Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jijohans View Post
    Kondolerer Olav.. Nå er det neste slik at jeg ikke tørr å gjøre ferdig min.... Regner med den og servoer er kommet når jeg kommer hjem fra sjøen på fredag...
    Gir du opp prosjektet?

    404 - File or directory not found.
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • Originally posted by Arcteryxxx View Post
      Gir du opp prosjektet?

      RCMarked.no / X-plane
      Hehe, har sett den. Men nå har jeg satt værsting oppsettet som skulle i den inn i en Backfire
      Riktignok med enda mer propell i snuta
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • Men Jim!!!!!! Why????
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • Riktignok F5F, men den er strøkent laget. Kira FAI F5F 4s oppsett
          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1339760810.321251.jpg
Views:	1
Size:	179.4 KB
ID:	589251
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • Originally posted by Arcteryxxx View Post
            Men Jim!!!!!! Why????
            Tid,tid,tid...og andre prioriteringer... Har vel modeller for 40k liggende som ikke blir brukt... Får se om lysten kommer tilbake etter en uke i lofoten på hangflyving, men planen er å minke ant. i stallen betraktelig...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • Fikk gjort litt statisk testing på Backfire'n
              Oppsettet er som følger
              Kontronik Kira FAI F5F 4s
              YGE 160 FAI
              Thunder Power 4s 65C 3300 mah
              RF 17*18 + 7 graders spinner, i mangel av 5 grader som jeg egentlig må bruke for at trailing edge på propell bladet ikke skal subbe mot kroppen, den folder nemlig AKKURAT med 5 graders spinner og akkurat ikke med 7 grader.

              Test gjort med og uten forvarmede lipo, og legg godt merke til hvor mye ampere dropper på pakka som ikke er forvarmet.
              Jeg har foreløpig ikke mottat Unilog2 så volt vet jeg ikke men det testet senere.
              Har kjørt motor i 4 sek der hvor jeg skriver at ampere har stabilisert seg

              Forvarmet lipo til 39 grader
              Peak : 355 amp
              Stabil : 316 amp


              Romtemperert lipo, ca 20 grader
              Peak : 318 amp
              Stabil : 255 amp


              Det skal sies at pakka som ikke var forvarmet kommer opp på "nivået" til den forvarmede etter 3-4 pådrag av kort varighet.
              Men det er ganske interresant å se hvor mye mer den dropper på første pådraget etter noen sek, aktuelt å tenke på ved launch
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Originally posted by jijohans View Post
                Tid,tid,tid...og andre prioriteringer... Har vel modeller for 40k liggende som ikke blir brukt... Får se om lysten kommer tilbake etter en uke i lofoten på hangflyving, men planen er å minke ant. i stallen betraktelig...
                That's just sad
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                  That's just sad
                  Ja det er sant, men med offshore jobb med endel reising og en sønn på 3 år, så må man bruke tiden hjemme på han..
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • Montér vingen på kroppen (snakker om X'en) og heng den i taket på rommet til poden som pynt. La den så henge i 5-6 år og bygg det opp sammen med guttungen. Fin far/sønn greie
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • Da er steget tatt fullt ut.
                      Jeg har sendt påmelding for F5B eurotour konkuranse i Danmark den 11-12 august, DFDS er bestilt med plass til bilen
                      Kommer til å delta etter regelverket, med limiter og FAI lisenser i orden...... Dette er jeg sikker på kommer til å bli en uforglemmelig helg med mye lærdom. Det kommer en del "proffe" F5B piloter fra rundt i Europa så jeg må nok lade kameraene godt før jeg drar
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment


                      • Dette er bare såååå tøft, Olav! Du får plukke opp så mye lærdom du kan og lære oss andre her hjemme. Jeg skal titte ned på deg når jeg passerer i fly fra Italia 11. August.......
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                          Dette er bare såååå tøft, Olav! Du får plukke opp så mye lærdom du kan og lære oss andre her hjemme. Jeg skal titte ned på deg når jeg passerer i fly fra Italia 11. August.......
                          Ja dette blir gøy, kommer nok til både lære og se en hel del nytt
                          Kan sende deg noen bilder på mailen når jeg er der
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                            Dette er bare såååå tøft, Olav! Du får plukke opp så mye lærdom du kan og lære oss andre her hjemme. Jeg skal titte ned på deg når jeg passerer i fly fra Italia 11. August.......
                            Backfire'n har fått smake sin første flytur, i en forferdelig vind med regn drøpp av og til
                            Motoroppsettet gir krefter i bøtter å spann, dette gikk ikke mye dårligere enn S16, skal måle neste gang.
                            Det som har forbauset mange andre før meg og som i dag forbauset meg er hvor responsiv dene modellen er selv på SMÅ utslag, den har et relativt stort v.sp med sine 244cm men roller som på skinner. Vannvittig artig sak
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • Jeg har gjort en liten test med flere propellere nå på S16 og du verden for en stor forskjell det gir i motortid opptil 1750 w/m.
                              Jeg fløy lenge med RF 18*19 + 7 og hadde da ca 26 sekunder motortid, byttet til 5 graders spinner på samme propell og fikk over 29 sekunder motortid. Prøvde så i dag med en 17*18 på 5 grader og fikk jaggu så mye som 36 sekunder motortid.
                              Det går merkbart noe slappere med 17*18 men fortsatt rimelig ålreit, verdt å merke seg om man skal konkurere og føler for å ha godt med motortid i backup til å begynne med
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Gikk ikke så bra med meg i dag. KPG-gearet gjenget seg løs og lagde fullstendig kaos av innmaten i flyet. Det merkelige var at det ikke var koblingsflensen den løsnet fra men gjengene mell den svarte og røde delen! Må ta vareopptelling av nålelager for å se om jeg må bestille noe fra Kontronik.
                                I tillegg hadde jeg en helt på trynet launch av minien som nå trenger litt karbon i nesa og ny propell....
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X