Unconfigured Ad
Collapse
Første seilfly
Collapse
X
-
Første seilfly
Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
Slick 360 | Elektrokonvertert
ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
Phoenix Decathlon | ASP.70
HexacopterTags: None -
Brukerveiledning..
Først; Gratulerer og velkommen inn i "The Silent World of Gliding"!
Fulgte det ikke med en montasje/brukerveiledning? Plassering av CG skal
normalt stå der...
Hvis Hobby City ikke har gjort noen radikal forbedring av innfesting av
vingene, må du nok gjøre en aldri så liten "foddimikkasjon" a la MPX
Easy Glider. EG'en har et laaaangt gjennomgående carbonrør som holder
vingene sammen. - Det ligger en blogg på forumet om dette... Fant den
ikke i farten.
Mvh Einar - uten glidemiddel... -
Takk.
Vingene er festet med at det er en stang som går i vingen og et stykke ut, også er det et vingerør i flykroppen, også setter du rørene som går fra vingene inn i røret i flykroppen og skrur til.
Vingene sitter helt fast.
Og er det Cut off på escen sånn at jeg ikke ødelegger lipoene?
Og hvor lenge kan jeg ca fly med et 3s 1800mah lipo?Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
Her kanskje...
Ta en titt på følgende..;
http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=23433
... som vel kan fortelle deg litt mere hångripelig om flyet
du har kjøpt.
Vedrørende LiPo'ens kapasitet så er jo dette i utgangspunktet
et seilfly med motor slik at tapping varierer sterkt med hvor mye
motoren er i bruk... Vil vel tro at du ikke flyr med motor inne hele
tiden. - Kan jo hende du treffer på thermik...
Om det er Cut Off på ESC'en står vel også noe om i veiledningen..?
Uansett står det om dette på Hobby City's info om de ESC'er dem
selger, så her er bare og se på deres spesifikasjoner som ligger på
nettsiden deres.
Mvh Einar - resultatet av en god flytur starter HJEMME...Comment
-
Det står ingentin on cut off eller CG i manualen, men vingefestningen er HELT annerledesMvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
På min Easy fly setter jeg vingen sammen med et alu rør og så skrur jeg en skrue som sitter under flyet inn sånn passe (tror den klemmer på røret) det sitter nå bra på mitt Easy Fly. Jeg bruker et stjerne jern.
Tror CG sto på monteringsveiledningen som fulgte med.
Jeg flyr med Rhino 1550mAh og da får jeg lett 25-30 min i døde vinterforhold
Du kan nå se litt på denne videoen.
Comment
-
En mulighet for å teste motor/batteri er å kjøre motoren på full spiker i 2 minutter for så å sjekke hvor mye som er igjen på batteriet (dersom du har noe å måle med da). Er det 80% igjen på batt så kjører du 4 minutter til osv. osv. helt til det er 20% igjen på batt. Da har du sånn ca. den minste flytiden med motor på det oppsettet du har.
Vil anta at du ikke behøver å ha full gass for å få flyet opp i nok høyde.. så er det bare å dilte etter første og beste fuglekrek du finner.. De pleier ha litt peil på termikk.. også bruker du motor igjen når du synest moder jord blir for nærgående.
For seilflyging vil jeg anta at det er ett must å ha radio med timer på.. motoren er jo mest av.. eventuelt at du lager deg ett system der du teller inni deg til 30 eller noe når motoren er på.. også finner du ut hvor mange slike "stint" du har på en pakke.
Lykke til!Comment
-
Ok, men vist det er cut off, kan jeg baare fly til motoren stopper da også seile inn og lande?
Er det noen måte jeg kan finne ut om jeg har cut off på uten å ødelegge batteriet?Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
Du kan koble inn denne http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6380 å kjøre motoren. Da kan du følge med på spenningen og om du får cut off. Du må jo passe deg slik at du ikke kjører varmt eller tapper batteriet for mye. Har nå gjort dette flere ganger og sett at en får cut off.Comment
-
Oiiisannn!
På min Easy fly setter jeg vingen sammen med et alu rør og så skrur jeg en skrue som sitter under flyet inn sånn passe (tror den klemmer på røret) det sitter nå bra på mitt Easy Fly. Jeg bruker et stjerne jern.
Tror CG sto på monteringsveiledningen som fulgte med.
Jeg flyr med Rhino 1550mAh og da får jeg lett 25-30 min i døde vinterforhold
Du kan nå se litt på denne videoen.
http://www.youtube.com/watch?v=H7YG9...x=0&playnext=1
Nyyydelig! - Takk for inspirasjonen Bid63...Videoen din er lekker...
Mvh Einar - som skulle ha visst mere om foto/data og hvordan...Comment
-
Bid63:
Vet du om det er Lipo Cut Off?Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
Harstad MFK
Futaba 12FG
HexacopterComment
-
Ser visst ut til at noen anbefaler litt vekt i nesa på denneLast edited by Illusion; 22-09-09, 16:43.Comment
-
Har prøvd å google litt, men finner ikke noe spesielt om cut-off på denne. Det enkleste er at du sender en mail til hobbyking. De svarer relativt raskt.
Det vil forøvrig forundre meg stort om det ikke er cut-off på esc'en, men som flere har påpekt så bør man ikke stole på slikt. Personlig kjører jeg lipo-alarm (stoler litt på) og timer på radioen (stoler mest på).. Også holder jeg ett øye med hvor mye batteriene tappes. Godt brukte batterier tåler mindre enn helt nye.Comment
-
Hvis du er så utrolig usikker på flytid så kan du ja bare montere denne under kroppen eller en vinge (helt åpent slik at du kan se lysene). Den sier fra med både lys og lyd når batteriet ditt nærmer seg tomt. Du skal uansett om det er cut-off eller ikke ALDRI fly så lenge at denne slår inn!!!!! På moderne lipo-batterier faller volten så fort på slutten av kapasiteten at du risikerer at mottakeren din dør før du får flyet trygt ned på bakken.
Edit: Linken manglet...
Last edited by jeeeeeeright; 22-09-09, 20:22.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Hmmm. Kanskje dette kunne vært noe i julegave til eldste nevøen
Står under kommentarene at CG ikke er nevnt i manualen, men han sier flg: "CG for me worked out best at about 75-80mm back from leading edge."
SÅ var det det med leading edge da .... Det er vel front på vingen, om jeg ikke tar skammelig feil. Da håper jeg noen korrigerer meg
Altså CG er 75-80mm fra fremkant av vingen, om jeg tar riktig.mvh KimComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment