Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblog: RFM Surprice XV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Neida, men tenker at når jeg først har handlet en XV så vil jeg putte i det beste som er å få kjøpt for penger... 3S Plettien blir montert i Toplight Ultraen med 17*13prop og da kan jeg bruke 3S batteriene i 2 forskjellige fly..
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

    Comment


    • #17
      Ja stemmer, ikke dumt det nei!

      Hvordan er Diamond`en i forhold til Surprisen da?? 4s der kontra 3s på SXV? Har du noen tanker på det?
      Svein Kjetil Litlehamar
      Stavanger

      Futaba 10C Fasst
      -------------------
      Demon F5D

      Comment


      • #18
        Testet Diamond'en idag, dog ikke med rett prop... Den er nok mer egnet for F5B trening,da den har hel og sykt stiv vinge, mens SXV har en 3-delt... Vil nok tro at Surprisen blir lit råere effekt messig, blir jo ~260A statisk med 16*17RFM på 3S mens jeg tror jeg ligger på rundt ~150A på Diamonden med 15*15RFM og 4S...Blir spennende og se... Blir nok ikke så mye Bank and yank med SXV'n...
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #19
          Ok!

          Hvordan går landingene med Diamonden da?
          Tror jeg bestiller et 3s batt til de første turene. Har aldri brukt flaps, er litt usikker på den biten..

          Tror kanskje jeg må ha litt hjelp fra deg der!
          Svein Kjetil Litlehamar
          Stavanger

          Futaba 10C Fasst
          -------------------
          Demon F5D

          Comment


          • #20
            Originally posted by skl View Post
            Ok!

            Hvordan går landingene med Diamonden da?
            Tror jeg bestiller et 3s batt til de første turene. Har aldri brukt flaps, er litt usikker på den biten..

            Tror kanskje jeg må ha litt hjelp fra deg der!
            Landingen gikk veldig greit, hadde satt opp butterfly med anbefalt høyderors mix, men må nok fin tune på det... Husk for all del å dra inn flapsen når du er ca.0,5meter over bakken, så slipper du å strippe servo drev...
            Kan være greit å teste litt roligere oppsett til å begynne med...

            Hvis det er noe du lurer på så er det bare å spørre, skal hjelpe så godt jeg kan...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #21
              Pakken ble sendt den 27, men med usps......Utrolig hvor vanskelig det skal være å gjøre de tingene som vi blir enige om på forhond..... Føler det er en del kluss med SUSA på ordre biten.. (Flere feilsendinger i sist ordre)
              Blir spennende å se om det ligger det som skal i pakken når den kommer..
              Svein Kjetil Litlehamar
              Stavanger

              Futaba 10C Fasst
              -------------------
              Demon F5D

              Comment


              • #22
                Originally posted by skl View Post
                Pakken ble sendt den 27, men med usps......Utrolig hvor vanskelig det skal være å gjøre de tingene som vi blir enige om på forhond..... Føler det er en del kluss med SUSA på ordre biten.. (Flere feilsendinger i sist ordre)
                Blir spennende å se om det ligger det som skal i pakken når den kommer..
                Ikke noe serlig når ikke ting blir som avtalt..Har kun gode ting og si om SUSA, forruten den feilsendingen av S14 kroppen... Så prop'ene mine var sendt, så da blir det mer testing av Diamond'en når jeg kommer hjem fra jobb..
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #23
                  Var det to uker det tok med pakken din?
                  Skjønner ikke helt sporingsystemet til USPS...?? Ikke veldig mye aktivitet der..

                  -Delivered, August 28, 2008, 10:52 am, COVINA, CA 91724
                  -Acceptance, August 27, 2008, 4:02 pm, COVINA, CA 91722
                  -Electronic Shipping Info Received, August 27, 2008

                  Satser på pakken dukker opp på posten sin sporing, når pakken ankommer Norge..
                  Svein Kjetil Litlehamar
                  Stavanger

                  Futaba 10C Fasst
                  -------------------
                  Demon F5D

                  Comment


                  • #24
                    Ja, more or less rundt 14 dager, problemet er treghet i Norge.. USPS sitt pakkenr. kommer opp på Posten sitt søk når pakken er kommet inn til landet... Siden dollaren var så lav måtte jeg bare rive i meg en Schulze Next lader og fra Icare rc i Canada og RFM bladene var kommet, så nå må jeg komme meg hjem fra jobb og få tatt noen bilder + testing...
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #25
                      Da var pakken i hus.

                      Det manglet ett 4s batteri, og så var begge vingetuppene på Demonen nesten knukket av... Kjipt..
                      Pakken var fin, så jeg mistenker at skaden var der før den ble sendt...

                      Men SXV`en var fin!!!

                      Det blir så gale det.. Ho ho

                      Ble litt forundret over servo ledningene.. ?? Det var nytt for meg..

                      Jeg kommer til å trenge litt hjelp for å få dette til...
                      Svein Kjetil Litlehamar
                      Stavanger

                      Futaba 10C Fasst
                      -------------------
                      Demon F5D

                      Comment


                      • #26
                        Bra at du har fått pakken...Kjipt at den var skadet... Bob ordner nok opp i det...
                        Smart med servoledingene i vingen, blir å bruke MPX 6 pins kontakt, brukte det på Diamond'en og det fungere utmerket..

                        Bare spørr så skal jeg se om jeg klarer å guide deg...
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #27
                          Har du fått festet vingen? Festemutterene hvordan limer du de inn? Fra undersiden, eller borrer hull å setter de ned?
                          Svein Kjetil Litlehamar
                          Stavanger

                          Futaba 10C Fasst
                          -------------------
                          Demon F5D

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by skl View Post
                            Har du fått festet vingen? Festemutterene hvordan limer du de inn? Fra undersiden, eller borrer hull å setter de ned?
                            Det Bob sa til meg var at de brukte en tynn x-finer plate under som gjenge insattsene ble limt i fra undersiden...
                            Fått frest ut i kroppen til front "leppen"?
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #29
                              Takk, var inne på tanken på x-finer..

                              Lippen passer som et skudd! Tok tid men det ble perfekt!

                              CC reg. kom med dobbel pluss/minus ledninger (2 set) Holder vel å bruke et sett, og isolere det andre? Tenker kanskje det har noe med batterier i paralell??
                              Svein Kjetil Litlehamar
                              Stavanger

                              Futaba 10C Fasst
                              -------------------
                              Demon F5D

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by skl View Post
                                Takk, var inne på tanken på x-finer..

                                Lippen passer som et skudd! Tok tid men det ble perfekt!

                                CC reg. kom med dobbel pluss/minus ledninger (2 set) Holder vel å bruke et sett, og isolere det andre? Tenker kanskje det har noe med batterier i paralell??
                                Er vel meningen at du skal bruke begge pga. enormt strømtrekk... Blir nok å gå for cc125 i første omg. 6mm kontakter?
                                -Jim Johansen-
                                Flyklart:
                                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                                Under construction:
                                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                                Comment

                                Working...
                                X