Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator P2 - Rorhorn i halen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Predator P2 - Rorhorn i halen

    Har en Predator P2 i glass som jeg monterer nå om dagen. Holder på med tilpassing av servobrett i nesen og linker til halen.

    Er det noen som har hatt problemer med innfestningen og styrken i og rundt rorhornene i aluminium som er limt inn i hver halvdel til v-halen?

    På mine halvdeler var det sprekker i mellom vingehalvdelene akkurat i det området som jeg måtte utbedre før i det hele tatt å ha montert halvdelene på flyet, og rorhornet av alu satt heller ikke skikkelig på plass, så jeg har forsterket noe der også. I tillegg var ikke hengslelinjen innerst ved rorhornet helt rett da flatene på roret ikke fluktet 100% med flaten på resten....

    Så jeg lurer på om noen har hatt noe trøbbel med dette etter å ha flydd modellen?

    Takk for svar
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde P1 akkurat samme problemer og det var flere som klaget på dette.

    Mange gikk over hornene og limte dem inn på nytt.

    Mener jeg fant info om dette i P1 tråden her på forumet - hvis ikke det var der så var det i predator tråden på RCG

    Comment


    • #3
      Har sett i trådene at det står litt om dårlig liming, men kan ikke se noe om erfaring etter en tids flyvning eller noe problemer under flyvning....Og det er jo for såvidt bra
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Nei, jeg veit ikke om noen som har fått problemer med rorhorn etter en tids bruk. Men det var en av tingene som var vanskelig å få gjort, å drille tre hull i rorhornet på limflata slik at limet virkelig binder, og å få de i "vater" i forhold til hverandre. Men har du likt utslag opp som ned, og likt på 50% også, så er det ingen problemer heller om det lar seg løste med bipping på radioen.?
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #5
          Har ikke kommet så langt som til å begynne å bippe enda Holdt på med montering av servobrett og tilpassing av lengde på stagene til halerorene da jeg oppdaget at det var sprekker i støpen mellom halvdelene på begge halene, samt at ikke hornene satt skikkelig. Var litt vrient å få fikset på det da det lett blir "klem" i hengslinjen slik at den ikke bøyer seg fint(vrient å forklare)......Er nesten fristende å slipe litt ned i gelcoten og legge på litt rowing for å få det sterkt, men vil helst unngå det....

          Greit å høre at ingen har hatt problemer med det, da burde det gå fint hos meg også. Har fylt inn litt mer epoxy med ballonger der for å få det noe sterkere, og håper det gjør susen.

          Ellers er jeg litt frustrert over plassen rundt vingebjelken. Blir grøsla trangt akkurat rundt der med bjelke, ballastrør, stag og kabler til vingene, spesielt da jeg har hevet ballastrøret noe for å få plass til vinsjkroken. Men kroken er jo ekstrautstyr, så jeg får det vel til. Er mest engstlig for at jeg skal få noe slitasje fra stagene på kablene til vingene som kan ende med kabelbrudd.

          Men den er smekker og fin da
          Med vennlig hilsen
          Baard Lindberg
          Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

          "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Originally posted by _wizard_ View Post
            Ellers er jeg litt frustrert over plassen rundt vingebjelken. Blir grøsla trangt akkurat rundt der med bjelke, ballastrør, stag og kabler til vingene, spesielt da jeg har hevet ballastrøret noe for å få plass til vinsjkroken. Men kroken er jo ekstrautstyr, så jeg får det vel til. Er mest engstlig for at jeg skal få noe slitasje fra stagene på kablene til vingene som kan ende med kabelbrudd.
            Satt og tenkte akkurat det samme når jeg satt sammen P1
            La litt "Wire mesh" rundt servokablene og lirket det til med "skohorn" (Pushrod, Ballast, krok, wingjoiner og kabler) - ble egentlig bra på P1 men etter som jeg forstår så er P2 kroppen noe trangere og da er det ikke mye plass igjen.
            Last edited by Quadrocopter; 17-02-11, 22:33.

            Comment


            • #7
              Trangt er det ja, det har blitt slik... Og skal visst være slik.
              Men ingen støtstenger kan noengang gnage på noe som helst med de max 4 mm de beveger seg. Og mange har klart det før deg og er fornøyd, så jeg tror så absolutt at du blir det også Med eller uten krok..
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #8
                Joda... ser at det må være slik, men er utfordrende å få til en god løsning på det uten at noe kommer i konflikt med hverandre... Er enig i at det er minimalt med slitasje som kan oppstå med den vandringen som er, men har sett at det har forekommet i en annen flymaskin jeg har som også er trang i kroppen. Og fornøyd blir jeg nok Er ikke så mange kveldene før jeg er ferdig tenker jeg
                Med vennlig hilsen
                Baard Lindberg
                Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X