Unconfigured Ad
Collapse
Første gang med seilfly:)
Collapse
X
-
Første gang med seilfly:)
Tags: None -
-
Bokn sør for haugesundComment
-
Ellipse en populær glider?Comment
-
Seilfly er skikkelig rekreasjon, man kobler helt ut - litt som på fisketur.
Det var det jeg startet med, å lærte å fly på som guttunge.
Vil tørre å påstå at du sannsynligvis kommer til å bli bedre på å beregne gjennomsynk, noe du sikkert kommer til å merke etter hvert ved motorkutt på fuel eller bensinmodeller. Greit å slippe utelanding om det kan unngås.
Også er det jo fint å kunne fly hang når det blåser for mye for motor-modellerComment
-
Det er vel en fare for at jeg blir hektet på seilfly på denne måten
Jeg ga 3000 for flyet og da er det nye servoer i det, sikkert 14-20 år gammelt men det har fått god pleie av tidligere eier. Arild Møllerhaug.
Og skulle jeg selge det så ville han kjøpe det tilbake
Flyet fløy sinnsykt bra, og i dag var det 2m/s vind så det ble flydd uten ballast.
Poster litt mer på haugalandmodellklubb.no i morgen tenker jeg.Comment
-
Seilfly er skikkelig rekreasjon, man kobler helt ut - litt som på fisketur.
Det var det jeg startet med, å lærte å fly på som guttunge.
Vil tørre å påstå at du sannsynligvis kommer til å bli bedre på å beregne gjennomsynk, noe du sikkert kommer til å merke etter hvert ved motorkutt på fuel eller bensinmodeller. Greit å slippe utelanding om det kan unngås.
Også er det jo fint å kunne fly hang når det blåser for mye for motor-modellerer kick det. noe anna en å dasse rundt med vanelig motorfly
Comment
-
Det er vel en fare for at jeg blir hektet på seilfly på denne måten
Jeg ga 3000 for flyet og da er det nye servoer i det, sikkert 14-20 år gammelt men det har fått god pleie av tidligere eier. Arild Møllerhaug.
Og skulle jeg selge det så ville han kjøpe det tilbake
Flyet fløy sinnsykt bra, og i dag var det 2m/s vind så det ble flydd uten ballast.
kan gi deg 5000 for detom det sku falle i smak
[ATTACH]81548[/ATTACH]
[ATTACH]81549[/ATTACH]
Poster litt mer på haugalandmodellklubb.no i morgen tenker jeg.om det sku falle i smak
Comment
-
Det samme gjelder om man f.eks. fisker med flue også, krever litt fokus det også.... en annen fellesnevner er naturopplevelsen.Comment
-
Comment
-
Hvis du ikke skal fly konkuranser, så er vi noen i Sandnes som flyr en del på hang. Mange gode plasser uten å være nødt til å ta ferga over fjorden. Ganske aktivt miljø i Albatross rc klubb.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment