Unconfigured Ad

Collapse

Easyglider vs Cularis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junior
    • Mar 2005
    • 271

Er dette jeg har sett på tidligere, komplett med servoer, slik som det på towerhobbies:
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• grønnskolling
      • Oct 2006
      • 355

Hei

Hvis du kjøper Easyglideren, så kan du trygt kjøpe motoren fra Hobbycity. Den passer i den originale gearboksen. Kjøp 25A ESC, jeg brant min på 18A. Med et 3S lipo stiger den tilnærmet 90 grader. du kan få mange stig på et batteri

Comment

• Ben_E
        • May 2003
        • 621

Jeg har selv kjøpt Easyglider og fornøyd med den, når nesten alle andre (inkl. Cularis) må lande pga lite oppdrift/løft så flyter den fremdeles. Har vurdert Cularis i ettertid, men liker nå best Easyglideren
        Motor på den - nei takk, du blir bedre pilot uten

Ben-Erik
        Ben-Erik Ness
        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• HEIN
          • Jun 2005
          • 124

Etter min mening egner easyglideren seg best som sitteunderlag i kaffepausen, men det er min mening da..
          Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
          Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Originally posted by HEIN
            Etter min mening egner easyglideren seg best som sitteunderlag i kaffepausen, men det er min mening da..
            Fulltreffer
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

• arvid
              • Nov 2006
              • 1547

Det er rart det er så mange meninger, men godt er det. Har en eg selv som jeg storkoser meg med på de dagene "lufta" er bra. Sitteunderlag for dere kjøpt på nille til 10 kr. og da for dere med bærepose det står nille på. FLAUT !!

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Anbefaler igjen å sjekke ut bruktbørser, klubbsider eller seilflymiljøer etter andre og bedre alternativt. For de summene som er nevnt i tråden så får man mange gode oppsett som flyr skikkelig godt! Selv solgte jeg nettopp en El-MiniEllipse (fullglassfiber og børsteløs, stigehastighet 7-10m/s ble solgt for under 3000,- inkludert servoer. Morsom og den flyr termikk)

Når jeg leser gjennom tråden her (...og mange andre) spør jeg meg: hvor mange av dere har prøvd ett normalt variert utvalg seilflymodeller? Tror dere virkelig at en Easyglider eller Cularis henger noe bedre oppe en en gjennomsinttlig god seilflymodell bare fordi den er lett eller flyr sakte? Igjen, målestokken for hvor god en termikkmodell er ikke hvor fort den stiger i termikk, men hvor lenge den flyr når det ikke er termikk! (PS. Min Aris F3F-modell hang i greit i 10 min i øsende regnvær etter ett vinsj-opptrekk i en F3B konkurranse forrige helg)

Jeg skulle ønske alle modellflygere fikk sjangs til en eller annen gang å få prøve/eie en god konkurranse seilfly/acro-modell/helikopter osv.... Først da ser man de enorme mulighetene som ligger i hobbien med hensyn på flyegenskaper.

Litt oppgitt nå, men ønsker alikevel trådstarter og alle andre en termikkfylt sommer!
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• Kingfisher
                  • Feb 2006
                  • 833

Originally posted by HEIN
                  Jeg ser i tråden at flere "håner" Elapor-modeller. Det er det definitivt ingen grunn til. Elapor er et genialt materiale og modellene er relativt billige.
                  De tåler godt en støyt under håndering og under landing. Riper og støt betyr ingenting eller lite for disse modellene, hvis en ikke er opptatt av utseende da.

Der hvor andre ikke tør fly glassmodeller eller andre varianter fordi en er redd for skader, ja da er Elaporen i lufta og kan nærmest tas ned hvor som helst. Da kan de med de "ordtlie" modellene sitte der å se misunnelig på at noen faktisk får flydd i det hele tatt.

Min flykompis og jeg kjøpte Easyglider nettopp for dette formålet. Ett par helger siden fløy vi et sted hvor vi aldri ville ha tenkt på å fly våre glassmodeller. Trangt sted med noe stein. Vi landet inn i bakken og Easygliderne fikk noen få skrubbsår, uten at det gjør noe som helst.
                  Vi fikk dermed fløyet på et sted som vi normalt ikke ville ha gjort og med de marginale vindforholdene det var den dagen så fikk vi også utviklet flyferdighetene våre.

Det å fly på dette stedet var det Easyglideren og Elaporen som åpnet muligheten for.

Glassmodellene får dermed vente til forholdene for de er de rette. I mens teller vi timer i luften med Elaporen.

Igjen, et genialt materiale, til sitt bruk.

SÅ DET SÅ! (Og slutt og mobb Elapor-kameraten min )

Stein

Comment

• torgust
                    • Aug 2005
                    • 842

Originally posted by Kingfisher
                    Jeg ser i tråden at flere "håner" Elapor-modeller. Det er det definitivt ingen grunn til. Elapor er et genialt materiale og modellene er relativt billige.
                    De tåler godt en støyt under håndering og under landing. Riper og støt betyr ingenting eller lite for disse modellene, hvis en ikke er opptatt av utseende da.

Der hvor andre ikke tør fly glassmodeller eller andre varianter fordi en er redd for skader, ja da er Elaporen i lufta og kan nærmest tas ned hvor som helst. Da kan de med de "ordtlie" modellene sitte der å se misunnelig på at noen faktisk får flydd i det hele tatt.

Min flykompis og jeg kjøpte Easyglider nettopp for dette formålet. Ett par helger siden fløy vi et sted hvor vi aldri ville ha tenkt på å fly våre glassmodeller. Trangt sted med noe stein. Vi landet inn i bakken og Easygliderne fikk noen få skrubbsår, uten at det gjør noe som helst.
                    Vi fikk dermed fløyet på et sted som vi normalt ikke ville ha gjort og med de marginale vindforholdene det var den dagen så fikk vi også utviklet flyferdighetene våre.

Det å fly på dette stedet var det Easyglideren og Elaporen som åpnet muligheten for.

Glassmodellene får dermed vente til forholdene for de er de rette. I mens teller vi timer i luften med Elaporen.

Igjen, et genialt materiale, til sitt bruk.

SÅ DET SÅ! (Og slutt og mobb Elapor-kameraten min )

Stein
                    Veldig bra sagt Kingfisher

Et lysede eksempel på det du sier var under treffet i Bud i helga som var. Jeg var der bare på Lørdag, men da var det lite vind, eller det man kan kalle marginle forhold.
                    På toppen lå det kilosvis med glassfiber og karbon som ikke fikk gjort annet enn å bli tråkka på av maur og edderkopper, mens EasyGliderne og deres likemenn fikk lufta seg masse. Legger ved et par bilder for å illustrere poenget

Ingen av glassmodellene dere ser i første bilde var i lufta i løpet av lørdagen. Bens Easy Glider (øverst til venstre første bilde) fikk til og med lufta seg sammen med kongen selv: Eddie (Siste bilde)
                    Lurer på hvem som hadde det meste gøy her. Eierne av glassmodellene, eller Ben som kunne fly sammen ørna

Har vel sagt det før, men sier det igjen. Glass og karbon er fint og flott det, men etter min mening er det fly som isoporvinger, EasyGlidere o.l som får det meste av flytida. Og det er vel DET det handler om til syvende og sist. Er det ikke?
                    Attached Files
                    Mvh
                    Torbjørn Gustafson
                    www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Tom Erik
                      • Feb 2004
                      • 1601

Ikke glem hva trådstarter skriver i begynnelsen: "Vurderer seilfly til sommeren, har ikke noe hang å dra til i nærheten så det blir elektro glider til koseflyging."

Koseflyving for min del = raskt opp og fly lenge. Gjerne ispedd litt acro og raske lowpass.
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

Comment

• torgust
                        • Aug 2005
                        • 842

Originally posted by Tom Erik
                        Ikke glem hva trådstarter skriver i begynnelsen: "Vurderer seilfly til sommeren, har ikke noe hang å dra til i nærheten så det blir elektro glider til koseflyging."

Koseflyving for min del = raskt opp og fly lenge. Gjerne ispedd litt acro og raske lowpass.

Hehe. Joda, må gi deg rett i det
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Ben_E
                          • May 2003
                          • 621

Originally posted by torgust
                          Ingen av glassmodellene dere ser i første bilde var i lufta i løpet av lørdagen. Bens Easy Glider (øverst til venstre første bilde) fikk til og med lufta seg sammen med kongen selv: Eddie (Siste bilde)
                          Lurer på hvem som hadde det meste gøy her. Eierne av glassmodellene, eller Ben som kunne fly sammen ørna
                          Må bare slenge meg på her: Jeg hadde det dritbra sammen med ørna, en av mine beste flyopplevelser

Men, med disse modellene får du (også i forhold til prislappen) mye flytid. Easyglideren flyr på minimalt løft, også når det gjelder termikk yter den bra, du skal ikke finne store bobla før det bærer til værs.

Må bare legge ved bildet som Anders tok i går kveld, og da var hans Cularis på bakken pga marginale forhold.... Det ligger et par bilder til på Anders sin side: http://rc.andersh.com

Ben-Erik
                          Attached Files
                          Ben-Erik Ness
                          Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
                          http://www.jetsofbergen.no

Comment

• bad scientist
                            • Oct 2006
                            • 1506

It is not important what you fly, it`s that you fly...
                            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

Comment

• junior
                              • Mar 2005
                              • 271

Har nettop kjøpt et t-rex 600 cf helikopter, har et cessna 177 cardinal på byggebordet, en nitrobåt som er under ombygging til elektro, og diverse biler. + 2.4ghz flyradio og bilradio som skal kjøpes.
                              Så det går en del penger til hobbyen. Derfor blir det nok mest sannsynlig et easyglider fly pga pris. Siden motor oppsettet ikke følger med cularis, så blir det nok ikke den. Grunnen til at jeg vil ha seilfly er det å kunne fly på sene kvelder på verandaen, bare sitte avslappet å fly rolig uansett hvor man er pga at man ikke trenger noe lette/landings striper. Og skulle man sjekke ut om det er noen plasser i fjellet rundt om det er mulighet for heng, så må jeg kunne "bryte" det ned uten å stå hele flytiden med hjerte i halsen og bekymre meg for å ødelegge det fine flyet når det skal landes.
                              Som sagt...kast opp i luften og fly helt uten bekymringer, kose seg ute mens man holder på med hobbyen. Og det må være el.drift. Og ikke så dyrt, så man ikke trenger å være redd for det =)
                              ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• doogledee
                                • Jul 2006
                                • 452

Hei, Jeg har både Easyglider, cularis og Elektro Junior-s fra graupner. Cularisen ville jeg styrt unna.
                                Easyglider eller Elektro Junior-S gir i min mening mere fly for pengene. Cularis er veldig "nesten". Føler at den ikke klarer helt å levere i forhold til pris.
                                Easyglider er og morsom å fly med flaps. De må du eventuelt lage selv men det er ikke så vanskelig.
                                Junior-S er fin. Den kommer med børsteløst og flyr bra på 2s lipo. Se en byggetråd/test her på forumet.
                                www.rc-seilfly.no har den og du får sikkert en hyggelig pakkepris hvis du ringer og prater med de.
                                Leif Bjørgo
                                Cirrus-RCFK

Comment

Working...