det på fly, så kan jeg låne deg Race M, Aris, Ascot, Ceres F3F, Predator i div farger - varianter, pluss endel annet.
                        Om du da sier nei fordi du ikke kan/vil låne, så er det slettes ingen her som har noen som helst forståelse for det.. (?)

                        Det som gjenstår for deg er å si ja, og møte opp. Basta..
                        Å mygge ut fordi Vikingen møtte grusen, den holder ikke altså..
                        Men kjekt å se at du fremdeles er interesssert.
                        Last edited by Soarer; 19-04-09, 00:55.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment

                        Working...
                        X