Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334174065.405314.jpg
Views:	1
Size:	50.3 KB
ID:	587565Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334174080.366550.jpg
Views:	1
Size:	44.5 KB
ID:	587566

    Det er hvertfall ikke dårlig plass til 4s 2700 mah!
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334174646.113943.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	587567Det ser ut til at den godeste Yuri har drevet litt produktitvikling siden min ble "bakt". Innfestingene for vingeboltene er annerledes og det ser ut til at åpningen også er breiere. På min er max batteribredde 40mm.
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • Originally posted by Arcteryxxx View Post
        [ATTACH]52391[/ATTACH]Det ser ut til at den godeste Yuri har drevet litt produktitvikling siden min ble "bakt". Innfestingene for vingeboltene er annerledes og det ser ut til at åpningen også er breiere. På min er max batteribredde 40mm.
        Pakka mi er 38mm, den har god plass nedi der men kunne ikke vært så mye større for å komme forbi skruefestet til vingen.
        Jeg kan også fint legge pakka mi sånn som du har gjort, får god plass begge veier.

        Må si meg enig i at de så ørlitt forskjellig ut
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment




        • Massivt!
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • Gleder meg til ratte den kjerra der ja. Tror den egner seg godt til skikkelig griseflyging
            Hangar:
            Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

            "In thrust I believe"

            Comment


            • Ser veldig lovende ut, Thomas! Samme oppsett som du planlegger, ikkesant?
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Hjeeeellpp, det er krise
                Tenkte fly S16 i morgen da jeg fikk lånt meg en Jive 100+LV
                Jeg programerte denne i competition mode, men får nå en feil melding av LED lampa om : over temperature / over current
                Problemet er at i competition mode så er de 2 nevnte feilmeldingene fjernet fra "programmet" i regulatoren....
                Har programmert til mode 5 sikkert 10 ganger nå for å være bombesikker men får samme melding hver gang!
                Får samme feil melding om jeg kobler til f.eks en Kira 480 eller Fun 400.
                Noen som vet hva som skjer?
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Ikkje bra! Aner ikke hva det er - der må Kontronikgutta komme til unnsetning. Kan hjelpe deg med en HK200A, men oppsettet ditt drar vel godt over 200A på 5S, eller? Uansett er geografien en hindring for dine planlagte flighter i morgen.... Du får ta turen til Lunde og se på en Hawk og kanskje en X i lufta i stedenfor. Som om det vil være en trøst
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                    Problemet er at i competition mode så er de 2 nevnte feilmeldingene fjernet fra "programmet" i regulatoren....
                    Har programmert til mode 5 sikkert 10 ganger nå for å være bombesikker men får samme melding hver gang!
                    Hvordan programmerer du - men radioen/stikke bevegelse?

                    Får du 5 beep i kvittering etter at du har valgt riktig modus og de tre godkjennings beep'ene er ferdig?.

                    Comment


                    • Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Hvordan programmerer du - men radioen/stikke bevegelse?

                      Får du 5 beep i kvittering etter at du har valgt riktig modus og de tre godkjennings beep'ene er ferdig?.
                      Får 5 beep som kvittering til sist ja.
                      Programmerer med en programmert bryter som skal fungere som throttle
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                        Ikkje bra! Aner ikke hva det er - der må Kontronikgutta komme til unnsetning. Kan hjelpe deg med en HK200A, men oppsettet ditt drar vel godt over 200A på 5S, eller? Uansett er geografien en hindring for dine planlagte flighter i morgen.... Du får ta turen til Lunde og se på en Hawk og kanskje en X i lufta i stedenfor. Som om det vil være en trøst
                        Ifølge noen som har testet samme oppsett med samme batteri så er høyeste peak målt til 360 amp.
                        5,8 kw i snitt på 10 F5B opptrekk, har studert de grafene som er lagt ut
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Jive i FAI mode slår vel bare av over_temp og LVC sensorene, "over current" sensoren er vel stadig aktiv!?

                          Comment


                          • Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1334351454.681890.jpg
Views:	1
Size:	121.1 KB
ID:	587633

                            Begge skal være av i competition mode!
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • Ser det - men jeg mener at en eller annen fortalte meg at jazz eller jive hadde en sensor som sjekket ekstreme strømforbruk selv i FAI modus - men det kan være () at jeg tar feil.

                              Comment


                              • Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Ser det - men jeg mener at en eller annen fortalte meg at jazz eller jive hadde en sensor som sjekket ekstreme strømforbruk selv i FAI modus - men det kan være () at jeg tar feil.
                                Hm.... Men er jo flere,som benytter Jive 100 på FAI 5s motoren!!!
                                Jaja, pakket vekk greiene jeg, gidder,ikke ta noen sjanser
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X