Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator II - Krakelering i halen - hvorfor og hvordan reparere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Predator II - Krakelering i halen - hvorfor og hvordan reparere?

    Har fått krakeleringer i halen på min predator etter kun 4-5 turer på Hanstholm i våres. Den har ikke hatt noen harde landinger så disse må ha oppstått i flight. Noen som har opplevet det samme og har tips til hvordan jeg kan fikse dette? Er jo kjipt om jeg mister halen i lufta....

    Legger ved et bilde:
    Click image for larger version

Name:	WP_000012.jpg
Views:	1
Size:	29.2 KB
ID:	629980
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    Jeg vil tro dette er bare i lakken. Men om du vill være helt sikker kan du gå over spekkene men tynn ca lim. Det vil trekke inn karbon og glassfiber duken om det skulle være brist i den.

    Kina lakk har en tendens til å ikke være helt som andre lakk typer.

    Og du flyr aldri av halen uten en annen type skade.
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Sprekker

      Sprekkene er dype, og ikke bare i lakken. Det er derfor umbrako nøkkelen står i hullet....jeg ville se om de var dypere enn bare sprekker i lakken. Det er ikke særlig mye kraft som skal til for å bevege på dette slik at man ser at sprekkene øker/minsker. Pleier å benytte tynn CA til slike reparasjoner, men her er de på et sted som kan gi dårlig utfall om noe skulle knekke helt opp. Bak her vil man jo helst ikke øke vekten noe, så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gripe det an slik at det blir sterkt nok....

      /Baard
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Puss ned, lim med CA og legg en runde pluss litt ekstra der det er sprekker med 60g/m2 karbonduk + epoksy
        Lakk på toppen så er den som ny

        Blir kun noen få gram ekstra som lett kompenseres men litt ekstra vekt i nesa. (regner med at forholdet er 1:4 eller 1:5 noe som medfører maks 10g ekstra i nesa)

        Comment

        Working...
        X