Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fireblade F3F fra Staufenbiel - noen erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fireblade F3F fra Staufenbiel - noen erfaringer?

    Sitter å spekulerer på om dette flyet, Fireblade F3F fra Staufenbiel kan være noe å ta med hjem fra Tyskland? Har MPX Merlin, Easyglider og Robbe Parabolic som tidligere hangfly. Det kunne vært artig med noe mere "orntli" når man en sjelden gang er på hangkanten. Er det noe som har noe erfaring med dette flyet, eller har sett / hørt / lest noe om det?
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

  • #2
    1,5 meter modeller er flotte på hang men denne har motor i nesa og minnet mer om en "varmliner" enn ett hangfly.

    Sjekk ut BIRD bloggen min her på forumet - ypperlig solid hang modell som flyr under de fleste forhold og til en pris som ikke flår deg.

    Videre finnes det en mengde bra modeller hvis du ønsker litt større vingespenn og det dukker av og til opp noen "rimelige" utgaver av disse på RCMarked.no

    Comment


    • #3
      Staufenbiel selger den i to utgaver, uten motor €179.-, med motorcombo €229.-. Samme flyet men en må sage av nesa for å montere motoren. Jeg kan godt leve med en motorisert hangseiler, tror det vil gjøre flyet litt mer anvendelig samt at det blir enklere å komme ut av kinkige situasjoner hvis løftet er dårlig.
      Olav Moe

      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

      Innholdet i min hangar, sånn ca

      Comment


      • #4
        Hiver meg på Frank sin kommentar her... Bird er en utrolig allsidig og fleksibel hang modell.... noe av det bedre å oppdrive spør du meg... med ballast kammer flyr den i mye forskjellig vind forhold.... Hadde jeg ikke hatt en Toplight standard og en Fredy hadde det blitt Bird på meg og.
        Men Nok Off Topic... Sorry.
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #5
          Off-topic er ikke så farlig så lenge det ikke blir total avsporing. Lite som skjedde i denne tråden uansett. Er vel lite erfaringer med denne modellen. Har egentlig slått den i fra meg. Kan kanskje bli et SIG Ninja byggesett (isoporvinger og trekropp). Skal fly bra og være et enkelt byggesett å prøve gamle kunster på. Kanskje noen har litt de vil dele om den og gi meg det siste kicket for å dra å handle.....
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #6
            Originally posted by E&E View Post
            ...... Kan kanskje bli et SIG Ninja byggesett (isoporvinger og trekropp). Skal fly bra og være et enkelt byggesett å prøve gamle kunster på......
            Ta og start en ny tråd og spør om dette - tror ikke ditt ønske kommer frem i lyset når det ligger inne i denne tråden.

            Comment

            Working...
            X