Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fargeskjema lik som denne er bestilt Yiiiihaaaaa

    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Originally posted by Olavjoergensen View Post
      Hvordan regulator ville dere brukt på Neu 1512/1,5D/6,7:1 nå som det er litt leit å få tak i de CC regulatorene.
      Er litt skeptisk til at motor og regulator ikke skal passe bra sammen om man bare velger noe tilfeldig....
      PS : Har fått mail fra Freudenthaler Modellbau, S16 er på lager
      SUSA anbefaler vel CC ICE200Lite tror jeg.
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Originally posted by Olavjoergensen View Post
        fargeskjema lik som denne er bestilt Yiiiihaaaaa
        Strålende! Gratulerer
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Originally posted by Olavjoergensen View Post
          Hvordan regulator ville dere brukt på Neu 1512/1,5D/6,7:1 nå som det er litt leit å få tak i de CC regulatorene.
          Er litt skeptisk til at motor og regulator ikke skal passe bra sammen om man bare velger noe tilfeldig....
          PS : Har fått mail fra Freudenthaler Modellbau, S16 er på lager
          En ting du ihvertfall IKKE skal gjøre og det er å prøve Kontronik Jive med denne motor. Funker ikke, da denne motor har svært lav induktans og det er ikke Jive regulatorene særlig glade i, dvs de nekter å starte motoren. Been there, done that
          Forøvrig er CC180 fremdeles å få tak i, og en spørrerunde til hhv Neu Motors, SUSA og potensielt Esprit Model gir deg en god pekepinn. Det er ikke lenge siden Neu sa de hadde CC180 på lager. Jeg fikk min reserve regulator fra SUSA. Jeg har grunn til å tro at disse leverandørene støvsuger markedet for tilgjengelige regulatorer.

          Forøvrig kan du se på YGE FAI regulatorene som også RFM fører. Ville kanskje tenkt meg om 2 ganger før jeg gikk for en av Castles ICE regulatorer. Det er ymse erfaringer med disse.

          Går du for Kontronik oppsett, blir det kombinasjonen FAI motor og Jive FAI 150+ som vil være veien å gå.


          PS! Gratulerer med bestilt grom maskin fra RFM
          Øystein T.

          EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          EF Extra 300, 58" Electric
          T-Rex 700N

          www.artistic3d.net

          Comment


          • Takker så mye begge to

            Blir det Kontronik som du sier så blir det Kontronik hele veien, det spiller hvertfall kjempemessig på lag sammen... Så det er jo et pluss i margen for Kontronik... Men som du selv sa, Neu med 5s og 6s så kan man kjøre litt rolig på 5s eller være skikkelig redd på 6s med samme oppsett, og det har jeg litt sansen for
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Originally posted by Olavjoergensen View Post
              Takker så mye begge to

              Blir det Kontronik som du sier så blir det Kontronik hele veien, det spiller hvertfall kjempemessig på lag sammen... Så det er jo et pluss i margen for Kontronik... Men som du selv sa, Neu med 5s og 6s så kan man kjøre litt rolig på 5s eller være skikkelig redd på 6s med samme oppsett, og det har jeg litt sansen for
              Nå må det sies at Kontronik motorene også veldig fint takler en celle ned, så det er ikke noe spesielt med Neu. FAI serien for 6S takler fint å brukes på 5 og 5 på 4 osv. Man får bare litt lavere turtall, litt hyggeligere ampere trekk og litt lavere "efficiency".
              Last edited by OTA; 07-03-12, 11:17.
              Øystein T.

              EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              EF Extra 300, 58" Electric
              T-Rex 700N

              www.artistic3d.net

              Comment


              • Grattis Olav!

                BTW: Jeg fikk nettopp beskjed at flyet mitt er sendt! Fargeskjema er det samme som Freestyleren min: Artistic3D - Freestyler 3 - TUD

                Bilder av fly og oppset kommer her: Artistic3D - Surprise XVI - RFM
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • Freestyleren er et nydelig fly!


                  Ang Neu vs Kontronik så er dette mer en diskusjon om produsert i Europa vs produsert i USA.
                  Helt klart at amerikanske forhandlere får "meget bra" innkjøps priser hos Neu og liker å pushe "made in US", det samme gjelder de europeiske forhandlerne med europeiske produkter
                  Tror begge sider er like gode til å rakke ned på hverandres produkter.

                  Jeg vet at SUSA "elsker" Neu/Ice og promoterer disse produktene

                  Har begge deler og synes at de er mer eller mindre jevngode - på ESC siden har vel Kontonik et bedre produkt som Neu angriper med lavere pris.


                  Edit:
                  Fordelen med å bruke samme produsent over hele rangen er at finner man noe som ikke virker så slipper man peke leken -> det er ditt ansvar
                  Last edited by Quadrocopter; 07-03-12, 11:30.

                  Comment


                  • [QUOTE=Tom Erik;309275]Grattis Olav!

                    BTW: Jeg fikk nettopp beskjed at flyet mitt er sendt! Fargeskjema er det samme som Freestyleren min: Artistic3D - Freestyler 3 - TUD

                    Bilder av fly og oppset kommer her: Artistic3D - Surprise XVI - RFM[/QUOTE


                    Takk for det
                    Har fulgt med litt der allerede, kommer til å følge med på monteringen din!
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Freestyleren er et nydelig fly!


                      Ang Neu vs Kontronik så er dette mer en diskusjon om produsert i Europa vs produsert i USA.
                      Helt klart at amerikanske forhandlere får "meget bra" innkjøps priser hos Neu og liker å pushe "made in US", det samme gjelder de europeiske forhandlerne med europeiske produkter
                      Tror begge sider er like gode til å rakke ned på hverandres produkter.

                      Jeg vet at SUSA "elsker" Neu/Ice og promoterer disse produktene

                      Har begge deler og synes at de er mer eller mindre jevngode - på ESC siden har vel Kontonik et bedre produkt som Neu angriper med lavere pris.


                      Edit:
                      Fordelen med å bruke samme produsent over hele rangen er at finner men noe som ikke virker så slipper man peke leken -> det er ditt ansvar
                      Det er akkurat i disse baner jeg tenker også, det er i tillegg helt nytt for meg så jeg heller mot samme oppsett som Tom Erik nettopp for å unngå noen brutale overraskeler på disse får vel nesten kalle det unormalt kraftige oppsettene
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • Vi gleder oss til S16 kommer Tom Erik

                        Personlig synes jeg Kontronik er noe av det absolutt beste man får på regulator siden. Når jeg kjøpte inn mitt Hotliner oppsett så var ikke Jive FAI og ei heller Kira FAI lansert, så da var det tilforlatelig å gå Neu/CC. Nå sitter jeg i en situasjon hvor jeg har oppsett jeg vet fungerer og det er jo betryggende, men både håper og tror Kontronik FAI motor/regulator vil fungere bra.

                        Både CC og Kontronik har også "sviktet" meg big time med skandaløse knus og brann som resultater, så der ligger de uavgjort.
                        Øystein T.

                        EF Extra 300 70"
                        Speedfire F5B
                        Baudis Fosa F3B
                        Ascot F3B
                        Lynx Carbon
                        EF Extra 300, 58" Electric
                        T-Rex 700N

                        www.artistic3d.net

                        Comment


                        • Da ble det Kontronik da fra RC-seilflysport
                          Kjører en Kontronik Kira FAI 5s : KIRA FAI

                          Og venter litt på det siste innen regulator da denne ikke er helt klar enda, en Kontronik FAI Jive 150+LV : KONTRONIK JIVE
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Og venter litt på det siste innen regulator da denne ikke er helt klar enda, en Kontronik FAI Jive 150+LV : KONTRONIK JIVE
                            Sier du at FAI 150 ikke er tilgjengelig enda ?
                            Øystein T.

                            EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            EF Extra 300, 58" Electric
                            T-Rex 700N

                            www.artistic3d.net

                            Comment


                            • Originally posted by OTA View Post
                              Sier du at FAI 150 ikke er tilgjengelig enda ?
                              Var visst ikke det ifølge Thorbjørn, kommer ut ca mars/april forsto jeg på han!
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Da er det kommet pakke på postkontoret til meg. Ikke fullt så spennende som de pakkene visse andre venter på, men det blir likevel greit å få ny kropp til min Hawk F5B.
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X