Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket hangfly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erlend
    • Apr 2004
    • 528

Hvilket hangfly?

Det blir tur til Hanstholm i høstferien og jeg har begynt å se etter et billig og bra (hva er det med de to ordene som gjør at de ikke passer sammen??!) hangfly.
    Kriteriene er:
    *1,5-2m vingespenn
    *God fart
    *Helst V-hale
    *3+ kanaler
    *MAX 2000kr

Har sett på Mini Ellipse, men det blir litt for lite. Er flyene til Art-hobby noe å anbefale?
    BOAR 2M ser jo fin ut, men finner ingen i norge som selger den, noen som vet hvor den kan skaffes?
    Noen som har erfaringer med den på hang? Ulemper med balsa-tailplane og vinge, eller karbonhale?
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen
  • Maxopp
    • Sep 2004
    • 54

Griffin og T&K selger Art-hobby flyene
    Jeg hadde en Boar haleflatene brakk av i luften når jeg presset den litt hardt de løsnet ikke fra halen men balsaflakene som utgjør haleflaten og halerorene brakk rett av noe som resulterte i at det kom rett ned med nesen først. Var heller ikke fornøyd med balanserorene de vridde seg og det var umulig å få tilbake fasongen på de.

Comment

• highspeed
      • Nov 2005
      • 227

Fredy

Et fly jeg personlig har vært veldig fornøyd med er Fredy.
      Et relativt raskt og akrobatisk fly, ku ørlite granne større enn Mini Elipse som jeg også har.

Fredy passer best når det er nok løft, flyr ikke så bra på lite løft. Det er mulig å fly men blir liksom ikke gøy.

Det som gjør at jeg vil anbefale Fredy på det sterkeste er den ekstremt solide konstruksjonen. Alt er relativt, men min har overlevd det utrolige i elendige landinger (ankomster).
      Sist for en uke siden i Bovbjerg i DK. Det hanget hadde så mye turbolens i landingssonen at det var bortimot umulig å lande pent. Flik fra 3 m3ter med vingetippen først, deretter slog den hjul et par runder bortover, resultatet var et par sprekker i nesekonen. Ser ikke pent ut, men flyet var flybart.

Kjøpte min hos Thorbjørn og kåre, minnes at jeg betalte ca. 2000 kroner.

Anbefales!
      Niels Jensen
      Phoenix rc club

Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

Modellflyving er mental hygiene.

Comment

Working...