Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei
Jeg har tenkt å kjøpe en Destiny seiler fra Valenta. Har blitt litt hekta på
hang seiling.
Regner med at det finnes flere som har denne. Fint om noen kunne beskrive den litt. Er litt nysgjerrig!
Mvh
RS
Ronny Sundbye
Young man, was that a landing or were you shot down?
Har ikke personlig erfaring med Destiny (selv om jeg så vidt har prøvd en), men har sett flere av disse fly. Har fått inntrykk av at folk ikke er helt fornøyd med dette flyet.
Trenger litt "trøkk" for å fly, og har tendenser til å flikke lett. Balansepunktet kan også være vanskelig å få riktig. Valenta har nok ikke vært helt "heldige" med akkurat denne modellen. Men den ser jo ut til å fly greit, for all del, men den virker litt kritisk og det finnes andre fly i samme størrelse/pris som fungerer bedre.
Hvis du vil gå litt opp i størrelse ville jeg tro Fredy et langt bedre valg. Evt. gå litt ned i størrelse til Micro-Floh. Denne ser ut til å fungere bedre enn Destiny til tross for at det er mindre vingeareal. Kroppen ser ut til å være identisk med Destiny (samme produsent?).
mvh.
Ole André
Hei OAK
Jeg har også hørt at micro floh flyr bra, men hadde lyst på noe som var litt større. Syns det var litt trangt i vingen (har lyst på MG servoer pga. juling under landing) Skjønner at jeg kanskje heller bør vurdere Fredy'en. De er vist av samme fabrikat. Må ha noe skikkelig å fly på Værket! Har foresten prøvd Nano'en. Den var morsom!!!
Mvh
Ronny
Ronny Sundbye
Hei RS
Ta en sjekk hos http://www.rs-hobbyimport.no , han har Ocelot , både med og uten flaps, og den finnes og som elektroutgave. Fantastisk finish og flyr som en kule. Ingen skumle tendenser. Spander ev. med flaps. Lander på en liten topp uten problemer. Vingesp. ca 150 cm. Min veier 810 garm med Hacker B20-15L 4:1, 3s Lipo 2100 mAh og eget mottakerbatteri,730 mAh NiMh. En kompis har en Fredy, har liksom aldri fått helt draget på den heller.
Hei Sting
Har kikket mye på den også, dessuten finnes den her i landet! Hyggelig å støtte våre egne fremfor å bestille fra danmark . T&K har desverre ikke disse flyene på lager .
Mvh
RS
Ronny Sundbye
Hei igjen RS
En ting som er viktig er i alle fall at det går å skaffe de forskjellige flyene
forholdsvis kjapt. Aller helst at de finnes på lager her i landet. Jeg har opp til flere ganger ventet både 5 og 6 måneder på bestillte fly. Ocelote'en
ventet jeg på i 3 mnd. Sist jeg var i kontakt med Ronny Sandslett (RS-
Hobbyimport) hadde han flere igjen på lager. Og prisen på 2480.- er ikke værst for et fullt støpt fly. Forsøkte å få tak i Eraser F3B fra T&K, men han klarte ikke å skaffe i løpet av et år. Handlet til slutt fra Tyskland, men med moms og frakt etc. ble det like minst dyrt som å handle her hjemme. Og 3 ukers lovet lev.tid ble til slutt til 3 mnd. Ting tar tid og det er kjipt å vente.
Hei Erik
Jeg tok en tlf til Ronny. Han var meget hyggelig og det endte med at jeg bestilte en ocelot av han. Riktig som du sier at den var på lager. Han hadde mye å gjøre om dagen men skulle sende den i løpet av et par dager Viktig med god embalasje vet du!
Har bestilt tur til Hanstholm i mai, så da får jeg nok testet den skikkelig
Nå gleder jeg meg skikkelig
Mvh
RS
Ronny Sundbye
Flink gutt RS!
Jeg har også Ocelot på veg, håper det blir en annen farge enn din så vi ikke tar feil på hangene i Hanstholm
På tide du får fly snart og ikke bare drive å rydde på hanget....
Perfekt RS! Min er blå under og på tippene, gul kropp og vinge oppå
Startet i kveld med å sette kniven i vingeskinnet, fæle saker å snitte i slike lekre ting... Skjønner heller ikke at Ronny på RSHobbyimport har hjerte til å selge disse pene maskinene, vil aldri kvitte meg med en så pen sak
Så absolutt ut som OAK sin Ozelot fløy godt på Storsand forrige helg tross mye vind og ingen ballast i!!! Og ja; et var for mye vind til at NanoFlohene hadde det bra.
Hei Joo
Fint at du har begynt med Oceloten. Jeg har ikke klart å la ASW27' min ligge i fred. Tenkte jeg skulle prøve å få den ferdig til Hanstholm.
Har forøvrig fløyet Nanoen litt oppe hos Anders, foran låven. Et lite , men morsomt hang! Kenneth fikk prøvd Microflohen også, god fart i den gitt!
RS
Ronny Sundbye
Jeg har hatt en Destiny i 3 år og er svært fornøyd med den. Faktisk så fornøyd at jeg skal ha en til når den jeg har er oppbrukt.
Det er sant at den krever en del vind og at den kan flikke, men da er det pilotens egen feil. Hold farta oppe så går den som på skinner. Husk at dette ikke ei "dingle"!
Jeg har en også X21 som flikker for et godt ord hvis man ikke passer seg.
Tyngdepunktet som er angitt ligger for langt frem. Flytt det bakover til 63mm fra framkant på vingen så blir ikke flyet til å kjenne igjen.
En ting til: hold vekta nede og ikke sett inn for tungt radioutstyr. Min veier ca. 550g flyklar.
Hvis noen er interessert i et bra oppsett til Destiny kan jeg godt poste det her.
Hei Hyper
Takk for svar. Har nå kjøpt en Ocelot, men jeg skal til Danmark i mai.
Kan jo hende det blir et fly til .
Hyggelig å høre at du er fornøyd med Destinyen
Mvh
RS
Ronny Sundbye
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment