Announcement

Collapse
No announcement yet.

20m/s og første seilflytur...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 20m/s og første seilflytur...

    Var på Haugheia her i Lofoten med en nyinnkjøpt Windrider BAT i dag. Perfekte forhold med vind som varierte fra 15-20m/s og rett inn på hanget over Gravdal.
    Dette er første gang jeg flyr noe som ikke har propell, og må bare si at det gikk over all forventning selv om det blåste katter og kaniner i kastene.
    Bat'en er vel ikke noen typisk nybegynnermodell, og den var litt følsom i pitch-planet når den fikk litt vinkel i forhold til vinden. I tillegg tok jeg meg i å savne sideror et par ganger også i tillegg til litt høyere vekt for bedre penetrering av vinden.
    Allikevel følte jeg ikke jeg hadde noen problemer med å kontrollere flyet seøv i den sterke vinden.
    Det ble et par potensielt stygge landinger utenfor synsfeltet bak hangkanten, men Bat'en synes å være ganske uknuselig.

    Gøeder meg til seilflytreffene i sommer, og håper vi kan få like sinnsyke forhold som i dag!

    Nå må jeg bare finne ut hvordan DS funker...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

  • #2
    bare vent til du engang før prøve 15 - 20 sekm på bokn hos oss i haugesund!
    både på kanten og i ds! tenker batten skal få kjørt seg ja
    grattis med første hang flyving
    MvH Marius Leirdal

    Comment


    • #3
      Trodde Haugheia var noe av det beste man fant når det gjelder hangflyging...
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Bare vent til du står på storhanget mmed 20 meterr. Da har du et problem.

        det er nok plasser som er kommer opp mot lofoten, men Storhanget med DS hanget i sør er det ikke mange som slår.
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment

        Working...
        X