Announcement

Collapse
No announcement yet.

1stk CombatWing savnet i Trondheim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1stk CombatWing savnet i Trondheim

    Var på Gråkall'n i går. Supre forhold. Sto rett bortom skitrekket. Fløy rundt å koste meg. men plutselig kom jeg litt vel langt bak meg. Så snudde meg for å fly den mot meg, men sleit litt, da det blåste litt vel mye, og det bars nærmere og nærmere sola..... så inn i sola, og siden har ingen sett den! Leita i en liten time.... må vel opp å leite mere i kveld

    Så om noen finner en hvit CombatWinge, der rora er festet med sølvteip, og en futaba mottaker i, så vennligst ta kontakt!
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

  • #2
    PS! Venter litt før jeg endrer signaturen min... har ikke mistet håpet enda..
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

    Comment


    • #3
      Er det Multiplex-mottaker i så er det MIN vinge... Men den ligger sannsynligvis nærmere Oslofjorden...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Ahh, så jeg er ikke alene! Godt å høre det da! Finnes det noe slags signal ting man kan montere på en kanal, slik at den gir fra seg en HØY lyd når man vil?......
        Bjørnar, Trondheim
        bkhans-1@broadpark.no
        Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
        Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

        Comment


        • #5
          Du mener noe slikt som denne?

          //Svein
          Med forbehold om dårlige dager:

          Svein Skogen

          Comment


          • #6
            Nei du er ikke alene Bit... Vanskelig å finne disse sakene!
            Den saken sskogen linka til kan være god å ha, spesielt på seilere ja
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Her er også en "Hyler", den mixer også
              http://www.mosshobby.no/pd-1731396310.htm?categoryId=36
              Slike "fly" er ikke lett å få øye på i skogen, så litt lyd hjelper.
              Roger Strand

              Comment


              • #8
                Nå klarer jeg ikke holde meg lenger RoSt: Off-topic... Hva er det for slags lekker seiler du viser fram i avataren din???
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Det er en original "Sagitta" fra Carrera kjøpt på -80 tallet
                  En virkelig "lekkerbisken".
                  Roger Strand

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by RoSt
                    Her er også en "Hyler", den mixer også
                    http://www.mosshobby.no/pd-1731396310.htm?categoryId=36
                    Slike "fly" er ikke lett å få øye på i skogen, så litt lyd hjelper.
                    Den der er vel midti i blinken ! Akkurat det jeg spurte om vel! er det noen som har testet den? Kan jeg "utløse" alarmen med en egen knapp på radioen da? Burde vært standard utstyr på alle modeller!!!!! (kanskje jeg overdriver litt , da jeg enda er litt irritert over gårsdagens episode...)
                    Bjørnar, Trondheim
                    bkhans-1@broadpark.no
                    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                    Comment


                    • #11
                      Tror det er slik at når den ikke får signal (sender avslått) så hyler den.
                      Jeg skal også ha en slik, passer til "gamleradioen" min uten mikser.
                      Roger Strand

                      Comment


                      • #12
                        Mistenker at jeg har den "hyleren" på lista over absolutte nødvendige gadgets. Mista et fly for en del år siden, og det kom tilfeldigvis til rette noen måneder senere. Det er ikke dumt å klistre på navn og adresse pluss telefonnummer innvendig i seilflya sine.

                        RoSt: jeg holdt på å antyde at det var en Panco-maskin ja Den så kjent ut. En kompis av meg hadde både Sagitta, Draco og SB10 (5,1 meter ca...) mens jeg fløy Carrera sin Kestrel i mange år. Tøff maskin, får du brukt den?
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          det med å skrive på navn på sine fly er vel litt seint å komme med i dag.....
                          Men det blir vel gjort nå fremover ja...
                          Bjørnar, Trondheim
                          bkhans-1@broadpark.no
                          Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                          Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                          Comment


                          • #14
                            Dette er også litt seint å komme med: Om du har mista flyet bak hanget, så er det som oftest stillere der og du kan høre lyder fra servoene. Så beveg stikka og lytt etter servolyder (det gjelder å ha servoer som bråker ).
                            joo: Bildet er 2 år gammelt, det ble brukt en del den sommeren. Fløy en del på et hang ved Vigra flyplass. Har ikke brukt det til nå i sommer, men vi planlegger en utfflukt med seilfly litt over ferien. Skal ta bilder og legge inn i forumet etter det Har også en Kulbutin som jeg ikke har fått prøvd sikkelig.
                            Roger Strand

                            Comment


                            • #15
                              hehe, gikk å lytta etter servoer, men hørte bare de 10 fluene som svirra rundt hodet mitt, og vinden....
                              Bjørnar, Trondheim
                              bkhans-1@broadpark.no
                              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                              Comment

                              Working...
                              X