Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D på hanget; Madslide.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3D på hanget; Madslide.

    Fikk denne fra kapia. Her er et par artige videoer, bare for å nappe litt i smilerynkene i disse regelverk- og vinterdekksnart-tidene.
    Blender og knife-edge går bras det

    404 Not Found
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Skal du bygge en slik at den er klar til vinterens nordavinds gufs på verket??!!

    Comment


    • #3
      det er jo en del versjoner av den der på den siden, den mest attraktive må faktisk være den på 1.5m og lagd den i depron, og beskytte alt med fibertape fort å bygge, vl tåle en del.

      Comment


      • #4
        Har en 1.7 meter utgave av denne i eske som jeg håper å bli ferdig med til Holm neste år. Knall tøff. Har tidligere hatt Guppy i EPP som jtore har kjøpt av meg.
        T & K har begynt å levere Wasabi som er en 1.5 meter kompositt modell av denne typen "VTPR" fly.
        ser ut som en fisk og flyr som en ørn
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #5
          Originally posted by doogledee View Post
          Har en 1.7 meter utgave av denne i eske som jeg håper å bli ferdig med til Holm neste år. Knall tøff. Har tidligere hatt Guppy i EPP som jtore har kjøpt av meg.
          T & K har begynt å levere Wasabi som er en 1.5 meter kompositt modell av denne typen "VTPR" fly.
          ser ut som en fisk og flyr som en ørn
          Jepp, Guppyn er kul, men nå starter bygginga av Wasabien; de er jo rimelig like "bare" ene i epp og andre i kompositt. Så jeg gleder meg max til å få komposittfisken utfor skrenten. På holm i år var vel jeg den eneste som kunne leike med "3D"/acro-sprell uten frykt for flydød da Guppyn er 100% udødelig -du og Tiny D prøvde jo fan meg pælmen ut baklengs på Ku2 (ok, jeg insisterte..), når DET ikke gikk så blei det opp-ned, baklengs..da blei det epoxy i fylla den kvelden

          T&K fører vel ikke Wasabi fast, som T sa til meg, men han kan evt. skaffe på bestilling. Kjøpte min privat av han, som de to andre som fikk kloa i de få Wasabiene han hadde med hjem. Men er det nok trøkk tar han inn, pga frakta osv, og han begynner føre de om nok folk vil ha disse fremover. Går å bestille alene òg men prisen blir noe stivere pga frakta, så bedre da å gå sammen flere.

          Ellers har RCRCM Vektor III, som har så&si identiske egenskaper som Wasabien; helsymmetriske vinger og stoore ror. Malones har vel gitt seg med å forhandle for RCRCM, men det er/kommer noen som har overtatt og dette vet han (soarer) mer om.

          Jo
          Jo Skavhaug

          ..sånn ca..

          Comment


          • #6
            Hvor fikk dere guppyen i fra?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Skal du bygge en slik at den er klar til vinterens nordavinds gufs på verket??!!
              Ikke jeg nei Kommer sannsynligvis et par skumsaker som sies å klare DS hjem til meg. Byggekøen er allerede alt for lang... merkelig.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo View Post
                Kommer sannsynligvis et par skumsaker som sies å klare DS hjem til meg.
                Tør jeg spørre hva slags skumsaker for DS..? GulpII-produsenten er visst sunket i jorda, så leter etter alternativ til denne..

                Jo
                Jo Skavhaug

                ..sånn ca..

                Comment


                • #9
                  Guppyen kom fra Leading edge gliders i USA (404 Not Found). Har bestilt en god del forskjellig derifra og det er knall bra kvalitet på det. Skulle ønske noen her i Norge ville føre modellene deres.....
                  Men tilbake til tråden. MADSLIDE er temaet.
                  Kan legge ut bilder av min etterhvert som den blir klar....
                  Leif Bjørgo
                  Cirrus-RCFK

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by hangman View Post
                    Tør jeg spørre hva slags skumsaker for DS..? GulpII-produsenten er visst sunket i jorda, så leter etter alternativ til denne..

                    Jo
                    Er flere som leter. Trodde ei stund at det skulle komme GulpII, men vi får se hva som blir alternativet. Vil ikke være nybegynner på DS med RaceM, Ocelot eller Shooting Star! De skal være på framsida av hanget foreløpig
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by doogledee View Post
                      Men tilbake til tråden. MADSLIDE er temaet.
                      Kan legge ut bilder av min etterhvert som den blir klar....
                      Så det er en Madslide close to one of our slopes? Video video så snart den er airborne
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        blir bra med video og bilder!såg jo så absolutt ut som en artig modell! uten tvil. etter å ha vært på besøk hos joo, så må jeg si jeg blei litt nyfiken på dette med seilfly! og tror det skal bli et etter hvert! om ikke jeg får mer tilslag på tråden min, så kansje jeg bygger en enkel en. men det var dette med hang da, slik jeg forstår så trenger det ikke å være store hanget for at en skal ha det gøyt.
                        her jeg bor er det jo fjell over alt, må bare komme meg ut litt til. har allerede funnet en del plasser jeg kan fly, men! hvor mye vind må en ha? og hva vind skal jeg se etter? det er jo litt snakk om gode forhold og ikke gode forhold. på hanget, skal vindet komme rett på, eller kan den også kommefra siden. kansje jeg når den tid er inne bare lage meg en vindsokk så ta den med for å se?
                        på vestlandet er det jo mye vind hele året. dette er jo ikke ideelt for motor fly, så har altid tenkt på dette med hang, det kan en jo da fly til alle tider på året når allt annet ikke går. om noen med gode kunnskaper kan fortelle litt om "hang" kansje komme med en howto for en newbie så er jo det alle tiders!

                        Comment


                        • #13
                          Med 3m/s flyr en EasyGlider i massevis og en Ocelot henger greit oppe hvis hanget er bra. Med 7-8m/s flyr det meste og det kan herjes med et stykke fra hangkanten også. Enda mer vind så er det bare å fortsette å fly, men ballast kan trengs etter hvert.
                          Vind rett på hanget er best, noe skrått går også men etter hvert som det blir for skrått slutter hanget å virke.

                          Landingsplass er greit å ha, i alle fall med støpte modeller. Og så kan man noen ganger finne rotorer bak hanget når man skal lande. Sånne gjør mye rart med modellene
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #14
                            altso, for en nybegynner som ikke har sett en hang kant før, skal det blåse med godt trykk hele tiden? eller er det nok med att løvet rasler? hehehe, vil unødigt vasa meg på fjellet for så å bli skuffet

                            Comment


                            • #15
                              Rasler løvet flyr en lett seiler. Men du må holde deg nær hangkanten. I "nesten" stille vær kan man henge helt inne på kanten men ramler kanskje ned 3 meter ute. Mer og mer vind betyr oftest at løftsonen vokser og vokser. Og da vokser den oppover OG utover. Og gleden og moroa vokser eksponensialt
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X