Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det var trist å se, Olav. Husk bilder FØR neste jomfrutur. Har gjort samme feilen før, det kan virke som det er en høyfrekvent kobling mellom kamera og mottaker som fører til tap av kontroll og totalhavari....

    Ta deg en tur med S16, da kommer smilet fort tilbake!
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • Jeg er vel kanskje ikke like overtroisk og tipper at det går langt bedre neste gang når det brukes en kvalitets kontroller med enten en intern BEC som det kan stoles på (Jive) eller en ekstern regulator
      Øystein T.

      EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

      www.artistic3d.net

      Comment


      • Originally posted by Tom Erik View Post
        Det var trist å se, Olav. Husk bilder FØR neste jomfrutur. Har gjort samme feilen før, det kan virke som det er en høyfrekvent kobling mellom kamera og mottaker som fører til tap av kontroll og totalhavari....

        Ta deg en tur med S16, da kommer smilet fort tilbake!
        Har luftet S16 noen turer allerede, senest i dag. Blir like imponert hver gang
        Blir helt garantert et annet strømforsynings opplegg neste gang, en liten RX pakke hadde vært nok til å redde saken. Eventuelt da Jive regulatoren men den ville jo ikke kjøre motoren
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Det virker som om Mr. Murphy hadde sneket seg ombord i X'en din, Olav
          I hate it when he does that!
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • Originally posted by Arcteryxxx View Post
            Det virker som om Mr. Murphy hadde sneket seg ombord i X'en din, Olav
            I hate it when he does that!
            Ja, noen ganger så skal det liksom bare dø!
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Går du på en til eller?
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                Går du på en til eller?
                Jeg har jo lyst på en lik siden den var så fin i designet samtidig som den lange kroppen/nesa gjorde den svært retningsstabil og monteringsvennlig for store klapp propell oppsett.
                På en annen side så er jo motoren ødelagt og jeg sitter igjen med en Kira FAI 4s som skulle vært "ekstrem oppsettet" til den.
                Denne Kira FAI 4s kan jo fint brukes på f.eks en RW4 og pris forskjellen er jo ikke hinsides.
                Prisen for en ny trippel carbon X med frakt og moms+motor blir fort 5500 kr
                En RW4 med ferdig innstallerte servoer og vingeposer kommer på under 10000 kr inkl moms og er nesten ferdig til å fly i tillegg da den også har rorhorn ferdig innlimt i motsetning til S16
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Eneste aberet må være at RW4 og S16 vil være veldig "familiære", og vil nok være ganske like hverandre i flyegenskaper....men RW4 er en fantastisk fin kjerre som neppe vil kjede deg.......
                  Personlig sitter jeg litt på gjerdet om jeg skal/må ha meg en ny Surprise. Problemet er vel bare at jeg koser meg litt i overkant mye med Ceresen for tiden så........har hatt et par kvelder på rad nå med lange gode turer. Herlig å hive moroa i bilen, dra ned til nærmeste jorde og få flydd litt uten at det går utover andre "plikter"
                  Last edited by OTA; 07-05-12, 22:40.
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • Originally posted by OTA View Post
                    Eneste aberet må være at RW4 og S16 vil være veldig "familiære", og vil nok være ganske like hverandre i flyegenskaper....men RW4 er en fantastisk fin kjerre som neppe vil kjede deg.......
                    Personlig sitter jeg litt på gjerdet om jeg skal/må ha meg en ny Surprise. Problemet er vel bare at jeg koser meg litt i overkant mye med Ceresen for tiden så........har hatt et par kvelder på rad nå med lange gode turer. Herlig å hive moroa i bilen, dra ned til nærmeste jorde og få flydd litt uten at det går utover andre "plikter"
                    Joda, en RW4 vil nok fly farlig likt en S16. Poenget var at jeg så etter en alternativ modell for Kira FAI 4s oppsettet.
                    Jeg har forsåvidt en Aspire på 3,7 meter som jeg flyr litt her og der slik som din BC men min er motorisert ganske lett, bare for å komme opp å termikkere.
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                      Jeg har forsåvidt en Aspire på 3,7 meter som jeg flyr litt her og der slik som din BC men min er motorisert ganske lett, bare for å komme opp å termikkere.
                      Bare nysgjerrig, har du andre krav til plass/sted for å fly Surprisen typisk ? Jeg har funnet at jeg omtrentlig bruker det samme areal for BC`en som jeg gjorde for Surprisen, kanskje til og med noe mer som skyldes at den er godt synlig selv når det begynner å bli litt avstand. Jeg er ganske kresen på plass, har gått i fella tidligere og knuste en MPX Blizzard ettertrykkelig når jeg feilberegnet hvor langt det var til skogen
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                        Ja, noen ganger så skal det liksom bare dø!
                        Originally posted by OTA View Post
                        Bare nysgjerrig, har du andre krav til plass/sted for å fly Surprisen typisk ? Jeg har funnet at jeg omtrentlig bruker det samme areal for BC`en som jeg gjorde for Surprisen, kanskje til og med noe mer som skyldes at den er godt synlig selv når det begynner å bli litt avstand. Jeg er ganske kresen på plass, har gått i fella tidligere og knuste en MPX Blizzard ettertrykkelig når jeg feilberegnet hvor langt det var til skogen
                        Jeg har flere store jorder lett tilgjengelig i nærheten og han ene bonden kjenner vi godt gjennom elektrikker jobben. Der får vi fly alt av seilfly som ikke bråker i prinsipp. Pleier også å spenne opp vinsjen der!
                        Rundt stripa var er det også en del jorder og relativt åpent landskap
                        Liker ikke å fly på for trange steder nei, den forrige Aspire'n min har hengt i en tretopp pga nettopp det
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Har dere sett at Hyperflight.co.uk har en pitch kalkulator for å regne ut effektiv pitch med tvist i spinnern?
                          Eksempel 1 RF 18*19 på 7 graders tvist = 18*25,62
                          Eksempel 2 RF 12*17 på 7 gtaders tvist = 12*22,10

                          Med andre ord, markant økning om denne utregningen er korrekt
                          Prop Pitch Calc
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Har dere sett at Hyperflight.co.uk har en pitch kalkulator for å regne ut effektiv pitch med tvist i spinnern?
                            Eksempel 1 RF 18*19 på 7 graders tvist = 18*25,62
                            Eksempel 2 RF 12*17 på 7 gtaders tvist = 12*22,10

                            Med andre ord, markant økning om denne utregningen er korrekt
                            Prop Pitch Calc
                            Kjekt, men så kommer den alltid like gøye diskusjonen om propell bladet er designet for tvist i hub eller ikke.
                            GM propellene har en dose tvist og resten i bladet, men vi vet vel ikke helt hva som er lagt hvor, bare at en 21" er 21" stigning.

                            For RFM er det ymse versjoner ute og går. Stusset litt over RFM 18 x 19 proppen til TES som etter websiden til RFM er beregnet
                            for 0 grader spinner, men folder riktig på en 7 grader. Det skulle den egentlig ikke gjort hvis info er riktig, da skulle den blitt liggende vinklet ned/opp langs kroppen og ikke parallellt.
                            Så var ihvertfall tilfelle når jeg brukte en RFM 16 x 16 på en 5 grader spinner.

                            Forøvrig får jeg det ikke helt til å stemme at 18 x 19 på 7 grader spinner til å bli 25" pitch i realiteten. GM 18 x 21 og RFM 18 x 19 på 7 grader drar unna mistenkelig likt. Kanskje RFM propellen er hakket mindre støyende, noe som ikke tilsier 25" pitch, da skulle den laget mer stall støy ihvertfall i lav hastighet.
                            Øystein T.

                            EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            EF Extra 300, 58" Electric
                            T-Rex 700N

                            www.artistic3d.net

                            Comment


                            • Originally posted by OTA View Post
                              Kjekt, men så kommer den alltid like gøye diskusjonen om propell bladet er designet for tvist i hub eller ikke.
                              GM propellene har en dose tvist og resten i bladet, men vi vet vel ikke helt hva som er lagt hvor, bare at en 21" er 21" stigning.

                              For RFM er det ymse versjoner ute og går. Stusset litt over RFM 18 x 19 proppen til TES som etter websiden til RFM er beregnet
                              for 0 grader spinner, men folder riktig på en 7 grader. Det skulle den egentlig ikke gjort hvis info er riktig, da skulle den blitt liggende vinklet ned/opp langs kroppen og ikke parallellt.
                              Så var ihvertfall tilfelle når jeg brukte en RFM 16 x 16 på en 5 grader spinner.

                              Forøvrig får jeg det ikke helt til å stemme at 18 x 19 på 7 grader spinner til å bli 25" pitch i realiteten. GM 18 x 21 og RFM 18 x 19 på 7 grader drar unna mistenkelig likt. Kanskje RFM propellen er hakket mindre støyende, noe som ikke tilsier 25" pitch, da skulle den laget mer stall støy ihvertfall i lav hastighet.
                              Enste jeg har fått høre angående RFM er at på disse er pitchen korrekt med 0-grader spinner. Jeg skal så snart jeg rekker teste GM 18*21 -- GM 18*23 -- RF 18*19+7 mot hverandre med telemetri og få noen konkrete stig med m/s å legge på bordet.
                              Varioen har vært veldig stabil på stige tallene og oppdaterer seg veldig hurtig så jeg håper jeg vil klare å se forskjellene der
                              Det jeg ikke klarer å få lest av er jo hvilken som gir best akselerasjon, er lett å bli lurt på dette området om man bare skal synse/tro noe da lyden spiller så mye inn på inntrykket
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Forøvrig så sitter det jo minnekort i sender`n som muligens kan settes opp til å logge noe av denne informasjonen.
                                Hvis det går ann å få lastet dette inn på PC`n så kanskje det kan sees akselerasjon forskjeller der..... Skal få sjekket ut om dette er en mulighet
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X