Announcement

Collapse
No announcement yet.

Molnes,Juli 2009.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Molnes,Juli 2009.

    Har sittet å lest mye på modellflynytt om hangflyving i Norge.Trådene om "Hang i Norge","Seilfly på vårlige vinder" og "Predator F3F" har gått igjen og igjen.I sommer skulle vi være en uke på Lesja,og det er jo ikke fryktelig langt unna Molnes så derfor tok jeg med det jeg hadde klart for anledningen,en Spirit Elite,Great Planes.
    Fulgte med på værmeldingene,og en dag så det ut til å kunne klaffe med vær og vind.
    Vi la i vei,men da vi nærmet oss Ålesund så møtte vi selvfølgelig regnværet.Dette så mørkt ut.Så vi bestemte oss for å ta en matbit så lenge.Mens vi satt å spiste så sluttet det å regne,og sola begynte så smått å titte fram.
    Vi fortsatte ut mot Vigra og Molnes,og været ble bare bedre og bedre.
    Fikk etterhvert parkert ved Molnesfjellet,og kommet oss opp på toppen.Vindretningen var ikke helt den som var lovet i værmeldinga,men jeg fant meg en plass der vinden sto rett på.
    Gjorde klar sender og fly,og hivde utfor.
    Dette ble perfekt.
    Kunne fly så mye jeg ville.Måtte etterhvert ned engang i blant.Landet silkemykt på langt gress.
    Som oppsummering,så må jeg si at dette ble akkurat det jeg hadde håpet på,og litt til.
    Det ga så mye mersmak,at jeg må tilbake hit.
    Har skaffet meg et nytt fly som jeg som jeg gleder meg til å prøve her oppe.
    Det er rødt,med sorte og hvite vingespisser......
    Attached Files

  • #2
    Lykke til med det røde flyet.. Jeg tror så absolutt at du ikke blir skuffet.
    Og så kjekt at du endelig fikk slukt noe av det som hangene på kysten vår kan gi.
    Ser for meg det at du kommer tilbake dit..
    Forresten så fikk jeg en hyggelig telefon ifra Lille Thomas her igår, som vi samle hele samveldet til et treff på hangene i nærheten av Ålesund. Og planer er videre å få til et treff i juni antagelig, da nordavinden er som sikrest.
    Det første skjer antagelig i slutten av september, slik at konkurranser normalt er avsluttet, noe det håpes på gjør at flest mulig får oppleve hva som finnes her ute på Mørekysten..
    Lille T kan sikkert supplere noe her.. ?

    Godt for deg, sjelebot i hvert legg..
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #3
      Predatoren skal ihverfall være ferdig til slutten av september.
      Så da blir det nok en ny tur til Ålesund traktene på meg.
      Det blir noe å glede seg til......fytti katta!
      Spent allerede!

      Comment


      • #4
        Sving innom Molde også, så kan jeg guide deg i Bud
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #5
          Kommer gjerne til Bud,og jeg.Faktisk var det dit jeg hadde tenkt meg først,men valget falt på Molnes pga at det så tryggere ut landingsmessig.(Av det jeg kunne lese meg til, og se av bilder).Det var også litt kortere til Molnes fra der jeg var.
          Kan gjerne tenke meg å ta ei/flere langhelger på Bud.Campingplassen der ligger jo helt perfekt til,etter det jeg kan dømme.
          Har en følelse av at vi møtes snart,enten på bakken eller i lufta.(Nåja,helst på bakken da)
          G.A.

          Comment


          • #6
            Flott at du fikk en så fin opplevelse på Molnes! Med rett vindforhold, er det bare et herlig sted å fly fra! Hadde selv jomfruturen med min Predator der tidligere i sommer. Juli har vært litt slapp i år, så det har ikke vært allverdens flyving på nord, på våre kanter. Det var bra med aktivitet i fjor høst iallefall, så jeg håper det tar seg opp utover. Men da går det som regel på nabo-hanget som ligger mot sør-vest. Det er flere gode hang i området rundt Ålesund, men som du sier, landingsforholdene på Molnes er svært bra.

            Comment

            Working...
            X