Unconfigured Ad

Collapse

Ny DS verdensrekord....

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doogledee
    • Jul 2006
    • 452

    #1

    Ny DS verdensrekord....

    fra RCGroups:
    On February 2, 2011 Spencer Lisenby flew his own design the Kinetic 100 DP to 468mph setting a new world record at Norco California in winds gusting over 65mph!!!


    Det er fort det.... 753 Km/t eller 209 m/s

    hele tråden på RCgroups er her, med video link og greier
    Spencer’s World Record 468mph Kinetic100DP flight video!!! - RC Groups

    Leif
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

    #2
    Begynner å bli skummelt!
    Honeybee CP 2

    Comment

    • doogledee
      • Jul 2006
      • 452

      #3
      De hadde en onboard data logger som viste at på det heftigste trakk modellen rett oppunder 90g i svingen. Godt det flyet er sterkt
      Leif Bjørgo
      Cirrus-RCFK

      Comment

      • bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

        #4
        k100 Page
        Her er modellen hvis noen må ha. De gidder ikke plage oss med detaljer som pris og slikt, men den er nok i kategorien "må du spørre, så har du ikke råd"
        Jeg, for min del, fortsetter å fly modeller som ikke river hodet av folk hvis jeg blunker i feil øyeblikk.
        Men det er uansett en vanvittig prestasjon!!!
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment

        • doogledee
          • Jul 2006
          • 452

          #5
          Originally posted by Jostein
          Det er 270kg med fly det, om det veier 3kg..
          Til sammenligning er øvre takeoff vekt på et ènseters
          microfly 300kg
          Jepp, men flyvekta er nærmere 5.5 kg.... og prisen på modellen... rundt 4000 dollar
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

          Comment

          • Arcteryxxx
            • Nov 2010
            • 1070

            #6
            Dette er ikke verdensrekord - men FOR en modell, FOR en video og FOR en lyd!!!!

            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment

            • Arcteryxxx
              • Nov 2010
              • 1070

              #7
              Dette var skikkelig kjedelig, var det ikke?
              Last edited by Arcteryxxx; 15-10-11, 08:28.
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment

              • bad scientist
                • Oct 2006
                • 1506

                #8
                Hva skal man si? Det er stort, tungt og går grisefort.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment

                • Jostein
                  • Jan 2008
                  • 1161

                  #9
                  ... og mangler motor *gjeeesp*
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                  Comment

                  • arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

                    #10
                    Tøft egentlig at all verdens pilon racere, jet maskiner, hotlinere osv blir så til de grader utklasset av umotoriserte seilfly
                    Det må være et vanvittig kick å stå bak spakene der...
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment

                    • Arcteryxxx
                      • Nov 2010
                      • 1070

                      #11
                      Bare lyden av den der er verd en million! Prøv headphones og sett lyden høyt...
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment

                      • Seiler`n
                        • Mar 2005
                        • 821

                        #12
                        Jepp det er du kikk ! men også en påkjenninger for den stakkars prosessoren i hodet mitt

                        Flyet akselererer så jævlig når du treffer rotoren at det er helt vilt. jeg blir raskt hengende et halvt sekund etter flyet om jeg treffer godt, og treffer jeg to tre sirkler på rad er det spennende

                        Må bare prøves..
                        **********************
                        Mvh
                        Stig Olsen
                        Lillehammer MFK


                        Nan Xplorer FullCarbon X tail
                        Pike Perfect X tail
                        Pike Brio / Giant
                        Alpina 4001
                        DG 500/22 Elan under opppussing
                        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                        Futaba 12Fg Fasst

                        Comment

                        • farmann
                          • Mar 2010
                          • 918

                          #13
                          Amatør som spør, ser han flyr i en oval opp og ned hanget, men hvordan opparbeider hastigheten seg?
                          Vet at det er løftet på hanget, men forstår ikke teorien?
                          Helt rått forresten.

                          Comment

                          • OAK
                            • Jul 2002
                            • 863

                            #14
                            Man flyr på baksiden av hanget.

                            Dynamic soaring - Wikipedia, the free encyclopedia



                            Last edited by OAK; 16-10-11, 14:55.

                            Comment

                            • bad scientist
                              • Oct 2006
                              • 1506

                              #15
                              Originally posted by farmann
                              Amatør som spør, ser han flyr i en oval opp og ned hanget, men hvordan opparbeider hastigheten seg?
                              Vet at det er løftet på hanget, men forstår ikke teorien?
                              Helt rått forresten.
                              Han flyr på baksiden av hanget, altså med vinden i ryggen. Vinden som blåser over kanten lager en rotor, på toppen er det en del løft, men nedover i hanget så går vinden nedover Det er ofte et ganske tydelig skille mellom lagene.. Så er det om å gjøre å utnytte det to luftlagene så godt som mulig. Det er noen vanvittige krefter der hvis man klarer å posisjonere seg riktig.Sånn omtrent, altså. Hvis jeg ikke tar helt feil.
                              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                              Steinar B Johansen
                              Lillehammer mfk

                              Comment

                              Working...