Announcement

Collapse
No announcement yet.

MPX Akro Star

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MPX Akro Star

    Hallo!

    Fant et tilbud på MPX acro star på RC-Marked ( 404 - File or directory not found. ). Er det ett godt tilbud? (Jeg har litt dårlig erfaring med hitec, men tror dere de servoene han nevner er ok? Selv om han ikke sier akkurat hvilke det er).
    Han skal ha ca. 1500 for det. Virker da rimelig det? Er det en modell som kan brukes i F3F?

    På forhånd takk!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    Ingen som vet?

    Har søkt endel etter den på internett og på MPX sine hjemmesider, men finner ikke noe om den. Trenger hjelp fortest mulig! (I morgen er den solgt til noen andre hvis han ikke får beskjed i kveld).

    Bare ja eller nei, skal jeg slå til?

    Beklager masingen!

    Takk!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Den har RG12/15-profil, begge er mye brukt på seilere. Virker som ei OK kjerre.
      Akro Star
      Aldri sett den i action selv...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Tusen Takk for svar joo!

        Fant samma nettsted rett etter at jeg postet

        Hva synes du? Bør jeg takke ja? Eller for å si det på en bedre måte: Finnes det noen andre hang seilere på markedet med min. 3 kanaler og en servo i hver vinge som jeg kan få til ca. samme pris?
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Tja... Jeg hadde ikke betenkt meg, men økonomien min er kanskje litt bedre?
          Du bør regne med å gå litt over 2000-2500 for å finne noe flybart i klassen under den (størrelse) tenker jeg, og da er det ikke servoer med heller. Regner med den er hel og OK...
          For å begynne å trene F3F trengs selvsagt ikke de mest hårete sakene, det viktigste er som alltid treningen og inputs fra andre som er på hanget og kan sakene
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Tusen Takk igjen!

            Han sa det var andre intereserte, så hvis jeg ikke ga klar beskjed i kveld kunne det være det var solgt. Har nettopp sendt mail, men det er litt sent. Vi får se hva han svarer i morgen.

            Trenger ikke være en F3F model, ser også på bilder av den at den ikke ser ut som en, isoporvinger er vel heller ikke det beste under ekstreme påkjenninger? Uansett, ville bare ha et seilfly som passet til hang, er jo veldig gøy! (Bare noen gidder å kjøre meg ).
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              Han har enda ikke solgt det så jeg skal gi beskjed i løpet av dagen. Siden du sier jeg må ut med rundt 2000 for et lignende fly uten servoer har jeg bestemt meg for å kjøpe det. Skal bare bekrefte at det er ok med mamma og pappa

              Takk for hjelpen joo! :P
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #8
                Håper du blir fornøyd Flue.
                Og det viktigste; håper du får noen flotte opplevelser på hang med saken og at den er bra
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Ble vist ikke noe kjøp alikevel.

                  Men den Flamengoen som joo har testet ser aldeles lekker ut! Kanskje en smule liten, men pytt.

                  Bare lurer på en annen ting (off-topic?): Hvor mye koster en F3F modell? Har lyst å starte litt med det, men ser så dyrt ut
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #10
                    Hei Flue
                    F3F trenger ikke være så fryktelig dyrt. En fullblods F3F maskin type New Sting, Nyx eller lignende koster fort 8 lapper bare for tomt fly,men f.eks. Velvia fra Art hobby koster vel ikke mer enn to. 2 m. vingespenn og flyr bra både fort og sakte. Th. og Kåre RC-seilflysport og Griffin Models selger Art Hobby. De har og Sierra, mye lik Velvia men 2,5 m i vingespenn. Glssfiberkropp og planket isoporvinge. Litt dyrere,men ikke stort mer enn 2500,-.
                    Bare vær obs på at de fleste fly type F3F trenger liten mottager og microservoer. Har flyet flaps kan det gå 6 servoer i en slik sak.

                    Hilsen Erik
                    Soar the sky

                    Comment


                    • #11
                      Ok, hadde vel tenkt meg noe slik. 2500 er jo ikke dyrt, men for meg som nettopp har mistet den lille jobben jeg hadde er det en del. Og servoer som sikkert må være av litt kvalitet kommer i tillegg.

                      Nei, blir nok heller en slik Flamengo når Griffin tar den inn Pappa har også lyst på seilfly (han har blitt relativt god på å fly på AFPD nå, og han har jo flydd min Cloud Dancer med trainerkable litt (nok om det)). Poenget er at han vil ha et litt mindre seilfly enn 2m og da er sjangsen for at han blir med og betaler større på en Flamengo enn på en F3F kjærre som han sikkert ikke klarer å fly, ikke det at den er så voldsomt dyr, men
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #12
                        Som Sting sier er det noen meget interessante kjerrer fra Art-Hobby å få. Dem får mye ros på andre fora, men ser dessverre ikke Sierra og Velvia hos Ken. Men han skaffer sikkert hvis man bestiller tenker jeg.

                        Har hatt en Boar (1200kr i dag) som jeg ikke fikk beholde... Ble presset til å selge da jeg viste fram settet på et klubbmøte!

                        Har en Bobolink fra Art-Hobby "nesten" på byggebordet nu Pluss en rålekker DLG (hemmelig foreløpig)(ikke Art-Hobby) som jeg har store forventninger til...

                        Men har man ikke prøvd hang før er Flamengoen midt i blinken!

                        Se gjerne på både Fredy og Banana etc fra Thorbjørn og Kåre.
                        Rimelig og god seiler med skalastuk: ASW27B fra Multiplex til kun 2200.- Ikke særlig F3B men passe stor for dem som vil ha skala da.. Før man tar steget opp og opp og opp...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Ser at Velviva fra Art Hobby blir trukket frem her, og må bare si at dette er et supert fly. Både meg og en kompiss hadde et slikt. Han vrengte sin i steingjerde på Reve, og tryglet etterpå om å få kjøpe min. ( noe han tilslutt fikk). Flyet flyr supert og tåler virkelig juling er min erfaring
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

                          Comment

                          Working...
                          X