Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dream-Flight Alula og Weasel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dream-Flight Alula og Weasel

    Er det noen som kjenner disse her?? Ser det ligger mye positiv omtale på nettet, og mange videor på Youtube.

    Evt hvem av dem bør en velge?? Tenkte jeg skulle ha noe å starte med til hangflyging.

  • #2
    Jeg har både den orginale Alula, Alula 2 (med tre servoer) og Alula Evo. De flyr knall bra alle sammen. Den nye Weasel Evo er på vei over dammen i disse dager. Til Hang flyving kan både Alula og Weasel benyttes uten problemer.
    Alulaen duger bra på mindre vind enn Weasel. Den kan også brukes som en liten DLG modell når det ikke blåser. Har tatt mange bitte små bobler med mine.
    Weasel er mere akrobatisk og kan virkelig fly fort. Hvilken som er å annbefale for nettop deg er litt vanskelig å si og kommer litt ann på deg og hva du er ute etter.
    Begge er slitesterke, raske å bygge og utrolig morsomme modeller.
    Når man setter disse opp er det viktig å være nøye (på mm) med tyngdepunkt da disse modellene (som alle andre flyvende vinger for den sags skyld) er veldig følsomme for feil tyngdepunkt. Det skal ikke mange millimeter til før modellen går fra å fly kjempebra til å være nesten ustyrbar.
    Dreamflight selger batteri som passer perfekt i modelllene og det annbefales å bestille dette sammen med modellen.


    Lykke til
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #3
      Takk for tilbakemelding. De ser veldig artige ut. Må nok vente litt før jeg bestiller en Kona blir hysterisk hvis det kommer flere pakker i posten nå......... Har et seilfly på 2,85 m under bygging og da blir det noen pakker i posten.........

      Comment

      Working...
      X