hei hei hatt lyst til å drat i gang ijen med seilfly. den delen har liget litt på hylla. husker det var helt rått. har ligenne en asw28 på 2.80. men lurte på om noen gode råd om nytt seilfly
Unconfigured Ad
Collapse
tips til ny hang model
Collapse
X
-
tips til ny hang model
sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingenTags: None -
Hei.
Noen spesiell størrelse du tenkte på?
Hvis du sjekker på sidene til cirrus under markeds plass og sailplanes så er det en Blade på 1,90 m der til salgs. Jeg har flydd masse med den og den er rå å fly med på lite og masse vind. Den er veldig rask hvis du vil det og har ingen stygge tendenser. Tar svinger uhyre raskt med riktig innstilling av kick flaps og rudder bruk.
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fast -
Hei.
Så akkurat at den var blitt solgt. Men den selges her : www.rc-seilfly.no
For 3750 kr. Se under "Følg med på nyheter" veldig langt ned på den siden.
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
du har jo også easyglider fra MPX. har ikke prøvd den selv, men det sies at den har gode flyegenskaper.
du har vel lest testen:
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Originally posted by OlavjoergensenHei.
Så akkurat at den var blitt solgt. Men den selges her : www.rc-seilfly.no
For 3750 kr. Se under "Følg med på nyheter" veldig langt ned på den siden.
Mvh OJsven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingenComment
-
hmmm neste sending i april hmmm noe andre tipssven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
-
Hei.
Sjekk denne også. Det er Espen Torp som skaffer disse modellene i norge.
Skal visstnok være sjefen på hanget. Vurderer å bestille en slik selv.
Neste levering i april er jo fra 2002 da. Hvis du ser en gang til.
Mvh OJLast edited by Olavjoergensen; 09-01-06, 20:12.Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
hehehe blei litt gira på den skal sjekke den dersven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
-
Flere seilfly for hang
Her er også noen som du kan vurdere:
Roger StrandComment
-
Ligger to stk Stork 2 på Cirrus markedsplass også. Den modellen er kjempefin på hanget også så lenge man skal kose seg og ikke har tenkt til å delta i noen konkurranser. Pent priset er de og.
Noen 85MG eller waypoint 150MG vil være nok i de modellene.
Også er det en vanvittig god modell i F3J på vinsj eller strikk i tillegg. Pose og sekk med andre ord.Comment
-
Om du går litt ned i størrelse til 60"-klassen så har du flere gode å velge i. Nevner det 3 som synes å være de mest populære
- miniblade (vet ikke i norge men kan kjøpe på nett her:
Soaringusa.com is your best place to shop internationally for radio control airplanes, r/c sailplanes, rc gliders, F5J, F3K, F5F, F3J, and F5K competition aircraft and the accessories to fly them.
- Banana http://www.rc-seilfly.no/Baudis_Banana.htm
- Ocelot http://rs-hobbyimport.no/1_flymodell...lot/ocelot.htm
har kjørt litt research på dette og mitt inntrykk er at dette er de 3 store blant 60"'erne i alle fall.
Se ellers http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=9447 for linker til filmer av alle tre. (Om du ikke har sett dem allerede da)
Comment
-
Her er mitt tips: http://www.el-fly.dk/fred-v.htm
Fredy på 1,5m med flaps er et knall fly.
DK1950,- eller feta kompleta ca. 4000,-
Mit beste kjøp på lenge.
FrodeAcro
Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasmComment
-
1: Har du fløyet mye seilfly før?
2: Har du tilgang til hang med bra landingsforhold
3: Har du erfaring med montasje i trange vinger og kropper?
Mange gode modeller å velge mellom som du ser nevnt her... Men de fleste er trange i nesa og krever nøye installasjon av små og sterke (og litt dyre) servoer.
Fredy har jeg sett fløyet av en (god) pilot og den fløy kurant den. Destiny (fra samme produsent) er derimot svært nervøs... Har en nyinnkjøpt Valenta-modell (men husker ikke navnet) som ble valgt siden Mini-Nyxen jeg egentlig skulle ha viste seg å ikke ha flaps. Veldig spent på den. Samme klasse som Banana, Ocelot og Fredy.
Ocelot har jeg selv hatt og var svært fornøyd med den. Sammenlignet med Banana flyr den i mindre vind og med ballast flyr den raskere enn Banana i mye vind. Men Banana har sterkere finish. Enkel å spotlande med crow-mix. Knust på grunn av dårskap/dårlige batterier... Tror faktisk jeg skal ha en ny Ocelot snart!
Skygg unna Micro-Flohen i alle fall, ikke noe god maskin!
Modellene fra ET har jeg ikke prøvd ennå, men kjenner jeg meg rett blir det handla noe derfra etter hvert... Mye lekkert.
Vil du ha OK og ikke for dyre modeller med god plass til montasje skal du se på ArtHobby sine saker (T&K og Griffin har dem). Sierra er kanskje noe for deg? Masse plass i kroppen. Har en selv i byggekøen, men vet ikke når den blir påbegynt... Ikke skallstøpte vinger, men foam. Kan lakkes eller trekkes etter eget valg.
Noe enklere og billigere? Hangover fra UltraMicro er råbillig og skal visstnok fly OK. Men du må bygge spantvinger da. EasyGlider er nevnt, genial moro, men selvsagt begrenset med performance og fart. Selv vil jeg ikke være foruten EasyGlideren, men så har jeg jo noen seilfly og vil ha til alle tenkelige hang og forhold.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Originally posted by joo1: Har du fløyet mye seilfly før?
2: Har du tilgang til hang med bra landingsforhold
3: Har du erfaring med montasje i trange vinger og kropper?
Mange gode modeller å velge mellom som du ser nevnt her... Men de fleste er trange i nesa og krever nøye installasjon av små og sterke (og litt dyre) servoer.
Fredy har jeg sett fløyet av en (god) pilot og den fløy kurant den. Destiny (fra samme produsent) er derimot svært nervøs... Har en nyinnkjøpt Valenta-modell (men husker ikke navnet) som ble valgt siden Mini-Nyxen jeg egentlig skulle ha viste seg å ikke ha flaps. Veldig spent på den. Samme klasse som Banana, Ocelot og Fredy.
Ocelot har jeg selv hatt og var svært fornøyd med den. Sammenlignet med Banana flyr den i mindre vind og med ballast flyr den raskere enn Banana i mye vind. Men Banana har sterkere finish. Enkel å spotlande med crow-mix. Knust på grunn av dårskap/dårlige batterier... Tror faktisk jeg skal ha en ny Ocelot snart!
Skygg unna Micro-Flohen i alle fall, ikke noe god maskin!
Modellene fra ET har jeg ikke prøvd ennå, men kjenner jeg meg rett blir det handla noe derfra etter hvert... Mye lekkert.
Vil du ha OK og ikke for dyre modeller med god plass til montasje skal du se på ArtHobby sine saker (T&K og Griffin har dem). Sierra er kanskje noe for deg? Masse plass i kroppen. Har en selv i byggekøen, men vet ikke når den blir påbegynt... Ikke skallstøpte vinger, men foam. Kan lakkes eller trekkes etter eget valg.
Noe enklere og billigere? Hangover fra UltraMicro er råbillig og skal visstnok fly OK. Men du må bygge spantvinger da. EasyGlider er nevnt, genial moro, men selvsagt begrenset med performance og fart. Selv vil jeg ikke være foruten EasyGlideren, men så har jeg jo noen seilfly og vil ha til alle tenkelige hang og forhold.sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
-
Originally posted by lancairhei så mange finne alternativ her fikk lyst på denne Ocelot jeg. kan jerne være trangt om plassen i de. har tre seilfly . et motorseiler fra før en asw28 på 2.70 i vingespeen å en sollusjen på 2.80. å når alt annet ikke flyr en gamel bluefønix + en vinge. skul hatt en med noe mer utfordring i ???? har drevet på med bådde motor å seil i 16år men blir bare mere elektro nå gitt blitt lei al det fuel sølet hmm kansje en seil med børsteløss motor hadde vært noe??? . har tatt helt av med disse depron modellene å hoss meg . hadde tenkt å legge i noen kroner da på en eller to modeller.lever bare engang .
W-150MG fra Griffin koster ikke mer enn 170kr pr stk og jeg vil tro de gjør jobben godt til vanlig bruk i en Stork (om ikke du kjøper en med servoer). Om du vil ha skikkelige servoer er det selvfølgelig bedre der ute (Futaba 3150, Graupner 368, JR361 (MG), Volz).Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment