Dette er i utgangspunkt et kaste seilfly i Elapor for den yngre garde på ca 48 gram og med et vingespenn på 50 cm , klarte ikke å la vær og konvertere denne...en skarp kniv trengs for å kutte i elaporen til mikroservoer ,her skal det være sideror, høyderor og balanseror, tok meg god tid til det kirugiske arbeidet med å snitte ut plass til batteripakke under hovedvingen og servoer intregert i kroppen...ledninger er strekkt/ skjult inni kroppen.
Vingerorene strekte jeg ut med linjal og skar ut, tapet i overkant.
Man må ha skikkelig fart på modellen så en elektrisk motor må jo monteres i snuta .
Hadde en CD spiller som ikke var helt god så jeg tok ut motoren som er børsteløs med snert i som ble limt fast i snuta ,den har litt høyretrekk/nedtrekk ,så har jeg koplet den til en Hyporion 20 amp regulator. Alt er balansert til CG 1/3 ifra forkant av vingen, batteriet skal være FlightPower på 400 mah 3S ...nå veier det 154 gr uten propp.
Så langt foreløpig ,mangler proppell/spinner så da blir det jo maiden snart så får det gå som det går.......
Norges raskeste minste hotliner ?
Vingerorene strekte jeg ut med linjal og skar ut, tapet i overkant.
Man må ha skikkelig fart på modellen så en elektrisk motor må jo monteres i snuta .
Hadde en CD spiller som ikke var helt god så jeg tok ut motoren som er børsteløs med snert i som ble limt fast i snuta ,den har litt høyretrekk/nedtrekk ,så har jeg koplet den til en Hyporion 20 amp regulator. Alt er balansert til CG 1/3 ifra forkant av vingen, batteriet skal være FlightPower på 400 mah 3S ...nå veier det 154 gr uten propp.
Så langt foreløpig ,mangler proppell/spinner så da blir det jo maiden snart så får det gå som det går.......

Norges raskeste minste hotliner ?
Comment