Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pellestova helgen 30 sep-1okt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei!
    Hvis hanget er flott og selskapet godt så er milene korte.
    Hilsen Tromsø

    Comment


    • #17
      hei hei

      dette er til joo

      har et hang som er ikke lange biten å gå da ca 3 stein kast så er du på toppen
      sven arne johansen

      mine fly

      radioer
      futaba 9c super
      spektrum DX7

      pitts s12 wspan 1.75 da 50R
      aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
      sagitta projekt zwo 2.20 wspan
      funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
      nanofloo
      termick star
      stiletto F3F 2.54 wspan
      lancair360 mk2 os50sx 2t
      Enforce os 108 2t
      + en haug til
      http://www.lillehammer-mfk.org/


      viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

      Comment


      • #18
        Jeg ser at været kan bli bra til helgen. Værvarsel for Bergen - TV 2 Vær
        Planen vår var å sette opp et telt og fly mye, kanskje ta en dram på kvelden
        Hvis det nå kommer mange, og kanskje langveis fra så bør det kanskje planlegges litt?
        Hvis været holder med vind fra sør så blir det Hafjell. Er dere enige?
        Vi kommer sikkert til å ligge i lavo, men hvordan er det med allternative overnattinger?
        Hvis vinden uteblir, er det da mulighet for sleping vinsjing i Lillehammer området?

        Dette kan bli en bra helg
        Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
        http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

        Comment


        • #19
          Originally posted by lancair
          hei hei

          dette er til joo

          har et hang som er ikke lange biten å gå da ca 3 stein kast så er du på toppen
          3 steinkast kan bli langt for meg i disse dager Men bare jeg gror sammen igjen er jeg særs sugen på seilfly-camp uten tvil! Men en gang i blant må man bare stå over...
          Jeg krysser i alle fall fingra og håper på vellykket helg som gir mersmak så dette kan skje igjen, og igjen!!!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #20
            Detta gleder vi oss til! vi behøver nødvendigvis ikke ha 15m/s og "full gass" det kan bli en sosial "happening" også?!
            Bare det ikke regner så kommer vi!
            PeeKey...

            Pike W.R.
            Pike W.R Extreme
            Talone
            EasyGlider EL

            Pluss masssse motor....

            Comment


            • #21
              Da ser det ikke ut til at det blir så veldigt fint vær.
              Det er jo litt håp på lørdag med meldte 2 ms fra sør.
              Vi drar uansett. Vi kommer opp på lørdag morgen/formidag. Hvis det blir så stille på søndag som det er meldt så kanskje vi drar litt tidligere hjem.
              Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
              http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

              Comment


              • #22
                Jøss, mange år siden jeg har sett at noen har hatt en liten sammenkost på Pellestova Husker at det var en standard tur sammen med fattern, siste gang jeg var der var i 1989 mener jeg. Hadde vært gøy å dratt opp igjen, men kan desverre ikke på oppsatt tid. Post noen bilder når dere kommer hjem, god tur gutter.
                Petter Jensen. KMFK

                CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
                Futaba 10CAG 2,4

                Comment


                • #23
                  Skulle veldig gjerne ha vært der, men fruen har 30-årsdag i dag så det blir uaktuelt å dra bort i helga desverre.

                  Post bilder og film så vi har noe å trøste oss med etterpå da
                  Kommer til neste år om årets happening blir så bra at det blir en fast begivenhet.
                  Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no



                  Will fly for food

                  Comment


                  • #24
                    Da har vi hatt et lite møte hos meg. Grunnet dårlig hang forhold i helgen så er vi bare to som helt sikkert drar.
                    Vi tar det som en tur og regner ikke med at det blir mye hang flyging. Jeg tar med meg EasyGlider og løpeline, så noe flyging blir det.
                    Vi regner med å være på Hafjell senest kl 14.00

                    Det er hyggelig om det kommer noen selv om ikke forholdene blir bra. Vi har kaffe.
                    Det blir også en liten dram eller to på kvelden.
                    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                    Comment


                    • #25
                      raport fra hafjell toppen

                      hei hei da har jeg vært på toppen til de to som kom der idag


                      kan nå si det at var litt spesielt fly vær oppe der idag tykk tåke å lett rengn å 1-2s/m men esye glidern blei testa litt
                      ellers så blei stemningen finn den i lavoen

                      var vedigt mørk å tåkette når jeg gikk ned i 22:00 tiden en veldig spennende tur uten noe form for lys
                      sven arne johansen

                      mine fly

                      radioer
                      futaba 9c super
                      spektrum DX7

                      pitts s12 wspan 1.75 da 50R
                      aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
                      sagitta projekt zwo 2.20 wspan
                      funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
                      nanofloo
                      termick star
                      stiletto F3F 2.54 wspan
                      lancair360 mk2 os50sx 2t
                      Enforce os 108 2t
                      + en haug til
                      http://www.lillehammer-mfk.org/


                      viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

                      Comment


                      • #26
                        Vel overstått helg.

                        Da var helgen på Hafjell overstått.
                        Dag en ble beskrevet av lancair. Det var en dag som gjorde seg inne i lavoen.

                        Søndagen begynte med tåke og 0s/m. sol.no og storm.no meldte sør/vest-sør 2s/m, mens met.no meldte bris fra sør, så vi valgte å stole på met.no.
                        Det møtte opp noen til, og vi ble enige om å bevege oss mot vest hanget. Der var det kanskje maks 1,5 s/m men EasyGlideren fløy. Da vinden begynte å løye så fant vi termikk 150m ut fra hanget, og der fikk vi god høyde. Plutselig forsvant både termikken og vinden.

                        Vi gikk tilbake til sør hanget og ventet. Plutselig begynte vinden, EG'n ble kastet ut og den så ut til å trives. Det ble da fløyet på både termikk og hang.
                        Vinden bare økte og Piken ble også kastet ut. Til slutt blåste det ca 5-7s/m og destenyen ble også kastet ut. Det var på grensen for destinyen men jeg fikk da ca 10 min med flytid på den.
                        EG'n ble også testet med gjengestang som balast, og da ble den helt fantastisk å fly.
                        Til sammen så fikk jeg ca 2 timer med flytid, noe som må sies å være akseptabelt.

                        Vi var enige om at det har vært en meget fin helg, og vi har allerede begynt å glede oss til neste tur. Kanskje vi da drar et annet sted.
                        Attached Files
                        Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                        http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                        Comment

                        Working...
                        X